در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

توضیحات شمخانی درباره حضور نیافتن پاکستان در نشست «گفت‌وگوی امنیتی منطقه‌ای»

دبیر شورای عالی امنیت ملی توضیحاتی درباره عدم حضور پاکستان در نشست «گفت‌وگوی امنیتی منطقه‌ای» مطرح کرد.

توضیحات شمخانی درباره حضور نیافتن پاکستان در نشست «گفت‌وگوی امنیتی منطقه‌ای»به گزارش خبرنگار  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست «گفت‌وگوی امنیتی منطقه‌ای» در تهران و در جمع خبرنگاران درباره این نشست عنوان کرد:‌ این اولین کنفرانس امنیتی منطقه‌ است که قرار بود با حضور شش کشور شامل ایران، روسیه، چین، هند، افغانستان و پاکستان برگزار شود که پاکستان به دلیل اینکه دولت تازه تاسیس شده نتوانست در این اجلاس شرکت کند.

وی اضافه کرد: با توجه به موضوعات امنیتی منطقه، بحث تروریسم و اقدامات وسیعی که تروریست‌ها با مدیریت دیگرانی که پول می‌دهند و راهبردشان اداره ناامنی برای حفظ بقایشان هستند، یعنی کشورهای فرامنطقه‌ای و برخی از کشورهای منطقه‌ای، انجام می‌دهند، جریان وسیعی در حال شکل گیری است.

شمخانی به انتقال شکست خوردگان داعش در عراق و سوریه به سمت افغانستان به منظور ناامن سازی درون افغانستان و مرزهای بیرونی افغانستان اشاره کرد و گفت: به همین خاطر این تجمع با این تمرکز شکل گرفت.

وی با بیان اینکه بحث‌های خیلی خوبی در نشست امروز صورت گرفت و کشورهای حاضر نقاط نظر بسیار نزدیکی به هم داشتند، اعلام کرد: در این نشست تصمیم گرفته شد که این اجلاس سالیانه و به صورت چرخشی در کشورهای عضو برگزار شود و در پایان اجلاس نیز بیانیه‌ای صادر شود.

نخستین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه با مشارکت کشورهای روسیه، چین، هند و افغانستان و با ابتکار جمهوری اسلامی ایران در هتل آزادی تهران برگزار شد.

«نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، «آجیت دوال» مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند، «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان و «دانگ جینگ وی» مقام امنیت ملی چین نمایندگی کشورهایشان در این نشست برعهده داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار