روایت نعمتی از جلسه غیر علنی مجلس:

لاریجانی: وزرای کار و اقتصاد سریعا تعیین شود/ جهانگیری: در تأمین کالا‌های اساسی کشور هیچ گونه مشکلی نداریم

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی جزئیات جلسه غیرعلنی امروز مجلس را تشریح کرد.


تاکید لاریجانی بر معرفی وزرای کار و اقتصادبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز نعمتی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس، در جمع خبرنگاران با اشاره به مسائل مطرح شده در جلسه غیر علنی امروز پارلمان، اظهار کرد: براساس دستور هیئت رئیسه مجلس قرار بود تا آقای روحانی رئیس جمهور در جلسه غیرعلنی برای ارائه گزارش درباره مسائل روز کشور حضور پیدا کند، اما آقای جهانگیری به جای وی در جلسه حضور یافت.

وی افزود: جهانگیری در این جلسه اعلام کرد که برای رفع مشکلات کشور و تأمین کالاهای اساسی کشور هیچ گونه مشکلی نداریم، همچنین به نمایندگان ملت قول داد که نیازمندی‌های اساسی کشور تأمین شده است.

نعمتی تصریح کرد: موضوع دیگری که مورد بحث و بررسی قرار گرفت، مسئله تأمین و تنظیم برنامه ارزی کشور، تأمین و عرضه کالا بود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: معاون اول رئیس جمهور به دو نکته اساسی اشاره کرد که یکی از آنها به صادرات غیرنفتی کشور در 6 ماهه گذشته اختصاص داشت که مبلغی معادل 26 میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال قبل جهش مناسبی را تجربه کرده است.

وی ادامه داد: براساس اظهارات جهانگیری صادرات نفت کشور ما با وجود تمامی شیطنت‌های آمریکا از تراز بودجه‌ای کشور فراتر رفته و با توجه به همه فشارهایی که بر فروش نفت ایران وارد است، خوشبختانه مشتریان خاص خودمان را داریم.

نعمتی گفت: معاون اول رئیس جمهور درخواست کرد که دولت نیازمند آن است که با توجه به فرمایش‌های مقام معظم رهبری که فرمودند دولت در صف اول امور است، باید نیازهای آن توسط مجلس فراهم شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: موضوع دیگر این نشست به کمیته تخصیص ارز اختصاص داشت که جهانگیری با صراحت اعلام کرد که در این کمیته نیازمندی‌های گروه‌های مختلف ارزی تأمین شده و هیچ‌گونه بحثی وارد نیست، قطعا درباره هر موضوعی که تشخیص داده شود، ارز تأمین خواهد شد و ارز لازم برای کنترل بازار را در اختیار داریم و کنترل بازار در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

نعمتی با اشاره به مسئله تفکیک وزارتخانه‌ها که در جلسه غیرعلنی امروز مجلس مطرح شد، تصریح کرد: موضوع تفکیک وزارتخانه‌ها در دو مورد رأی نیاورده است، اما در کمیسیون اجتماعی مبحث تفکیک وزارت کار و رفاه و تعاون رأی آورده و در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: با توجه به فضای موجود و اینکه تفکیک برخی از وزارتخانه‌های رأی نیاورده، امروز رئیس مجلس آقای لاریجانی به معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد که برای حفظ تشکیلات موجود و اینکه وزارتخانه‌ها بیش از این بدون وزیر باقی نمانند، باید سریعا وزرای وزارتخانه‌ها تعیین شود.

وی گفت: هفته آینده مجلس شورای اسلامی جلسه خواهد داشت و هفته بعد آن نیز به سرکشی به حوزه‌های انتخابیه اختصاص دارد، اما اگر دولت همین امروز وزرا را معرفی کند، هیئت رئیسه از نمایندگان خواهش می‌کند که یک الی دو روز از هفته سرکشی را به مجلس شورای اسلامی اختصاص دهند تا این کار مهم انجام شود، اما لازم به ذکر است که دولت می‌تواند از وقت خود استفاده کند.

نعمتی درباره شنیده‌هایی مبنی بر اینکه قرار است برخی وزرا در وزارتخانه‌ها جابجا شوند، خاطرنشان کرد: تاکنون چنین موضوعی مطرح نشده است و رئیس جمهور این اختیار را دارد که افراد مدنظر خود را معرفی کند، اما بحث جابجایی وزرا در کار نیست.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره نوسانات نرخ ارز و شایعاتی مبنی بر موقتی بودن این موضوع خاطرنشان کرد: با توجه به تشکیل کمیته تخصیص ارز و نیازمندی‌های مختلف ارزی که در کشور وجود دارد، وزارت صنعت پذیرفته‌ است که نیازمندی‌های خود را به صورت اولویت‌بندی از دولت و بانک مرکزی مطالبه کند؛ همچنین در این زمینه لازم است تا دولت جلوی تخصیص ارز کالاهای غیر ضروری را بگیرد و البته جهانگیری به مردم قول داده که دولت هیچ مشکلی برای تنظیم بازار ندارد.

نعمتی خاطر نشان کرد: استیضاح حق نمایندگان است و طبیعتا به عنوان یک ابزاری است که در دست آنها قرار دارد و اگر تعداد امضاء کنندگان آن بیش از 10 نفر باشد طبیعی است که تقدیم هیئت رئیسه شده و به کمیسیون مربوطه ارجاع می‌شود،

نماینده مردم تهران ادامه داد: استیضاح وزیر کشور هنوز به کمیسیون مربوطه ارجاع نشده است، اما در مجموع با توجه به بحث‌هایی که وجود دارد استیضاح وزیر کشور، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر صنعت، وزیر راه و شهرسازی فعلا در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محققی داماد
۱۳:۵۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
خدا به فریاد کشاورزان بدبخت برسد.
Canada
hadi
۱۳:۲۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
اقای جهانگیری شرکتهای داخلی چرا جنس به بازار عرضه نمی کنند و بازار خالی هست( بوتان. ایران رادیاتور. اسنواو ..........) چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
ادم سیر از گرسنه خبرندارد چی بگم ؟
خیلی سخته کسانی هستند حتی نون شبشونو محتاجن ندارن بخورن . خدایا خیلی دردناکه . خستم از این دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
آقای جهانگیری، پول ندارن مردم،قیمتها بالاست مزدها کم،چرا کسی حرف ما مردم بیچاره رو رسیدگی نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
لااقل گوشت و مرغ و ماهی و برنج و و........ ارزان کنید تا مردم کمی زندگی کنند مردم بدبختند یک مسئول خوب باید از درد مردم باخبر باشه نه اینکه فقط حرف بزنه و عمل نکنه بابا دیگه بسه بخدا مردن لذت بخش تر از زندگی در این شرایط سخته یارانه نمی خواهیم قیمت هارو به سال 64 برگردونید
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۱۲:۱۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
آقای جهانگیری بله توبازارهمه چیزهست توان خرید نداریم بایدحقوقهاروافزایش بدید تابتونیم بخریم دولت میگه همه اقلا اساسی دربازارموجود است باباماهم میدونیم توبازارهمه چیز هست توان خرید نداریم حقوق بگیرهستیم افزایش بدید حقوقهارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
با چه قیمت هایی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بهلول
۱۱:۵۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
آقای جهانگیری چرا گرانی هست؟؟؟ عامل این گرانی نبود ارز دربازار هست
آخرین اخبار