همزمان با ماه محرم و صفر؛

پیش‌بینی عزاداری ۳۸۰۰ هیئت مذهبی در حرم مطهررضوی

مسئول دفتر امور هیئت‌های مذهبی آستان قدس رضوی گفت:همزمان با ماه محرم و صفر پیش‌بینی می شود برای عزاداری ۳ هزار و ۸۰۰ هیئت مذهبی در حرم مطهر رضوی مجوز صادر شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛محمد بهرمند مسئول دفتر امور هیئت‌های مذهبی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در دهه اول محرم ۲۸۰ مجوز عزاداری در حرم رضوی صادر شده است،   گفت: به طور سالیانه از ابتدای محرم تا انتهای ماه صفر ۳ هزار و ۸۰۰ هیئت مذهبی برای عزاداری در حرم رضوی مجوز دریافت می‌کنند.
 
وی افزود: آمار مراجعات به دفتر امور هیئت‎های مذهبی آستان قدس رضوی از ابتدای محرم عموما از ۱۰۰ مورد آغاز شده و در روز‌های دهه آخر صفر به هزار مورد در روز می‌رسد.

مسئول دفتر امور هیئت‌های مذهبی آستان قدس رضوی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال نیز برای ۳ هزار و ۸۰۰ هیئت مذهبی برای عزاداری در حرم مطهر مجوز صادر شود،  گفت: طبق برنامه‎ریزی‌های ابلاغی از سوی معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی از ابتدای امسال به هیئت‌هایی که مجوز دریافت کردند، ۳ دعوت نامه مهمانسرای حضرت دریافت می‌کنند.

بهرمند با بیان اینکه سال گذشته ۳ هزار ۸۵۲ مجوز عزاداری در حرم رضوی برای هیئت‌های مذهبی صادر شده است، افزود: در دهه آخر صفر به هر یک از هیئت‌هایی که مجوز عزاداری در حرم رضوی دارند، یک کیسه برنج و یک بسته نمک به عنوان تبرک اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶ هزار و ۱۰۰ هیئت مذهبی از سراسر کشور در دفتر امور هیئت‌های مذهبی آستان قدس رضوی ثبت نام کرده‌اند، افزود: در ابتدای ماه محرم از ۲ هزار هیئت مذهبی ارزیابی شده ۳۰۰ هئیت پرچم عزاداری حسینی متبرک آستان قدس رضوی را دریافت کردند.
 
مسئول دفتر امور هیئت‌های مذهبی آستان قدس رضوی گفت: هئیت‌های عزاداری که مجوز سازمان تبلیغات داشته باشند، ۳ سال متوالی در حرم مطهر رضوی عزاداری کرده باشند و تاکنون پرچم دریافت نکرده باشند حائز شرایط دریافت پرچم عزاداری متبرک آستان قدس رضوی هستند.
 
انتهای پیام//ا.س
 

صدور مجوز برای عزاداری هیئت های مذهبی در حرم مطهررضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.