10 مهر؛

آغاز ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین ویژه دانشجویان

مسئول بسیج دانشجویی خوزستان آغاز ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین ویژه دانشجویان را از 10 مهرماه سال جاری اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهمن شهریاری، مسئول بسیج دانشجویی خوزستان با اشاره به آغاز ثبت‌نام پیاده‌روی دانشجویی برای اربعین سال 97، از 10 مهر ماه بیان داشت: دانشجویان می‌توانند به سایت ستاد ملی اربعین دانشجویی به آدرس sagha-noor.ir مراجعه نمایند.

وی تصریح کرد: دانشجویانی که مشمول خدمت سربازی هستند اگر بخواهند به صورت آزاد مانند دیگر زائران خارج شوند باید به دفاتر پلیس 10+ مراجعه کرده، سپس به سازمان نظام وظیفه معرفی می‌شوند و پس از استعلام از دانشگاه باید 3 میلیون تومان وثیقه بگذارند تا بتوانند مجوز خروج از کشور را دریافت کنند.

شهریاری اذعان داشت: دانشجویانی که از طریق بسیج دانشجویی در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند نیز پس از تایید نهاد رهبری دانشگاه، بدون قرار دادن وثیقه می‌توانند از کشور خارج شوند.

مسئول بسیج دانشجویی خوزستان با بیاان اینکه در سال 94، 6 هزار و 500 دانشجو، سال 95، 26 هزار و در سال 96، 51 هزار دانشجو در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند افزود: که انتظار می‌رود تعداد دانشجویان شرکت‌کننده در پیاده‌روی اربعین امسال نیز افزایش یابد.

این مقام مسئول اظهار کرد: امسال ستاد ملی اربعین دانشگاهیان در شهرهای نجف و کربلا مکان‌هایی برای اسکان دانشجویان فراهم کرده و بسیج دانشجویی استان خوزستان، در مرزهای چذابه و شلمچه مراکزی را در قالب سفیران اربعین در نظر گرفته است که ظرفیت آن ها حدود 500 تا 600 نفر است. در این مراکز به دانشجویان سراسر کشور که مشکل خروج از کشور دارند، کمک می‌شود تا بتوانند به صورت قانونی از مرز خارج شوند. روز چهارشنبه هفته گذشته با قرارگاه شهید علم‌الهدی دانشگاهیان کشور جلسه‌ای تشکیل شد که یکی از مصوبات آن تسهیل در خروج دانشجویان از کشور بود.

بهمن شهریاری بیان کرد: متقاضیان ثبت‌نام در پیاده‌روی اربعین که در سال گذشته از کشور خارج شده‌اند و بازگشت خود را به دفاتر بسیج دانشگاه‌ها اعلام نکرده‌اند، باید هر چه سریع تر به پایگاه بسیج دانشجویی مراجعه و بازگشت به کشور را اعلام نمایند، در غیر اینصورت ممنوع‌ الخروج می‌شوند و از نظر سازمان نظام وظیفه، تخلف محسوب می‌شود.

انتهای پیام/گ

ثبت نام پیاده روی اربعین آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.