پیش بینی اعزام ۳۰ هزار نفر از استان برای پیاده روی اربعین

پیش بینی می‌شود امسال ۳۰ هزار نفر از استان در حماسه با شکوه راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ نوفرستی مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در کمیته اطلاع رسانی و مستندسازی اربعین گفت: پارسال حدود 22 هزار نفر از استان در این حماسه باشکوه شرکت کردند که پیش بینی می کنیم امسال با استقبال پرشورتری از سالهای قبل مواجه باشیم.

وی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته امسال کنسولگری موقت عراق در استان مستقر می شود تا مراحل دریافت گذرنامه و صدور ویزا در خود استان انجام شود.

نوفرستی گفت: از مردم استان می خواهیم به شایعات پیرامون ثبت نام  و عبور از مرز بدون ویزا توجه نکنند و فریب افراد سودجو را نخورند و فقط برای ثبت نام از طریق سامانه سماح اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی بیان کرد : هزینه سفر شامل بیمه، خدمات پزشکی، هلال احمر و هزینه ویزا کمتر از 400 هزار تومان است.

وی تأکید کرد کسانی که گذرنامه شان آماده نیست این کار را برای روزهای آخر نگذارند و هر چه سریعتر اقدام کنند.

نوفرستی افزود: مردم اخبار مربوط به اعزام اربعین و بایدها و نباید های این سفر را فقط از طریق رسانه ها به ویژه صدا و سیما پیگیری کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: برای تسهیل در روند ثبت نام پیاده روی اربعین 8 دفتر موقت در مراکز بخش ها ایجاد شده تا نیازی به مراجعه حضوری افراد به مراکز شهرستانها نباشد.

مدیرکل صدا و سیمای استان هم گفت: از تمام ظرفیت های صدا و سیما در بخش های مختلف برای اطلاع رسانی و مستندسازی حماسه بزرگ و باشکوه اربعین استفاده خواهیم کرد.

آینه دار افزود: هیچ گونه محدودیتی در حوزه های اطلاع رسانی مربوط به کمیته ها و اقدامات آنها نداریم و فعالیت ها و خدمات موکب های استان در پیاده روی اربعین در بخش های مختلف از جمله صدا، سیما و خبر منعکس خواهد شد.

وی گفت: برای پوشش و اطلاع رسانی هر چه بهتر، رادیو اربعین در استان فعال می شود.

انتهای پیام/ ط آ

اعزام ۳۰ هزار نفر از استان برای پیاده روی اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار