تاکید استاندار برجذب هدفمند اعتبارات اشتغالزایی روستایی

استاندار سیستان و بلوچستان در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان بر جذب هدفمند اعتبارات اشتغالزایی روستایی با هدف ایجاد اشتغال تاکید کرد.

خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی استانداری سیددانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به شرایط خاص استان، اظهار داشت: جذب این اعتبارات در جهت اشتغالزایی و جلوگیری از اشتغال کاذب در استان ضروری است و در این زمینه لازم است دفتر امور اقتصادی استانداری، دبیرخانه کارگروه اشتغال و بانک‌های عامل پیگیری بیشتری برای جذب این اعتبارات داشته باشند و مشکلات و موانع پیش رو را مشخص و در جهت رفع آن تلاش نمایند.

استاندار شناسایی ظرفیت‌های اشتغال در هر منطقه و اولویت بندی نیازمندی‌های هر منطقه را توسط دبیرخانه کارگروه ضروری دانست و افزود:طرح‌های اشتغالزایی باید متناسب با ظرفیت‌های موجود هر منطقه باشد و فرمانداران می‌بایست در این زمینه نقش فعالی داشته باشند.

وی تلاش بیشتر بانک کشاورزی برای جذب بیشتر تسهیلات در حوزه طرح‌های کشاورزی و تایید طرح پرورش دام با استفاده از دام‌های پلاک دار را خواستار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این جلسه اظهار داشت: از ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به استان برای ایجاد اشتغال پایدار تا کنون ۴۸۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

مهردادجهاندیده گفت: مهمترین طرحی که دولت در حوزه اشتغال برای خانوار‌های روستایی در دست اجرا دارد اشتغال پایدار است.

وی افزود: تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه کارا ۲۴ هزار و ۲۶۱ نفر است که بیشترین ثبت درخواست با دو هزار و ۸۷۹ پرونده مربوط به شهرستان زهک و کمترین درخواست با ۱۳۵ پرونده مربوط به شهرستان میرجاوه است.

وی درباره جذب و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اشتغال زایی هم گفت: ۱۳ هزار و ۹۹۵ طرح با ۸۹۸ میلیارد تومان اعتبار در کمیته‌های فنی شهرستان‌ها و استان بررسی و به بانک‌های عامل معرفی شد که بیشتر از میزان اختصاص یافته به استان است.

وی ادامه داد: دو هزار و ۲۵۱ طرح با اعتبار ۲۱۷ میلیارد تومان در حال انعقاد قرارداد است و ۱۴۳۰ طرح به مبلغ ۱۳۸ میلیارد تومان برای پرداخت از سوی بانک‌ها آماده و از این میزان ۱۰۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

جهاندیده در پایان گفت: بیش از هزار میلیارد ارزش طرح‌های ارسالی به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی است که سیستان و بلوچستان را در ردیف پیشتازان قرار داده است.

انتهای پیام/پ

جذب هدفمند اعتبارات اشتغالزایی روستایی

برچسب ها: استانداری ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار