معرفی موزه؛

موزه‌ای عجیب که نابینایان آثار هنری را می‌بینند+ تصاویر

موزه «دل پرادو» ویژگی خاصی دارد که نابینایان می توانند آثار هنری را ببینند.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛اگر از افرادی باشید که علاقمند به بازدید از موزه‌ها و آشنایی هر چه بیشتر با تاریخ و هنر کشور خود و سایر کشور‌های جهان هستید؛ به طور حتم می‌دانید که یکی از قوانین موزه‌ها این است که بازدیدکنندگان به اندازه طول بازو از آثار هنری فاصله داشته باشند. این قانون با هدف نگهداری و حفاظت هر چه بیشتر از آثار موزه‌ای تدوین شده است که این امر مانع لذت بردن نابینایان از بازدید از موزه‌ها است.

موزه‌ای که می‌توان آثار آن را لمس کرد

موزه‌ای که می‌توان آثار آن را لمس کرد

هم‌اکنون موزه‌ای در مادرید با عنوان موزه «دل پرادو» فعالیت می‌کند که پرینت‌های ۳ بعدی نقاشی‌های معروف دنیا را به نمایش گذاشته است. بازدیدکنندگان این موزه می‌توانند با لمس تابلو‌های به نمایش درآمده، تصویری ذهنی از نقاشی را برای خودشان بسازند بنابراین موزه پرادو بازدید نابینایان از آثار هنری موزه‌ای را تسهیل و امکان‌پذیر کرده است.

موزه‌ای که می‌توان آثار آن را لمس کرد

موزه‌ای که می‌توان آثار آن را لمس کرد

موزه «دل پرادو» برای به چالش کشیدن تمامی موزه‌های جهان تأسیس شده است و مدیران سایر موزه‌ها را به فکر می‌اندازد که با تهیه پرینت ۳ بعدی آثار هنری که به نمایش گذاشته‌اند، موزه‌های خود را برای بازدید نابینایان تجهیز کنند.

انتهای پیام/

موزه ای عجیب در مادرید

برچسب ها: موزه ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار