رضایت اتحادیه جهانی از نخستین تورنمنت کشتی کلاسیک بانوان با پوشش اسلامی

اولین تورنمنت بین المللی کشتی کلاسیک بانوان درحالی با حضور 10 کشور دنیا در بیروت به اتمام رسید که این رشته مورد استقبال اتحادیه جهانی و کشورهای مختلف قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به همت و پیشنهاد فدراسیون کشتی ایران، رشته جدیدی در سال گذشته در ایران استارت خورد و از اواسط سال 2017 میلادی جزء رشته های اصلی این اتحادیه قرار گرفت که به واسطه آن، زنان مسلمان در سراسر دنیا نیز می توانند آرزوی شان برای کشتی گرفتن را تحقق بخشند.

رضایت اتحادیه جهانی از نخستین تورنمنت کشتی کلاسیک بانوان با پوشش اسلامی

پوشش کامل و اسلامی کشتی کلاسیک باعث شد که رفته رفته نگاه مسلمانان به این رشته جلب شده و اولین تورنمنت بین المللی این رشته با حضور 10 تیم ایران، لبنان، ایتالیا، مصر، اوکراین، گرجستان، ارمنستان، عراق، سوریه و قرقیزستان در بیروت برگزار شود. در بین نفرات شرکت کننده در این رقابت ها قهرمانان اروپا دیده می شدند و هیچ کدام از کشتی گیران و اعضای کادرفنی و سرپرستی 9 تیم خارجی از نوع برگزاری، قوانین و پوشش پیشنهادی ایران انتقادی نداشته و به نظر می رسد که مسابقات جهانی کشتی کلاسیک با استقبال بهتر کشورها مواجه شود. غیر از دختران کلاسیک کار ایران، تعدادی از کشتی گیران کشورهای مسلمان نیز علاوه بر لباس پیشنهادی ایران، پوشش سر نیز داشتند و این نشان می دهد بعد از این خیلی از خانم های مسلمان در سراسر دنیا نیز می توانند به واسطه پوشش پیشنهادی فدراسیون ایران و مورد تایید اتحادیه جهانی، از این پس در رشته کشتی کلاسیک فعالیت داشته باشند.

رضایت اتحادیه جهانی از نخستین تورنمنت کشتی کلاسیک بانوان با پوشش اسلامی

کشتی گیران اوکراین، گرجستان و ایتالیا که سال هاست در رشته کشتی آزاد فعالیت می کنند، توانستند با پوشش پیشنهادی ایران تمام فنون مورد نظر خود را روی تشک اجرا کرده و در پایان نیز از حضور در این تورنمنت ابراز رضایت کردند.

ارمنستانی ها نیز به همین شکل از تجربه کردن رشته جدیدی در کشتی خوشحال بودند. علی دولتخواه داور بین المللی و سرپرست تیم ارمنستان در این باره به روابط عمومی فدراسیون کشتی گفت: در این کشور کشتی را بیشتر یک رشته مردانه می دانند، اما فکر می کنم با این پوشش بتوانیم کشتی را در بین بانوان ارمنستان گسترش دهیم و روابط بیشتری با فدراسیون کشتی ایران داشته باشیم.

رضایت اتحادیه جهانی از نخستین تورنمنت کشتی کلاسیک بانوان با پوشش اسلامی

خانم تولای کارایازی نماینده اتحادیه جهانی در این رقابت ها نیز که پیش از آغاز رقابت ها، به شدت از این استقبال به وجد آمده و صادقانه اعتراف کرد که فکرش را نمی کرد در این مدت کوتاه کشتی کلاسیک تا این حد پیشرفت کرده و بتواند اولین تورنمنت بین المللی اش را با این تعداد تیم برگزار کند، بعد از برگزاری مسابقات کشتی کلاسیک هم از فدراسیون کشتی ایران تقدیر کرد.

خانم ادیت داور بین المللی کشتی از ایتالیا نیز دخترش را که قهرمان نوجوانان و جوانان اروپاست با خود به لبنان آورده بود که مبارزه های بسیار خوبی هم برابر حریفانش داشت.


بیشتر بخوانید:

اسپانسر ویژه به داد تیم کشتی کلاسیک بانوان ایران رسید

قهرمانی تیم کشتی کلاسیک بانوان ایران در نخستین میدان بین المللی


انتهای پیام/

نخستین تورنمنت بین المللی کشتی کلاسیک بانوان در لبنان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار