مدیر کل بهزیستی ایلام بهره مندی از خدمات اموزشی مهد کودک ها را در تکوین شخصیت و هوش بچه ها بسیار موثر دانست و گفت: تنها 17 درصد کودکان استان از خدمت این مراکز استفاده می کنند.

17 درصد کودکان ایلام به مهد کودک می روند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام: زهرا همتی مدیر کل بهزیستی ایلام در آیین نواختن زنگ آغاز فعالیت آموزشی مهدهای کودک استان عنوان کرد: از مجموع 60هزار کودک ایلامی تنها 11هزار کودک به مهدهای کودک می روند.

وی موافقت و اقدام والدین را منشا و شرط ضروری بهره مندی کودکان از خدمات مهدها عنوان کرد و افزود: افزایش پوشش خدمات مهد کودک در استان نیازمند فرهنگ سازی و افزایش حساسیت و آگاهی والدین است.

همتی با ذکر ابنک 330 مهد کودک روستایی و شهری خصوصی و با نظارت این اداره کل در استان ایلام فعالیت دارند بیان کرد: خدمات آنها با استانداردهای جهانی هنوز فاصله دارد.

وی با ذکر اینکه رشد و تکامل همه جانبه کودکان مورد تاکید این سازمان قرار دارد ادامه داد: رشد و تغذیه در درجه نخست و سپس آموزش و مهارت آموزش کودکان مهم ترین مسایلی هستند که در فرآیند رشد کودک باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 مدیر کل بهزیستی ایلام اضافه کرد : با توجه به اهمیت رشد کودکان طرح تامین یک وعده غذای گرم ویژه کودکان مهدهای کودک روستایی و حاشیه شهرها همه ساله توسط این اداره کل اجرا و امسال نیز با اعتبار 17میلیارد ریالی و پوشش بیش از شش هزار و 500کودک به مدت 120روز اجرا می شود.

انتهای پیام/ د

نرفتن کودکان ایلامی به مهد کودک

برچسب ها: بهزیستی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.