آموزش بیش از ۱۹هزار نفر در مراکز فنی‌ و حرفه‌ای استان بوشهر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: طی شش ماه نخست امسال، بیش از ۱۹ هزار نفر در مراکز فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر مهارت‌آموزی شدند.

آموزش بیش از ۱۹هزار نفر در مراکز فنی‌ و حرفه‌ای استان بوشهربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ عبدالمجید دراهکی صبح سه‌شنبه در نشست برنامه ریزی آموزش مهارت استان بوشهر گفت: در راستای توسعه برنامه‌های مهارت‌افزایی در سطح استان بوشهر تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی در حوزه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در شهرستان‌های استان بوشهر، بیان کرد: ارائه این آموزش‌ها پیش‌زمینه‌ای برای توسعه اشتغال پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اضافه کرد: طی شش ماه نخست امسال، ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر در مراکز فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر مهارت‌آموزی شدند که ۱۴ هزار و ۸۹ نفر مربوط به بخش دولتی بوده است.

وی از اشتغال به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌ها در سطح کشور یاد کرد و ادامه داد: کلید اصلی اشتغال پایدار و رفع بیکاری فراگیری آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای است و در همین راستا توسعه دوره‌ها را در دستور کار داریم.

دراهکی با تاکید بر لزوم تلاش مسئولان و والدین برای سوق دادن جوانان جویای کار به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، تصریح کرد: مهم‌ترین رسالت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه مهارت‌های مختلف برای افراد جویای کار است.

آموزش بیش از دو هزار و ۲۰۰ نفر در روستا‌های استان

وی افزود: از مهمترین برنامه‌ها ما در سال جاری آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیاز‌های بازار کار، ارتقای توان کارآفرینی و توام کردن آموزش و مهارت و همکاری بنگاه‌های اقتصادی برای استفاده از ظرفیت آن‌ها است.

دراهکی با اشاره به توسعه اشتغال روستایی و عشایری، گفت: بیش از دو هزار و ۲۰۰ نفر در روستا‌های استان مهارت افزایی شده اند که این خود در جهت توسعه اقتصاد مقاومتی و حمایت از مشاغل خانگی نقش مهم ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.