امام جمعه مشهد:

مسئله تحریم اقتصادی دشمن دلالت بر ضعف و زبونی آنها دارد/ حمایت رهبری از کارگزاران نظام به معنای تأیید سوء تدبیر‌های آنان نیست

مسئله اسارت اهل بیت یک جریان انفعالی نبود/دشمن برای  اسارت اهل بیت هم برنامه داشت
امام جمعه مشهد گفت: کار‌هایی که دشمن در مسئله تحریم اقتصادی انجام می‌دهد دلالت بر ضعف و زبونی دشمن ما دارد.
 
به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهدآیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه مشهد با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند مشکلات اقتصادی ما نشانه قدرت دشمن و ضعف ماست گفت: حساسیت شرایط و موقعیت امروز به‌خاطر مشکلات اقتصادی و معیشت مردم نیست، به‌خاطر موقعیت نظام است.

 وی افزود: دشمنی که ناوگان نظامی‌اش دریای مدیترانه را می‌شکافد، در مقابل ملت ما جز با توطئه و نیرنگ، توان مقابله ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن دید انقلابی در گو‌شه‌ای از دنیا در استکبارستیزی شروع شده و بعد از ۴۰ سال، از روز اول قدرتمندتر و نیرومندتر است

آیت الله علم الهدی  با بیان اینکه دشمن دنبال این افتاده کاری کند جلوی مردم در این حرکت و این رشد را بگیرد افزود:  با سرعتی که مردم جلو می‌روند، به‌زودی سفره استکبار دشمن از روی کره زمین جمع می‌شود

وی با اشاره به اینکه دشمن برای نسل جوان ما که تجربه انقلاب ندارد، می‌خواهد ثابت کند که راه را اشتباه رفتیم  تصریح کرد: وقتی جوانان روایت گذشته را تنها در صدا و تصویر دیدند و جامعه را با مشکلات معیشتی می‌بینند، می‌گویند راه ما اشتباه بود که انقلاب کردیم.

دشمن با دو جنگ اقتصادی و جنگ رسانه‌ای این کار را نجام می‌دهد

خطیب جمعه مشهد با بیان اینکه دشمن با دو جنگ اقتصادی و جنگ رسانه‌ای این کار را نجام می‌دهد گفت: در جنگ اقتصادی؛ معیشت را هدف قرار دهد و جوانان ما فکر کنند به خاطر این که گفتیم «مرگ بر آمریکا»، از روز اول جامعه مستأصل و فقیری بودیم.

آیت الله علم الهدی  افزود: در جنگ رسانه‌ای دشمن به عناوین مختلف با دستگاه‌های گوناگون از جریان‌های اطلاع رسانی و ارتباطات جهانی به ما تلقین کند، ما را به اوضاع ناامید و بدبین کند و جلوی راه ما گرفته شود.

وی با بیان اینکه حمایت رهبری از دولت، مجلس و کارگزاران نظام به معنای تأیید سوءتدبیر‌های آنان نیست گفت: نه این که وضعیت معیشت مردم برای رهبری نامعلوم است بلکه ایشان بیش از هرکسی به همه جزئیات مسائل مردم آگاهی دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: حمایت ایشان از دولت، مجلس و کارگزاران نظام، به خاطر حضور در شرایط حساس کشور است.

وی تصریح کرد: نباید کاری کنیم و حرفی بزنیم که دشمن به آن استناد کند و ندانسته آب به آسیاب دشمن بریزیم ،دشمن می‌خواهد از کوچکترین کلمات ما برای جنگ رسانه‌ای استفاده کند.

مسئله اسارت اهل بیت یک جریان انفعالی نبود

 
امام جمعه مشهددر خطبه نماز جمعه با بیان اینکه مسئله اسارت اهل بیت یک جریان انفعالی نبودو دشمنان اهل بیت   برای جریان اسارت هم   برنامه داشتند گفت: امروز سرآغاز جریان اسارت بعد شهادت است، عمر سعد به لشکریانش گفت: این‌ها اسرای معمولی نیستند بلکه خانواده رسول الله هستند.
 
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه دشمنان از این اسارت اهل بیت سه هدف را دنبال می  کردند افزود: اول هدف آنها تحقیر تباری این‌ها تا فراموش کنند از چه تباری هستند ،دوم هدف  تحقیر شخص پیغمبر (ص) در برابر دیدگان است تا عظمت پیغمبر در چشم مردم تنازل یابد و سوم نمایش اسارت به شکلی که برای همه مخالفان حکومت درس عبرت شودتا دیگر کسی به مخالفت یزید بر نیاید.

وی  گفت: این برخورد برای استیصال و بریدن از وضع موجود بوده است. اما اسارت از نظر اهل بیت برنامه داشت و مقاومت این‌ها سبب عملی نشدن برنامه دشمن می شد

آیت الله علم الهدی  افزود: آنجه بر سرنوشت کربلا برایمان نقل شده جنبه‌های عاطفی قضیه است و سعی بر خواندن روضه و ریختن اشک است ،در حالیکه اصل جریان شکل دیگری است.
 
انتهای پیام//ا.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.