وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی احداث دومین بیمارستان سوانح و سوختگی در استان خوزستان در شهرستان ماهشهر را از ضروریات در استان خوزستان دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه افتتاح ساختمان‌های جدید 2 بیمارستان ابوذر و طالقانی در اهواز در جمع خبرنگاران به احداث پروژه های بهداشتی و درمانی در همه نقاط استان خوزستان اشاره کرد و بیان داشت: کم تر به چشم آمدن اقدامات به دلیل عقب‌افتادگی مزمنی است که در استان وجود دارد.

وی با اشاره به احداث بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز در سطح ملی و با استانداردهای بین‌المللی و افتتاح آن پس از سال‌ها تلاش اذعان کرد: با توجه به صنایعی که در خوزستان وجود دارد احداث بیمارستان سوانح سوختگی لازم بود، ضمن اینکه احداث دومین بیمارستان سوانح و سوختگی خوزستان نیز با کمک بخش خصوصی در ماهشهر ضروری است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه کم تر بیمارستانی مانند بیمارستان ابوذر در دنیا مشاهده شده است و مشابه آن در ایران وجود ندارد اظهار داشت: این بیمارستان نیز حاصل تلاش همکاران ما در بنیاد مستضعفان است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیمارستان قدیمی ابوذر یکی از فرسوده‌ترین بیمارستان‌های اهواز برشمرد و افزود: این بیمارستان جدید با همکاری بنیاد مستضعفان احداث شد، همچنین وزارت نفت در احداث بیمارستان جدید سوانح و سوختگی نقش داشت.

این مقام مسئول توجه بیش تر به استان خوزستان را الزامی دانست و بیان کرد: در این سفر بیش از 50 پروژه را افتتاح کردیم.

دکتر حسن قاضی زاده هاشمی اذعان داشت: بنیاد مستضعفان کارهای باارزشی را در آبادان و خرمشهر آغاز کرده است، ضمن اینکه اقداماتی در شهرستان دزفول در دست دارند و در مجموع حدود 400 میلیارد تومان پروژه در خوزستان دارند.

وی گفت: در سراسر کشور پروژه‌های مشترکی با بنیاد مستضعفان داریم که امیدواریم تعداد پروژه‌ها بیش تر شود، زیرا یکی از مواردی که موجب آرامش مردم می‌شود بحث امنیت روحی است که در سایه گسترش خدمات و پشتیبانی بیمه‌ها حاصل می شود.

قاضی زاده هاشمی در خصوص کمبود دستگاه‌های پرتودرمانی در خوزستان بیان داشت: حدود 26 دستگاه پرتودرمانی به مناقصه گذاشته شده است که برای 19 دستگاه از این تعداد قرارداد منعقد کردیم که اولین دستگاه‌ها را به خوزستان می دهیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بیمارستان شفا اهواز نیز تخلیه و تخریب شده است و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از طریق فایناس تهعد کرده که این بیمارستان را احداث کند، این بیمارستان یکی از مجهزترین مراکز سرطان در کشور خواهد بود.

انتهای پیام/گ

تاکید وزیر بهداشت بر ارتقا خدمات بهداشتی و درمانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.