تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید گمنام در صدا و سیمای مرکز فارس

پیکر پاک و مطهر یک شهید گمنام در صدا و سیمای مرکز فارس تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ صبح امروز پیکر مطهر یک شهید گمنام به مناسبت هفته دفاع مقدس در مرکز صدا و سیمای مرکز فارس تشییع و به خاک سپرده شد.

این شهید والامقام در سن ۲۲ سالگی و در عملیات والفجر هشت به درجه رفیع شهادت نائل شده بود.

پیکر پاک این شهید سال‌های دفاع مقدس در منطقه بوارین عراق تفحص شده است.

گفتنی است این نخستین پیکر مطهر شهید است که در محوطه صدا و سیمای مرکز فارس خاکسپاری شد.

اسماعیل تبادار استاندار فارس در این مراسم با بیان اینکه شهدا همیشه در قلب ما بلندآوازه و با نام هستند و قطعاً گمنام نخواهند بود، گفت: شهدا پیام آورانی هستند که مقاومت را به ما یادآوری می‌کنند.

وی با تجلیل از مقام شامخ شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی، مدافعین حرم و شهدای عرصه نظم و امنیت، افزود: تدفین شهید عزیز در صدا و سیمای مرکز فارس به عنوان یک محیط فرهنگی بزرگ که در آن تعلیم، فرهنگ و آداب معنا پیدا می‌کند تکمیل کننده کار این مرکز در کارزار فرهنگی است.

تبادار ادامه داد: مراسم تشییع جنازه افراد عادی که بر اثر وقایع معمولی به رحمت ایزدی پیوسته اند با مراسم شهدا بسیار متفاوت است چرا که در تشییع شهدا این سئوال در ذهن همگان ایجاد می‌شود که این شهید مربوط به چه رویداد و حادثه‌ای بوده و در مصاف با چه کسی به شهادت رسیده و چه اهدافی را دنبال می‌کرده است.

استاندار فارس با بیان اینکه جایگاه شهدا در نزد خداوند جایگاه ویژه‌ای است، گفت: شهدای عزیز ما برای حفاظت از تمامیت ارضی و کیان ملت در جنگی که توسط تمام دنیا و برای از بین بردن انقلاب نوپای ایران بر مردم تحمیل شد، شرکت کردند و جانانه و با ایثار و از جان گذشتگی و در راستای رهبری‌های حکیمانه امام خمینی (ره) که بر دل‌ها حکومت می‌کرد از عزت و عظمت ایران دفاع کردند.

تبادار اظهارکرد: هر روز شهیدی را از خیل عظیم شهدا به عنوان پیام آوران صلح و آزادگی در کشور تشییع می‌کنند تا همگان به یاد آورند که آن‌ها چکار بزرگی را رقم زدند و چه جایگاهی دارند.

وی ادامه داد: پیام دیگر شهیدان این است که ملتی که حتی دست خالی باشد می‌تواند با عزم و اراده‌ای آهنین و با اعتماد و وحدت کلمه در ابعاد مختلف جامعه عظمت و بزرگی خود را به دنیا ثابت کند.

نماینده عالی دولت در استان فارس یادآور شد: اکثر وصایای شهدا در راستای رهروی از حضرت امام حسین (ع) می‌باشد و اخلاق مداری و جان فشانی در این وصایا بسیار متجلی است.

تبادار افزود: تشییع شهدا بر دستان نوجوانان، جوانان و میانسالان این مطلب را تداعی می‌کند که راه شهدا برای رفع تنگنا‌ها باید ادامه داشته باشد و این راه به عنوان درسی بزرگ باید برای دانش آموزان و دانشجویان تبیین شود.

وی ادامه داد: امروز اگر آثار جنگ روانی و اقتصادی بیش از جنگ تسلیحاتی نباشد کمتر نخواهد بود، جنگ تسلیحاتی روح و روان را برای تهیج بیشتر تهدید می‌کند، اما جنگ روانی روحیه‌ها را تضعیف می‌کند و در حال حاضر باید پرچم شهدا را بیش از گذشته در فضای عمومی جامعه به اهتزاز درآوریم.

استاندار فارس گفت: با وحدت کلمه، هماهنگی، همسویی و تلاش مضاعف در راستای رهنمود‌های مقام معظم رهبری می‌توانیم اکثر مشکلات را به لطف خدا و به برکت خون شهدا به سلامت پشت سر گذاریم.

گفتنی است مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید گمنام باحضور آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، اسماعیل تبادار استاندار، سهرابی مدیرکل و معاونان صدا و سیمای مرکز فارس و همچنین سایر مسئولان استانی در محوطه صدا و سیمای مرکز فارس برگزار شد.
انتهای پیام/ر

وداع با شهید گمنام در شیراز

برچسب ها: شهدا ، صدا و سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار