جنگ تحمیلی تنها جنگ عراق با رزمندگان ایرانی نبود، بلکه بیش از 30 کشور دنیا رژیم بعث را همراهی می‌کردند.

همه دنیا در برابرمان ایستادند اما ما تا اخر ایستاده ایم+ مونشن‌ گرافیبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایران در دوران 8 ساله جنگ تحمیلی تنها با کشور عراق و مزدوران رژیم بعث روبرو نبود و موج شدید حمایت سردمداران کفر و ستم از عراق برای درهم کوبیدن رزمندگان جان بر کف ایرانی هر روز شدت می‌گرفت.

بر اساس گزارش‌های رسمی بیش از 30 کشور در سراسر دنیا نیروهای رژیم بعث را در جنگ تحمیلی علیه ایران همراهی می‌کردند و تسلیحات نظامی و جنگی مورد نیاز را در اختیار نیروهای عراقی قرار می‌دادند و حتی در بین متجاوزانی که در عملیات‌های مختلف به اسارت رزمندگان ایرانی در می‌آمدند، نیروهای غیر عراقی هم به چشم می‌خورد.

انواع مین‌، تانک، اسلحه و سایر تسلیحات نظامی از طرف کشورهایی غیر از خود عراق در اختیار نیروهای عراقی قرار می‌گرفت و بمباران شیمیایی که در شهرهای مختلف به ویژه شهرهای مرزی ایران انجام می‌شد، همه و همه با استفاده از امکاناتی بود که ایادی ظلم و استکبار در اختیار عراقی‌ها قرار می‌دادند.

رزمندگان ایرانی در جنگ تحمیلی نه تنها از سوی هیچ کشوری مورد حمایت قرار نگرفتند، بلکه درست زمانی که نهال تازه کاشته شده انقلاب اسلامی در حال جان گرفتن بود، هجمه حمایتی سایر کشورها از نیروهای عراقی و تجاوز به خاک پاک ایران اسلامی بار مضاعفی بر دوش آن‌ها قرار داد و خستگی ناپذیری رزمندگان حتی با وجود جانبازی و شهادت دیگر همرزمانشان، این دلاور مردان را به عقب دارند.

با وجود همه مشکلات و موانعی که سر راه رزمندگان شجاع و دلیر ایرانی در دوران دفاع مقدس قرار داشت، با دلاور مردیهای آن‌ها یک وجب از خاک میهن اسلامی نیز به تصرف متجاوزگران در نیامد و آرزوی شکست ایران و تسلط بر آن، تنها آرزویی بود که صدام و صدامیان با خود به گور بردند.

همه ایرانی‌ها از قومیت‌های مختلف و با وجود اندیشه‌ها و عقاید گوناگون، با همه دار و ندار خود پای کار آمدند و برای حفظ این سرزمین و برقراری امنیت در این آب و خاک، حتی از فدا کردن جان خود و عزیزان و جگر گوشه‌هایشان هم دریغ نکردند و ایستادگی و مقاومتی بی نظیر را در تاریخ جنگ‌های دنیا به ثبت رساندند.

ماجرای حمایت دیگر کشورها از عراق در طول جنگ تحمیلی را در مونشن‌ گرافی که در ادامه می‌آید، مشاهده کنید. مرور شجاعت و شهامت رزمندگان اسلام در دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های آینده کشور و به نوجوانان و جوانانی که شاهد جنگ تحمیلی نبوده‌اند منتقل خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار