انعقاد تفاهم نامه دانشگاه جامع علمی کاربردی و پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی

دانشگاه جامع علمی کاربردی و پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه به منظور توسعه فرهنگ کارآفرینی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در میان دانشجویان مراکز علمی کاربردی استان تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه مزدک راد مکلشاهی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه در نشست انعقاد این تفاهم نامه، بابیان اینکه دانشگاه علمی و کاربردی یک دانشگاه مهارتی است، اظهارکرد: در این دانشگاه هدف سوق یافتن دانشجویان و دانشگاهیان به سمت اشتغال از طریق مهارت آموزی است.

وی ادامه داد: در این راستا باید فارغ التحصیلان و دانشجویان کار تیمی را تجربه کنند، وارد مراکز رشد شوند و بااستفاده از امکانات پارک علم و فناوری به مقصود موردنظر برسند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از دو سال پیش تلاش هایی برای انعقاد تفاهم نامه همکاری با پارک علم و فناوری آغاز شد، تصریح کرد: از حدود 19 مرکز علمی کاربردی استان، تنها دانشجویان مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تاحدودی با فعالیت های پارک علم و فناوری استان آشنا هستند و دانشجویان دیگر مراکز آشنایی و اشرافی نسبت به فعالیت ها و وظایف این واحد ندارند.

وی تاکید کرد: انعقاد این تفاهم نامه کمک خواهد کرد تا دانشجویان این مرکز نیز از امکانات پارک علم و فناوری استفاده و از برنامه های مختلف آن بهره مند شوند.

راد ملکشاهی با اشاره به راه اندازی واحدهای کارآفرینی در تمام مراکز علمی کاربردی استان از سالهای گذشته، تاکیدکرد: هرچند که در این مراکز نمایندگانی را مستقر کرده ایم، اما در اجرا شاهد عملکرد مطلوبی از آنها نبوده ایم که امیدورایم در قالب این تفاهم نامه به تحرک و پویایی این مراکز نیز کمک کنیم.

وی باتاکید بر تعامل هرچه بیشتر دانشگاه ها با پارک علم و فناوری استان، اضافه کرد: باید بستری فراهم کنیم تا اساتید دانشگاه از فعالیت های پارک علم وفناوری بازدید داشته باشند، چراکه زمانی دانشجویان می توانند در بحث های کارآفرینی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان حضوری فعالانه و پررنگ داشته باشند که اساتید به ترغیب آنها بپردازند.

 

 

انتهای پیام/د

دانشگاه علمی کاربردی هدف سوق یافتن دانشجویان و دانشگاهیان به سمت اشتغال است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار