جعفری گفت: شاهد افتتاح ۱۱۰ مدرسه از سری هزاره دوم مدارس برکت هستیم، سال گذشته تفاهم نامه این مدارس منعقد شد.

افتتاح ۱۱۰ مدرسه بنیاد برکت در مناطق محروم/ افزایش فرصت اشتغالزایی در مناطق کمتر توسعه یافتهبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین بهره برداری از ۱۱۰ مدرسه برکت با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، سعید جعفری مدیرعامل این ستاد و جمعی از مسئولان صبح امروز در تالار بهشت برگزار شد.

در این مراسم جعفری با اشاره به اینکه امروز شاهد اهدای هدایای مقام معظم رهبری به دانش آموزان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته هستیم، اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح ۱۱۰ مدرسه از سری هزاره دوم مدارس برکت هستیم که سال گذشته تفاهم نامه این سری از مدارس منعقد شد.

وی ادامه داد: از این هزاره دوم ۴۴۰ مدرسه عملیاتی شد و امسال طبق برنامه ۲۰۰ مدرسه را تا پایان سال به بهره برداری می‌رسانیم.

افزایش تعداد مدارس برکت به 1110

جعفری بیان کرد: امسال برای پنجمین سال کار انجام می‌شود و مجموعه مدارس برکت به ۱۱۱۰ مدرسه می‌رسد و با عنایت ستاد اجرایی ستاد و مجموعه های وابسته امیدواریم بیش از ۱۰۰ مدرسه دیگر را در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب به بهره برداری برسانیم.
 

30 درصد مدارس نیازمند بازسازی هستند

در ادامه مراسم، مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه برای مهر 97، 8000 کلاس درس برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه آموزش کلید توسعه کشور به حساب می‌آید، ترویج علم و دانش را مهم می‌دانیم و برای تحقق آن ساخت مدارس استاندارد را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب سرانه دانش آموزی برای هر نفر یک و نیم متر مربع بود که اکنون به 5.2 متر مربع رسیده است. هرچند با میزان استاندارد جهانی فاصله داریم اما نسبت به گذشته پیشرفت قابل توجهی را شاهد هستیم.

‌رخشانی‌مهر تصریح کرد: بر اساس تحقیقات و بررسی‌های انجام شده 11 استان کشور زیر خط میانگین سرانه آموزشی هستند و این میزان در استان سیستان و بلوچستان شرایط نامناسب‌تری را دارد و عدد آن 3.5 متر مربع است.

70 درصد مدارس باید تخریب شوند

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به تهیه شناسنامه فنی فضا برای مدارس که طی سال‌های اخیر تهیه شده است، گفت: براساس این شناسنامه 70 درصد مدارس تخریبی و 30 درصد نیازمند مقاوم‌سازی هستند که البته در سال 92 با تأمین اعتبار 4 میلیارد تومانی اقدامات قابل توجهی در حوزه نوسازی و بهسازی فضای آموزشی شاهد بودیم البته کمک‌های خیرین هم برای توسعه مدارس مناسب قابل توجه است و طی برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه از نسبت اولیه مدارس نیازمند نوسازی و بازسازی تعداد مدارس مقاوم 70 درصد و مدارس نیازمند بازسازی به 30 درصد رسید.

رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه در ساخت و ساز مدارس کیفیت و معماری استاندارد را به طور جدی دنبال می‌کنیم، گفت: اکنون میانگین عمر مدارس 40 سال است که سعی کردیم در طراحی‌های جدید این میانگین را به 70 سال ارتقاء دهیم و مدارس فاخری را در نظام تعلیم و تربیت داشته باشیم.

وی گفت: مدارس برکت با رعایت استانداردها و روش‌های نوین ساخت و ساز احداث می‌شوند که این موضوع به توسعه فضای آموزشی استاندارد کشور کمک می‌کند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: طبق بررسی‌ها پروژه‌های عمرانی قبل از سال 68 اغلب نیازمند بازسازی هستند اما پروژه‌های جدید به ویژه طرح‌های در دست ساخت بنیاد برکت مطابق با آخرین دستورالعمل‌های معماری ساخته شده‌اند که فضای آموزشی را بی‌نیاز از استانداردسازی می‌کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۴ مهر ۱۳۹۷
خیلی عالی بود
آخرین اخبار