بازدیداز موزه‌های استان یزد امروز رایگان است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: همزمان با روز جهانی گردشگری بازدید از موزه‌ها و مکان‌های فرهنگی - تاریخی زیر پوشش این نهاد امروز پنجشنبه ۵ مهرماه در استان رایگان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سید مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: انتخاب و تصویب این روز نقطه عطفی در گردشگری جهانی است که هدف از آن افزایش آگاهی عمومی در باره نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر آن بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در جهان است.

فاطمی افزود: سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد ۲۷ سپتامبر را به عنوان روز جهانی گردشگری معرفی کرد و اساسنامه آن در چنین روزی در سال ۱۹۷۰ میلادی به تصویب این نهاد جهانی رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی استان  افزود: نیمی از حدود ۳۰ گنجینه استان یزد دولتی است ویزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت، یکهزار و ۷۲۰ اثر تاریخی و فرهنگی ثبت ملی شده دارد.

وی ادامه داد: تاکنون پنج اثر شامل ۲۰۰ هکتار بافت تاریخی شهر یزد، باغ‌های ایرانی دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات‌های زارچ و حسن آباد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

انتهای پیام/ی

امروز ۵ مهر ماه بازدید از موزه‌های استان یزد رایگان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.