در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شخصیت پردازی در کتاب «فرنگیس» منحصر به فرد است

راضیه تجار نویسنده گفت:در شخصیت‌های ادبیات داستانی امروز ،زن قهرمان مانند دفاع مقدس بسیار کمیاب است.

راضیه تجار نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:در شخصیت‌های ادبیات داستانی امروز ،زن قهرمان  مانند دفاع مقدس که به شکل عینی با دشمن روبرو شده باشد بسیار کمیاب است.

این نویسنده تصریح کرد: کتاب «فرنگیس» به دلیل آنکه از زمان وقوع حادثه بسیار نگذشته و با محوریت مصاحبه‌ها و زندگی واقعی نوشته شده  منحصر به فرد است.

وی همچنین در مورد نکته مثبت این کتاب گفت:متاسفانه در ادبیات مدرن، ما طول این سال‌ها ضد قهر مان‌های بسیاری خلق کردیم، اما قهرمانی از جنس مردم بسیار کم می‌بینیم در حالیکه در کتاب «فرنگیس» ما با قهر مانی مواجه هستیم که زنی روستایی و بر آمده از دل مردم است و همین نکته ای است که این کتاب را بسیار صمیمی می‌کند.

تجار در مورد شخصیت سازی در ادبیات دفاع مقدس هم ادامه داد: بسیاری از رزمندگان ما از مردم عادی بیرون آمدند و آن ویژگی‌های خاص شخصیتی را کسب کردند و به نوعی طاهر بودن رسیده اند این روند در کتاب «فرنگیس» بدور از هرگونه شعار در دل زندگی سخت یک زن روستایی شکل گرفته و هیمن باعث شده کتاب بر دل مردم بنشیند.

وی ادامه داد: شخصیت‌هایی مثل «فرنگیس» ستاره ای از آسمانی هستند که هنوز بسیای از ستاره هایش خاموش است بسیاری از سوژه‌ها در حال حاضر وجود دارد که بر زمین مانده، باید برنامه ریزی از طرف مسئولان صورت بگیرد که این سوژه‌ها که که راوی‌های شان هم سن بالایی دارند هدر نروند و به شکل ادبیات داستانی و مکتوب در اختیار مردم قرار بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار