حوزه علمیه خواهران شهرستان زنجان امروز سال تحصیلی جدید خود را آغاز کرد .

صالحی معاون آموزشی حوزه های علمیه خواهران استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید طلاب خواهر در شهرستان زنجان گفت : امسال 250 نفر از داوطلبان جدید در سطوح دو و سه پذیرفته شده اند و در 9 واحد آموزشی و تربیتی در  حوزه های علمیه استان مشغول به تحصیل خواهند شد.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به رشادت های بانوی قهرمان کربلا حضرت زینب کبری ( س ) گفت : حضور بازماندگان حادثه غمبار عاشورا و در راس ان ها بزرگ بانوی کربلا ام المصائب که میراث داران واقعه عاشورا و پیام رسانان امین منطق حسین ( ع ) بودند باعث شد تا مظلومیت سید و سالار شهیدان و خاندانش در تاریخ ثبت شود.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی به نقش حضرت زینب و کبری ( س ) در واقعه عاشورا اشاره کرد و افزود : آن بانوی قهرمان که اسوه صبر و ایثار است با شجاعت خود توانست دشمنی و جنایت های بنی امیه را افشا کند.

آیت الله حسینی زنجانی هم در ادامه مراسم با اشاره به ضرورت فراگیری علم و دانش گفت : برای رسیدن به درجات علمی و معنوی بالا باید زحمات و دشواری های فراوانی در این مسیر را به جان خرید.

وی افزود : با تزکیه نفس و همچنین در سایه تقوا می توان به علم الهی یعنی همان علمی که از سوی پروردگار بر قلب انسان نازل می شود دست پیدا کرد .

انتهای پیام /ک


250 طلاب خواهر زنجانی پذیرفته شده، در سال تحصیلی جدید مشغول به تحصیل خواهند شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.