انگلیس در حال تحقیق درباره مصاحبه شبکه تلویزیونی وابسته به عربستان با عاملان حمله تروریستی اهواز

روزنامه انگلیسی گاردین نوشت این کشور درباره مصاحبه یک شبکه ماهواره‌ای وابسته به سعودی‌ها با عاملان حمله تروریستی اهواز تحقیق می‌کند.

گاردین: آفکام در حال بررسی مصاحبه شبکه تلویزیونی وابسته به عربستان با عاملان حمله تروریستی اهواز استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، موسسه آفکام در انگلیس در حال تحقیق درباره شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال وابسته به عربستان سعودی است که پس از وقوع حمله تروریستی اهواز که منجر به کشته شدن دست کم 24 نفر شد، با سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه مصاحبه کرد.

گاردین با اشاره به تحقیق نهاد ناظر بر فعالیت رسانه‌ها در انگلیس درباره شبکه ایران اینترنشنال، می افزاید این موضوع بیانگر نفوذ روزافزون شبکه های وابسته به رژیم آل سعود در انگلیس است.

شبکه ایران اینترنشنال که در غرب لندن مستقر است، پس از حادثه تروریستی 22 سپتامبر با یعقوب حور الطوستاری، سخنگوی گروه تروریستی الاحوازیه مصاحبه کرد.

سخنگوی گروه تروریستی الاحوازیه اعلام کرد این گروه مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است و آن را مورد ستایش قرار داد. اقدامی که از سوی شورای امنیت سازمان ملل به عنوان یک حمله تروریستی «شرورانه و بزدلانه» محکوم شد.

موسسه آفکام تائید کرد که در حال انجام تحقیقات درباره مصاحبه سخنگوی این گروه تروریستی است. سخنگوی موسسه آفکام گفت: «ما به عنوان یک اولویت در حال ارزیابی این برنامه خبری هستیم که برخلاف قوانین رسانه‌ای پخش برنامه ما است.»

به دنبال این مصاحبه، حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در انگلیس در پیامی توئیتری اعلام کرد سفارت ایران شکایتی را در این خصوص به موسسه آفکام ارائه کرده است تا این اقدام غیرقانونی شبکه ایران اینترنشنال را مورد بررسی قرار دهد.

همچنین سوالاتی درباره تامین بودجه این شبکه و ارتباط آن با عربستان سعودی مطرح شده است. راب بینون، رئیس اجرایی این شبکه با حمایت از تصمیم خود برای پخش مصاحبه سخنگوی گروه تروریستی الاحوازیه مدعی شد که به این حادثه به عنوان یک حمله تروریستی اشاره شده است. رئیس اجرایی شبکه ایران اینترنشنال همچنین تاکید کرد که گمان نمی‌کند مصاحبه با این فرد برخلاف قوانین بوده است.

شبکه ایران اینترنشنال در ماه می سال 2017 درست پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران راه اندازی شد. این شبکه حقوق های بالای به کارمندان خود پرداخت می‌کند که بنا به گفته یکی از کارمندان آن دو برابر حقوق پیشنهادی از سوی شبکه های رقیب است.

بنا به گزارش موسسه آفکام مجوز شبکه ایران اینترنشنال در اختیار نهاد اصلی آن یعنی Global Media Circulating قرار دارد. یکی از مدیران اصلی این شبکه تابعیت عربستانی دارد و در کارنامه کاری او سابقه همکاری با افراد بانفوذی از رسانه‌های سعودی از جمله العربیا و الشرق الاوسط مشاهده می‌شود.

یکی از منابعی که با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان همکاری کرده اعلام کرد بودجه ایران اینترنشنال از سوی دربار پادشاهی عربستان تامین می‌شود و در حدود 250 میلیون دلار است. با این حال مدیر اجرایی ایران اینترنشنال از پاسخ به سوالات درباره منبع بودجه خود امتناع کرد. بینون اعلام کرد کارهای فنی این شبکه به وسیله شرکت رسانه‌ای دی ام ای در انگلیس مدیریت می‌شود.

این اولین بار نیست که شبکه ایران اینترنشنال مورد انتقاد شدید قرار می‌گیرد. این شبکه تلویزیونی پیشتر نیز به پخش زنده نشست گروهک تروریستی منافقین پرداخت.

موسسه آفکام مسئولیت نظارت بر محتوا و عملکرد شبکه‌های تلویزیونی در انگلیس را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۲ مهر ۱۳۹۷
بلدند یکطوری سرو ته اش بهم بیاورند .قرنها است که حق را باطل و باطل را حق جا زده اند .در این رابطه مهارت دارند .یا قانون را عوص میکنند یا تبصره جدید
روباه ی مکار .در کار تزویر استاد شده .راه فرار را بلده .
خواهید دید .
Germany
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
بالاخره انگلیس هم یک تکونی به خودش داد. حالا باید ببینی کا روتا اخر به انجام میرسونه؟
آخرین اخبار