میانگین جمعیت سالمندان استان اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است

مدیر کل سازمان بهزیستی استان اردبیل گفت:میانگین جمعیت سالمندان استان اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است و باید با برنامه ریزی مناسب و ایجاد زیرساخت ها خدمات رسانی برای سالمندان را افزایش دهیم.

بهزاد ستاری ، مدیر کل سازمان بهزیستی استان اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  اظهار داشت: 9/3 از جمعیت استان بالای 60 سال سن دارند که از این میان 51 درصد خانم ها و 49 درصد آقایان هستند که این میزان از میانگین کشوری که 9/2 است بالاتر می باشد.

وی افزود: در سال 1430، 25 میلیون از جمعیت کشور بالای 60 سال خواهند بود که 30 درصد جمعیت کشور را تشکیل خواهند داد.

مدیر کل سازمان بهزیستی استان اردبیل گفت: 120 هزار سالمند بالای 60 سال هستند که شهرستان خلخال با 13 درصد پیرترین شهرستان و پارس آباد با 5 درصد سالمند  بالای 60 سال به عنوان جوان ترین شهرستان هستند.

ستاری تصریح کرد: با توجه به آمارهای موجود و شتاب زیاد رشد نرخ جمعیت سالمندان باید از هم اکنون زیرساخت های لازم را فراهم سازیم تا در آینده بتوانیم خدمات مناسبی را برای سالمندان عزیز ارائه دهیم.

وی گفت: در حال حاضر در سطح استان 4 مرکز نگهداری سالمندان به صورت شبانه روزی و دو مرکز نیز به صورت روزانه در حال ارائه خدمات برای سالمندان هستند.

انتهای پیام /ع

لزوم برنامه ریزی مناسب جهت ارتقای خدمات رسانی برای سالمندان

 

برچسب ها: بهزیستی ، سالمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.