رسمی پانصد ساله در آستان امامزاده جعفر پیشوا در روز سوم شهادت امام حسین(ع) برگزار می شود که به صورت نمادین پیکر پاک شهدای کربلا تشییع می شود.

پیکر شهدای دشت کربلا به صورت نمادین در آستان امامزاده جعفر پیشوا تشییع شدحجت الاسلام ابراهیمی مسئول فرهنگی اداره اوقاف پیشوای ورامین در مورد برنامه تشییع نمادین شهدای دشت کربلا در آستان امامزاده جعفر بن موسی این شهر در گفتگو با خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار داشت: یک رسم پانصد ساله در آستان امامزاده جعفر پیشوا سینه به سینه و نسل به نسل چرخیده و آن هم تشییع نمادین پیکرهای پاک شهدای دشت نینوا در حیاط امامزاده است.این رسم به این صورت است که عده ای در روز سوم شهادت امام حسین(ع) لباس قوم بنی اسد را پوشیده و با تابوت هایی به صورت نمادین پیکر پاک شهدا را تشییع می کنند.

وی در مورد تاثیر این حرکت بر مردم آن منطقه گفت:مردم این منطقه به شدت دوستدار اهل بیت(ع) و بویژه امام حسین(ع) هستند و هر ساله عده بسیار زیادی از اهالی این شهر در آستان امامزاده جعفر جمع می شوند و علاقه خاصی به این برنامه دارند.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه در مورد برنامه های برگزار شده در امامزادگان پیشوا گفت:در دهه اول محرم در آستان دو امامزاده جعفر بن موسی پیشوا و امامزاده موسی کهنک برنامه سخنرانی و مداحی وجود داشت که هر شب بعد از پایان برنامه،اطعام بین عزاداران پخش می شد.

مسئول فرهنگی اداره اوقاف پیشوای ورامین در انتها به برنامه های دهه دوم محرم نیز پرداخت و افزود:در صحن امامزاده جعفر پیشوا هرشب برنامه مداحی و سخنرانی برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار