کشت پیاز طرح استمرار در عنبرآباد

مدیرجهادکشاورزی شهرستان عنبرآباد گفت: کشت پیاز طرح استمرار در حدود هزار هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محسن طاهری مدیرجهادکشاورزی شهرستان عنبرآباد گفت: براساس برنامه ابلاغی تاپایان فصل کشت حدود ۱۰۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت پیاز طرح استمرار اختصاص می‌یابد.

وی بیان داشت: کشت پیازطرح استمرار در شهرستان عنبرآباد با استفاده از ارقام مینروا، میل کیوی و پریماورا از ۱۵ شهریور ماه آغاز و تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان عنبرآباد افزود:برداشت این محصول از اوایل دیماه آغاز و در هر هکتار بیش از ۴۰ تن محصول برداشت که پیش بینی می‌شود که بیش از ۴۰ هزارتن محصول پیاز طرح استمرار از مزارع این منطقه برداشت شود.

طاهری به کشاورزان توصیه کرد: به منظور جلوگیری از هرگونه مشکل از جمله تولید بی رویه و به منظور ثبات بازار و تعادل عرضه و تقاضا در فصل برداشت، از کاشت بی رویه خودداری و ضمن رعایت سطح زیرکشت این محصول، جهت انعقاد قرارداد کشت و ثبت مشخصات در سامانه پهنه بندی کشاورزی و همچنین مشاوره در زمینه اصول فنی کاشت، داشت و برداشت به مراکز جهادکشاورزی مراجعه نمایند.

وی تصریح کرد: کشاورزان توجه داشته باشند که سطح اجرایی حتی المقدور و به طور کامل با آبیاری نوارتیپ صورت گیرد و نسبت به رعایت دقیق تاریخ کاشت و دامنه زمانی توصیه شده حداکثر تاپایان مهرماه نسبت به کاشت محصول اقدام و برای جلوگیری از به گل رفتن محصول (بولتینگ) ناشی از شوک دمایی در مناطق سردسیر (محل خزانه) و اواخر پاییز در مناطق دشت، نسبت به جابجایی به موقع نشاء از مناطق سردسیری اقدام و از کاشت تاخیری محصول و بیش از برنامه ابلاغی جدا خودداری و تا پایان مهر ماه با مراجعه به دفتر بیمه محصولات کشاورزی، نسبت به بیمه نمودن محصول خود اقدام نمایند.

طاهری گفت:در زمان فصل کشت پیاز برای بیش از ۴۰ هزار نفر اشتغال میشود.

انتهای پیام/ی

ایجاد اشتغال با کشت پیاز در عنبرآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار