مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز:

کمبود ۱۲ ایستگاه آتش نشانی در کلانشهر شیراز/فرهنگ سازی مهمترین دغدغه امدادگران است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز از کمبود ۱۲ ایستگاه آتش نشانی در شهر شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هادی قانع مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته ملی ایمنی و آتش‌نشانی و بزرگداشت مقام آتش‌نشان، با بیان اینکه بحث فرهنگ سازی ایمنی مهمترین دغدغه آتش نشانان است، گفت: اگر این مهم ارتقاء پیدا کند آمار عملیاتی امدادگران کاهش پیدا می کند.

وی از فعالیت ۲۰ ایستگاه آتش نشانی در کلانشهر شیراز خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۲ ایستگاه آتش نشانی به همراه نیروی عملیاتی در شهر کمبود داریم.

قانع با بیان اینکه معتقدیم باید استانداردسازی ایستگاه‌ها، فراهم کردن زیرساخت‌ها و به روزرسانی تجهیزات مورد توجه باشد، افزود: دانش و تجهیزات به روز، یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم در این مسیر به اهداف دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل عملیاتی نداریم و تجهیزاتی داریم که تا ارتفاع ۵۵ متری می‌توانیم امدادرسانی کنیم، گفت: البته این‌ها بهانه نمی‌شود که خدمات مناسب ارائه ندهیم و نیرو‌های پرتلاش آتش‌نشان خدمات خود را به بهترین نحو ممکن ارائه می‌دهند.

قانع از تشکیل کارگروه ایمنی ساختمان‌ها و آغاز فعالیت آن از هفته آینده، گف: متاسفانه امروز ایمنی توسط مردم مطالبه نمی‌شود و بیشتر در ساخت و خرید ساختمان به ظاهرسازی توجه کرده و به نکات ایمنی و مقاومت ساختمان و حتی راه‌های خروج آن توجه نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: امروز در طراحی و ساخت منازل مسکونی و تجاری آچه برای آتش‌نشانی مهم است، انتخاب نوع مصالح و استاندارد آن، اجرای پروژه و همچنین استفاده از تجهیزات اطفاء حریق مهم است.

وی گفت: امروز نیازمند آموزش‌های شهروندی هستیم و در این زمینه طرح هفت در هفت که ایمنی محلات است دنبال می‌شود و در پی آن هفت هزار و ۷۷۷ نفر از مردم در پایان این طرح آموزش داده می‌شود.

قانع از اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن تمام ساختمان‌های تجاری و مسکونی خبرداد و افزود: در پی اجرای این طرح منازل و مجتمع‌های تجاری بازدید و نا ایمنی‌ها به آنان اطلاع داده و از آنان درخواست می‌شود نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ایجاد مزاحمت‌ها یکی از دغدغه‌های سازمان آتش‌نشانی است، گفت: روزانه یک تا یک‌ هزار و ۵۰۰ تماس تلفنی توسط شهروندان با ۱۲۵ گرفته می‌شود که تنها ۹۰ تماس منجر به عملیات می‌شود و ۶۰ درصد آن مزاحمت‌های تلفنی است که بسیار از آن رنج می‌بریم.

وی بیان کرد: ما می‌توانیم شماره تلفن این افراد مزاحم را مسدود کنیم، اما، چون ممکن است روزی هم تماس آن‌ها برای ایجاد مزاحمت نباشد اقدامی نمی‌کنیم.

قانع همچنین از رونمایی یک اپلیکشن خبرداد و افزود: در این اپلیکیشن ارسال نا ایمنی‌ها پیش‌بینی شده که شهروندان با استفاده از آن می‌توانند از این نا ایمنی‌ها تصویر گرفته و با ارسال به آتش‌نشانی از ما درخواست پیگیری داشته باشند.

وی به برنامه‌های هفته ایمنی و آتش‌نشانی اشاره و از مهم‌ترین آن را برگزاری نمایشگاه از چهارم تا هفتم مهر ۹۷ در بلوار شهید چمران خبرداد و افزود: در این نمایشگاه تجهیزات به روز آتش‌نشانی به نمایش گذاشته شده و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان در این زمینه نیز حضور دارند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از دیگر برنامه‌های این هفته را خاطره‌نویسی، دیدار با نماینده، ولی فقیه در فارس، دیدار با تولیت شاهچراغ (ع)، برگزاری المپیاد ورزشی، پیاده‌روی همگانی، برگزاری رژه ناوگان خودرویی سازمان آتش نشانی، دیدار مسئولان شهری از ایستگاه‌های ۲۰ گانه آتش‌نشانی و اهداء شاخه گل به آتش‌نشانی و نواخته شدن زنگ ایمنی در مدارس خبرداد.

قانع در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد ایمنی شهرک صنعتی شیراز افزود: متاسفانه با توجه به حوادث زیادی که در این شهرک اتفاق می‌افتد، اما مسئولان آن توجهی به ایمنی‌سازی نداشته و با آتش‌نشانی همکاری نمی‌کنند.

وی با تاکید به اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی شیراز به تعهدات خود در ایمن‌سازی این شهرک اقدام نکرده است، بیان کرد: شهرک صنعتی طبق قانون در محدوده آتش‌نشانی شیراز نیست، اما با توجه به سرمایه‌های استان در این شهرک خود را موظف به ارائه خدمت می‌دانیم.
انتهای پیام/ر

اعلام ویژه برنامه های هفته ملی آتش نشانی در شیراز

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار