رئیس‌جمهور کوبا: برقراری رابطه با آمریکا مبتنی بر اصل برابری دشوار است

میگوئل دیاز کانل، رئیس‌جمهور کوبا پس از ورود به آمریکا تاکید کرد دولت دونالد ترامپ دولتی است که نمی‌توان با آن رابطه‌ای مبتنی بر اصل برابری ایجاد کرد.

رئیس‌جمهور کوبا: برقراری رابطه با آمریکا مبتنی بر اصل برابری دشوار استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا روز یکشنبه پس از ورود به آمریکا تاکید کرد دولت دونالد ترامپ دولتی است که نمی‌توان با آن رابطه‌ای مبتنی بر اصل برابری ایجاد کرد.

رئیس جمهور کوبا پس از ورود به واشنگتن به منظور شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران اعلام کرد در سخنرانی خود در مجمع عمومی تحریم‌های اقتصادی، تجاری و مالی آمریکا بر ضد هاوانا را که البته شکست خورده و از این پس نیز راه به جایی نخواهد برد، به شدت محکوم خواهد کرد.

دیاز افزود دولت دونالد ترامپ روند عادی سازی روابط واشنگتن و هاوانا را که در سال 2014 در دوره باراک اوباما آغاز شد، به شدت مختل کرده است. وی تاکید کرد دولت ترامپ دولتی است که به راحتی نمی‌توان رابطه‌ای بر پایه اصل برابری با آن برقرار کرد.

قرار است رئیس جمهور کوبا بیست و شش سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند. این اولین بار است که میگل دیاز کانل که نوزدهم آوریل امسال به جای رائول کاسترو زمام امور کوبا را به دست گرفت، در سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد کرد. پنجاه و هشت سال پیش فیدل کاسترو، رهبر فقید کوبا برای اولین بار پشت تریبون مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار گرفت.

قرار است مجمع عمومی سازمان ملل متحد یک ماه دیگر قطعنامه غیرالزام آوری را درباره کوبا تصویب کند. این قطعنامه خواستار پایان تحریم اقتصادی و تجاری کوبا شده است. از سال 1991 تا کنون هر ساله مجمع عمومی قطعنامه‌ای با این محتوا تصویب کرده و لغو تحریم‌های کوبا را خواستار شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت آمریکا سال گذشته بار دیگر به قطعنامه مربوط به کوبا رای منفی داد. آمریکا در سال 2016 برای اولین بار در بیست و پنج سال اخیر با توجه به از سرگیری روابط دیپلماتیک میان واشنگتن و هاوانا در سال 2015، به این قطعنامه رای ممتنع داده بود.

دونالد ترامپ پس از روی کار آمدن در آمریکا در خصوص پیشبرد روند عادی سازی روابط واشنگتن با هاوانا که مبتکر آن باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا بود، تردید‌های زیادی ایجاد کرده است. کوبا و آمریکا پنجاه و چهار سال پیش روابط خود را قطع کردند، اما باراک اوباما با پی بردن به ناکارآمدی سیاست‌هایی که از مدت‌ها پیش واشنگتن در قبال هاوانا به اجرا گذاشته بود، دسامبر سال 2014 تصمیم گرفت تعامل سازنده‌ای با این جزیره داشته باشد. دونالد ترامپ از دولت کوبا خواسته است در زمینه حقوق بشر و اقتصاد بازار عملکرد ­بهتری داشته باشد در غیر این صورت دولت وی به روند عادی سازی روابط با کوبا پایان خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار