صدور ۱۰۰ گواهی استاندارد برای ۲۸ محصول در فارس

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: تاکنون صد گواهی استاندارد برای ۲۸ محصول در استان فارس صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد مهدی قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان این که تاکنون صد گواهی استاندارد برای ۲۸ محصول در استان فارس صادر شده است گفت: اگرچه اولویت با محصولاتی است که در سبد خانوار نقش اساسی دارند، اما عزم آن داریم که تمام محصولات کشاورزی از استاندارد لازم برخوردار باشند، تا دغدغه مردم در این خصوص کم شود.

وی با بیان این‌که استان فارس با تولید بیش از ۳۰۰ هزار تن سیب، رتبه سوم تولید سیب کشور را دارد، اظهار داشت: رکورد تولید بیش از ۱۲۰ تن در هکتار در دو سال گذشته متعلق به استان فارس است.

قاسمی ادامه داد : این رکورد مربوط به شهرستان‌های آباده و اقلید است که نشان‌دهنده ظرفیت تولیدی است که در این مناطق وجود دارد.

وی اظهار کرد: برای تولید این محصولات از روش‌های بیولوژیک و مکانیکی، بهره گیری از تله‌های نوری، فرمون‌ها، کارت‌های زرد و آبی و سایر روش‌های موجود کنترل آفات و بیماری‌ها استفاده می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس تاکید کرد: در خصوص بازار رسانی محصولات استاندارد و گواهی شده هیچ دغدغه‎ای وجود ندارد، چرا که با برندسازی و اخذ مجوز‌های لازم توسط تولید کنندگان، محصول استاندارد، به دلیل مطالبه مردم و مصرف کنندگان با پرداخت هزینه‌های بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در این راستا با ترویج و فرهنگسازی و ایجاد برنامه مدون به منظور وساطت بین مصرف کننده و تولیدکننده، شرایط بهتری برای فروش این محصولات ایجاد می‌شود، که خوشبختانه این قضیه در استان فارس ایجاد شده و دنبال می‌شود.
انتهای پیام/ر

فارس رتبه سوم تولید سیب در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار