نخبه سراوانی از امکان موفقیت می‌گوید/محرومیت مانع رشد نیست + عکس

دانش‌آموز یکی از روستا‌های دورافتاده در نقطه صفر مرزی سراوان از توابع استان سیستان و بلوچستان دارای رتبه ۲ کنکور در رشته انسانی است از امکان موفقیت با وجود همه محرومیت‌ها سخن می‌گوید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ پا به شرقی‌ترین نقطه ایران می‌گذاریم آنجا که مردمانش طعم واقعی محرومیت را چشیده‌اند و دانش‌آموزانش نیز حسرت کلاس‌های درس با امکانات شهری به دلشان مانده؛ اینجا سراوان است شهری که سال‌هاست در آن شاهد ظهور نخبه‌های علمی و امتیازات مثبت تحصیلی در عین کمبود امکانات هستیم.

نخبه سراوانی از امکان موفقیت می‌گوید/محرومیت مانع رشد نیست

شاید برای برخی عجیب باشد که بگوییم نفر دوم کنکور سراسری در رشته علوم انسانی از روستای "کله‌گان" از توابع شهرستان سراوان است و نه کلاس کنکوری رفته نه استاد پروازی داشته بلکه با تلاش و همت خود به این جایگاه دست یافته است.

نامش عبدالله است؛ عبدالله از کودکی همچون خیل عظیمی از کودکان این سرزمین در حسرت کلاس درسی با امکانات تحصیلی مناسب و گاهی نبود معلم سوخته و این روز‌ها که نفرات برتر کنکور برای ورود به دانشگاه‌های درجه یک کشور لحظه‌شماری می‌کنند، عبدالله دانشگاه فرهنگیان زاهدان و رشته معلمی را برای تحصیل انتخاب کرده؛ به همین دلیل در این باره با او به گفتگو می‌پردازیم.

عبدالله رئیسی گفت: علاقه زیادی به رشته معلمی دارم و هدف اصلی من کمک به ارتقاء سواد و کمک به اهالی روستا و منطقه‌ای است که در آن زندگی کرده و رشد یافته‌ام.

وی با اشاره به اینکه روستای محل زندگی ما از نظر امکانات آموزشی با وضعیت بسیار بدی رو به رو است، ادامه می‌دهد: این منطقه از نظر امکانات آموزشی و تعداد افراد باسواد وضعیت خوبی ندارد، بنابراین با انتخاب رشته معلمی قصد دارم به همشهریان و اهالی روستایی که در آن به دنیا آمده‌ام کمک کنم.

رئیسی افزود: پدرم کشاورز، مادرم خانه‌دار و خواهرانم محصل و دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته‌های مختلف هستند؛ در روستای ما از هر خانواده‌ای شاید یک نفر ادامه تحصیل داده باشد، اما در خانواده من ۶ نفر تحصیلات دارند.

این نخبه تحصیلی با بیان اینکه در اوقات تعطیلی و بیکاری با پدرش در امور کشاورزی کمک می‌کند، تصریح کرد: به دلیل اینکه فاصله مدرسه تا خانه‌مان ۱۱۰ کیلومتر بود مجبور بودم گاهی برای تامین هزینه رفت و آمد به طور آزاد کار کنم.

عبدالله هدف اصلی‌اش در زندگی را خدمت به مردم دانست و ادامه داد: برخی از همشهریانم به دلیل مشکلات اقتصادی توان ادامه تحصیل ندارد و مجبور می‌شوند تحصیلاتشان را نیمه کاره رها کنند؛ در همین راستا من می‌خواهم انگیزه تلاش را بین دانش‌آموزان ایجاد کنم.

نفر دوم کنکور سراسری هدف از انتخاب رشته معلمی را کمک به رشد سواد و کمک به اهالی روستا و منطقه‌اش عنوان کرد و افزود: برای من ورود به دانشگاه‌های درجه یک کشور مهم نبود بلکه به دنبال تحقق هدفم که خدمت به مردم بود رفتم و از این کارم بسیار راضی هستم.

منبع تسنیم

انتهای پیام/پ

نفرات برتر کنکور برای ورود به دانشگاه‌های درجه یک کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار