کمبود معلم در برخی مدارس بخش‌های بوشکان و ارم دشتستان دانش آموزان را با مشکل رو به رو کرده است.

کمبود معلم در بوشکان و ارم دشتستانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در حالی که  امروز یازدهمین روز سال تحصیلی جدید است، دانش آموزان کلاس اولی دبستان دخترانه نوید شهر کلمه دربخش بوشکان معلم ندارند.

معاون یکی از مدارس شهر کلمه به خبرنگاربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، می‌گوید: این مدرسه ۴۷ دانش آموز کلاس اولی دارد که این روز‌ها بدون برنامه خاصی به مدرسه می‌آیند و پس از گذران وقت به خانه برمی‌گردند.

محسن رضایی اشاره می‌کند: ۶ معلم که یکی از آن‌ها سرباز معلم است در این مدرسه تدریس می‌کنند. معلم‌ها همه مرد هستند و بومی منطقه.

وی ادامه می‌دهد: کمبود معلم فقط به این مدرسه ختم نمی‌شود دبستان‌های روستای فاریاب از توابع بخش ارم نیز سه معلم کم دارند.

به گفته رضایی، دبستان دخترانه این روستا با کمبود دو معلم و دبستان پسرانه آن با کمبود یک معلم رو به روست.

این معلم که ۱۳ سال سابقه تدریس دارد و بومی منطقه بوشکان است، می‌گوید: دبیرستان کلمه نیز برای درس مطالعات اجتماعی دبیر ندارد و برای تامین دبیر عربی هم از یکی از جوانان منطقه استفاده شده است.

رضایی به مشکل کمبود معلم در دبستان روستای دهرود سفلی از توابع بخش ارم نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: در این مدرسه ۱۴ دانش آموز کلاس سومی و ۱۳ دانش آموز کلاس چهارمی درس می‌خوانند که با توجه به کمبود نیرو قرار بود همگی در یک کلاس بنشینند، اما والدین آن‌ها قبول نکردند و خواسته‌اند که معلم‌هایشان جدا باشد.

او تاکید می‌کند که در ماه‌های مرداد وشهریور به مسوولان آموزش و پرورش گفته شده بود که امسال این مدارس معلم کم دارند، اما برای آن برنامه ریزی نشد. حالا هم قول داده‌اند تا چند روز آینده مشکل را حل کنند.

رضایی می‌گوید: پارسال هم کمبود معلم داشتیم، اما با تغییر برنامه همکاران، کمبود را جبران کردیم و برخی معلمان در دو نوبت تدریس می‌کردند.

کمبود نیرو یکی از چالش‌های آموزش و پرورش استان بوشهر است.

در همین زمینه، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر پیش از آغاز سال تحصیلی گفته بود، اگرچه کمبود نیرو داریم، اما کلاسی نباید بدون معلم بماند.

ناصر کرمی تاکید کرده بود برای مدارس دو دانش‌آموزی هم معلم می‌فرستیم تا آموزش با مشکل روبه‌رو نشود.

به گفته او، در سال تحصیلی ۹۸-۹۷، آموزش و پرورش دو هزار و ۸۸۹ نیرو کم دارد که هزار و ۵۲ نفر از طریق به کارگیری حق‌التدریسی‌ها تامین می‌شود و بقیه کمبود نیرو هم با اضافه کار شاغلان، خرید خدمت و بسته‌های آموزشی جبران خواهد شد.

انتهای پیام/ک

کمبود معلم چالش آموزش و پرورش بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.