مصاف ایران و آمریکا در منطقه؛

ایران سه _ آمریکا صفر

یک روزنامه نگار در یادداشتی کوتاه، تحولات اخیر منطقه را که در همه آنها  آمریکا مداخله داشته است، تحلیل و ایران را پیروز این میدان معرفی کرده است. 

ایران سه _ آمریکا صفربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  یک روزنامه نگار در یادداشتی کوتاه، تحولات اخیر منطقه را که در همه آنها  آمریکا مداخله داشته است، تحلیل و ایران را پیروز این میدان معرفی کرده است. 

مزدوران اجاره‌ای بعثی-داعشی به دستور آمریکا به کنسولگری ایران در بصره حمله کردند. به یکی دو روز نکشید که مردم بصره کنسولگری را آب و جارو کردند و تحویل جمهوری اسلامی ایران دادند. پرچم ایران بالا رفت.

چند روز بعد، آمریکا تهدید به تلافی شد و کنسولگری آمریکا در بصره و محوطه سفارتش در منطقه سبز بغداد با حملات خمپاره‌ای مواجه شدند. آمریکا مجبور شد کنسولگری خود در بصره را تعطیل کند. پرچم آمریکا پایین آمد.

درد این تهدید و تحقیر از خاطر مقامات آمریکایی نرفته بود که موشک‌های مهیب و نقطه زن ایران، مقر سرکردگان داعش در بوکمال (چند مایلی نیرو‌های آمریکایی) را منهدم کرد.

همزمان به فاصله یکی دو روز و بر خلاف میل آمریکا، دولت عراق مستقر شد. برهم صالح برای ریاست جمهوری و عادل عبدالمهدی برای نخست وزیری عراق تعیین شدند که هر دو به ایران نزدیکند.

آمریکا، هم در جنگ خرابکارانه و تروریستی که راه انداخته بود، باخت و هم در نبرد سیاسی. ایران هم موشک‌های خود را -ضمن زدن در گوش مزدوران آمریکا- با موفقیت تست کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.