مدیر کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان:

بازدید از موزه‌های سیستان و بلوچستان ۵ مهر رایگان است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: بازدید از موزه‌های تحت پوشش این اداره کل به مناسبت روز جهانی گردشگری رایگان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، علیرضا جلالزایی اظهار داشت: ۹ موزه فرهنگی و تاریخی سیستان و بلوچستان شامل موزه‌های مردم شناسی سیستان، باستان شناسی شهر سوخته، پست زاهدان، منطقه‌ای جنوب شرق، محلی سراوان، سفال کلپورگان، قرآن و عترت ایرانشهر، پست سرباز و موزه محلی چابهار همه روزه پذیرای علاقه‌مندان و گردشگران هستند که در روز پنجم مهر بازدید به صورت رایگان خواهد بود.

وی گفت: همچنین همزمان با پنجم مهر ماه برنامه‌های هفته گردشگری سیستان و بلوچستان در قالب ۳۰۰ ویژه برنامه در ۱۹ شهرستان استان برگزار می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان ادامه داد: همزمان با این ایام ویژه برنامه‌های مختلفی در استان نظیر برگزاری نمایشگاه عکس جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در موزه ها، تجلیل از فعالان گردشگری، نواختن زنگ گردشگری در مدارس، بازدید رایگان از موزه‌ها و ارائه بسته‌های گردشگری پیش بینی شده است.

جلالزایی افزود: همچنین انتخاب بزرگان و مفاخر به عنوان سفیران گردشگری، اجرای طرح همیار گردشگر، افتتاح واحد‌های بوم گردی، دفاتر خدمات مسافرتی و سفره خانه‌های سنتی، نشست علمی با اساتید و دانشجویان گردشگری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای اقشار مختلف فعال در این حوزه، اجرای برنامه‌های متنوع مذهبی، برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط با آیین محرم با مشارکت دستگاه‌ها و برگزاری رقابت عکاسی و نقاشی در مدارس ابتدایی از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری است.

انتهای پیام/پ

بازدید از موزه‌های سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار