معاون توان‌بخشی بهزیستی استان سمنان:

زنگ جمعیت سالمندی در سمنان به صدا درآمد/مسئولان استانی زمینه همکاری را با بهزیستی بیشتر کنند

معاون توان‌بخشی بهزیستی سمنان گفت: با وجود ۷۰ هزار سالمند در استان، زنگ خطر سالمندی در استان به صدا درآمده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، احمد پیوندی معاون توان‌بخشی بهزیستی استان سمنان ضمن بیان اینکه استان سمنان ۷۰ هزار سالمند دارد، گفت: با توجه به اینکه جمعیت سالمندی استان رو به افزایش است لذا این مهم می‌طلبد تا مسئولان استانی و شهرستانی برای ارائه خدمات در این زمینه همکاری بیشتری را با بهزیستی داشته باشند.

وی بابیان اینکه سمنان رتبه ۹ کشوری را ازنظر جمعیت سالمندی در کشور دارد، افزود: تسهیل امور سالمندان و تکریم بازنشستگان ازجمله مواردی است که انتظار می‌رود دستگاه‌های مرتبط پیش‌بینی لازم را در این خصوص اعمال کنند.

معاون توان‌بخشی بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه پنج مرکز روزانه، چهار مرکز شبانه‌روزی و سه مرکز ویزیت در منزل در استان فعال است، ابراز داشت: این مراکز به بالغ‌بر سه هزار سالمند خدمات اجتماعی و توان‌بخشی را ارائه می‌کنند.

پیوندی بابیان اینکه انتظار می‌رود مردم با بهانه‌های مختلف در مراکز نگه‌داری سالمندان حضور پیدا کنند، تصریح کرد: به این مراکز بهزیستی همه خدمات لازم ارائه می‌شود اما سر زدن به آن‌ها می‌تواند به شاد کردن سالمندان منتهی شود.

وی افزود: برنامه‌های بسیاری در سطح استان برای هفته جهانی سالمند منظور شده است که پیاده‌روی سالمندان، بازدید از مراکز نگه‌داری سالمندان، برگزاری کمیته سالمندی با همکاری فرمانداری‌ها، تجلیل از سالمندان نمونه و برگزاری اردوهای سیاحتی مخصوص این افراد ازجمله اقداماتی است که این هفته عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/ب

وضعیت جمعیت سالمندی در استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.