تحول صنعت طلا و جواهر با چاپ‌گر سه‌بعدی +فیلم

"پروژه ارزشمند" نتیجه همکاری بین طراحان انگلیسی، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و تامین‌کنندگان فلزات گران‌بها است. نتیجه این پروژه ساخت طلا و جواهرات با استفاده از چاپ‌گر سه‌بعدی است.

تحول صنعت طلا و جواهر با چاپ‌گر سه‌بعدی +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طلا از قديمی ترين فلزات شناخته ‌شده است كه مورد استفاده قرارگرفته است، زيرا به سادگي شكل می‌پذيرد.در دوره هخامنشيان براي اولين بار در جهان سكه طلا توسط داریوش كبير در ايران ضرب گرديد كه به آن داریك گفته میشود.در عصر ساسانيان نيز مصرف طـلا در ايران فراوان بود. از نظر قدمت، قديمي ترين معدن طلايي که اسم آن در تاریخ آمده ، معدن سيستان است و پس از آن بيشتر نويسندگان از معدن کوه زر دامغان ياد کرده اند.

با این اتفاق طلاسازی قدیمی را فراموش کنید. دیگر نیازی به ساخت قطعه‌های طلا به شکل سنتی نیست چون این چاپ‌گر سه‌بعدی این کار را انجام خواهد داد. در این دستگاه از طلای 18 عیار استفاده می‌شود.
لیونل دین، طراح انگلیسی، طلاهای جذابی را با این دستگاه چاپ کرده و به کلکسیون جواهراتش اضافه کرده است. این طلاهای طراحی شده بخشی از پروژه‌ای به نام "پروژه ارزشمند" هستند. این پروژه یک همکاری عالی بین طراحان انگلیسی، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و تامین‌کنندگان فلزات گران‌بها است. هدف این پروژه ایجاد یک انقلاب و تحول در صنعت طلا و جواهرسازی انگلیس است.

پروسه تولید دیجیتال به این معنی است که شما می‌توانید به هر شکل و فرمی که بخواهید طلا بسازید. حتی شکل‌هایی که از روش مرسوم قابل ساخت نیستند. این جواهرات با یک دستگاه مخصوص ساخته می‌شوند. نام این دستگاه M080 است و به طور تخصصی برای ساخت طلا طراحی شده است. M080 از پودر گران‌بهای طلا به عنوان جوهر استفاده می‌کند.

طرح‌های خاص و محصولات ارزان قیمت‌تر، بعضی از سودهای استفاده از این دستگاه هستند. این محصولات به این دلیل ارزان قیمت‌تر هستند که دستگاه جسم‌های توخالی تولید می‌کند. این جواهرات علاوه بر قیمت بهتر، سبک‌تر نیز هستند.

در ادامه نحوه کار این دستگاه و چند نمونه از محصولات آن را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: سرعت Venom F5 به 311 مایل بر ساعت خواهد رسید + تصاویر


انتهای پیام/

چاپ‌گر طلا

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار