رئیس سازمان مدیریت بحران مطرح کرد؛

فرونشست ۲۲ سانتی متری اراضی شهر تهران/ بیشترین فرونشست متعلق به جنوب غربی پایتخت است

نجار گفت: تا جایی که امکان دارد، باید از برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی به ویژه به شکل غیر مجاز جلوگیری شود.

فرونشست ۲۲ سانتی متری اراضی شهر تهران/ بیشترین فرونشست متعلق به جنوب غربی پایتخت استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسماعیل نجار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در دومین جلسه برنامه کاهش خطر فروریزش و افزایش ایمنی شریانهای حیاتی شهر تهران اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیات دولت در تاریخ 28 تیرماه سال 96 ایمن سازی تجهیز مخازن آب، نصب شیرهای قطع و وصل سریع، ایمن‌سازی خطوط انتقال آب، افزایش تاب‌آوری شهر، مقاوم‌سازی پست‌های فرسوده برق و مخابرات، احداث پست‌ها و ایستگاه‌های مقاوم برای امداد و نجات در هنگام حوادث و... در دستور کار قرار گرفت.

نجار در ادامه گفت: تمامی این اقدامات طی دو اولویت که اولویت اول با 9 مورد و اولویت دوم با 6 مورد بود به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد. انتظار می رود که دستگاه های متولی اهتمام بیشتری نسبت به اجرای اولویت های برنامه داشته باشند و گزارش پیشرفت دوره ای را ارائه نمایند. 

وی با بیان اینکه موضوع فرونشست زمین تهران یکی از مسائل مهم مطرح شده در این مصوبه بود، گفت: تمامی این اقدامات نیز در همین راستا انجام شد.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه جلسه امروز دومین جلسه پیگیری این مصوبه بود گفت: در همین راستا نیز وزارتخانه‌های نیرو، شرکت آب و فاضلاب، شرکت مخابرات و دیگر دستگاه‌های اجرایی گزارشی از اقدامات خود را انجام دادند که البته در این بین مشکلات مربوط به بودجه و کمبود آب وجود داشت که تصمیم بر این شد تا تدابیری در این خصوص اتخاذ شود.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور با اشاره به اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته یا انجام شده است، تصریح کرد: مقاوم سازی پست‌های برق، مطالعه درباره شرایط اضطراری آب در 374 نقطه از تهران و نصب شیرهای قطع و وصل اضطراری بر روی 116 مخزن بتونی آب با 2.5 میلیون مترمکعب از جمله این اقدامات هستند و ده‌ها اقدام دیگر نیز انجام شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به گزارش‌های دریافتی از دستگاه های متولی در این جلسه گفت: در مجموع طبق گزارش‌های واصله روند فرونشست زمین در تهران کند شده است.

دبیر شورای عالی مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در برخی از مناطق تهران فرونشست سالانه حدود 22 سانتی‌متر نیز گزارش شده است افزود: فرونشست زمین به عوامل مختلف از جمله میزان برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی ارتباط دارد. بنابر این تصمیم بر این شد تا جایی که امکان دارد از برداشت آب از سفره‌های زیر زمینی بویژه به شکل غیر مجاز جلوگیری شود. همچنین می‌توان نسبت به تأمین و بالا آوردن سطح آب‌های زیرزمینی نیز اقداماتی را انجام داد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه بیشترین فرونشست زمین در محدوده جنوب غرب تهران قرار دارد گفت: البته این منطقه در حوزه 22 گانه شهرداری نیست و در خارج از آن قرار دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از وقوع حادثه شهران در تهران، هیات دولت در تاریخ 28 تیرماه سال 96 مصوبه‌ای را به منظور ضریب افزایش ایمنی در حوزه شریان‌های حیاتی شهر تهران با رویکرد پیشگیرانه ابلاغ کرد و بر اساس آن دستگاه‌های اجرایی مختلف هر کدام وظایفی را بر عهده گرفتند و سازمان مدیریت بحران کشور نیز مسئول انجام این کار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار