در مراسمی از کارآفرینان برتر فسا تجلیل شد.

تجلیل از ۸۰ کارآفرین برتر در فسابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محب زاده دبیر برگزاری این جشنواره هدف از اجرای این مراسم را حمایت از کالای ایرانی با توجه به نامگذاری سال و ایجاد زمینه‌ای برای ورود جوانان به عرصه‌ی کسب و کار موفق عنوان کرد و افزود: افزایش اعتماد به نفس و ریسک پذیری در فعالیت‌ها و شغل‌های مناسب، تولید فکر و اندیشه موفق به کسب درآمد را از الگو‌های موفق افراد کار آفرین از دیگر اهداف این مراسم است.

فرماندار ویژه فسا هم گفت: ۶۳ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۰۰ طرح اشتغال زا در فسا اختصاص یافته است.

سلیمان کرمی افزود: این اعتبار از دو محل اشتغال فراگیر و توسعه روستایی اختصاص پیدا کرده است که پس از بهره برداری طرح‌ها حداقل زمینه اشتغال ۴ هزار نفر به صورت مستقیم فراهم خواهد شد.

وی گفت: در سه سال اخیر شاهد افزایش حدود ۸ درصدی اشتغال در فسا بودیم که به دلیل اضافه شدن خیل فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و همچنین غیرفعال شدن شاغلان حوزه کشاورزی، این افزایش چندان ملموس نبوده است.

کرمی افزود: در چند سال اخیر فرآیند اشتغال زایی از بخش کشاورزی به سمت تمرکز بخشیدن در اموری مانند گردشگری و خدمات و صنعت تغییر کرده که لازم است این تغییر رویه با سرعت و شتاب بیشتری دنبال شود.

وی به ارائه بسته‌های تشویقی در زمینه ایجاد خدمات در شهرک صنعتی اشاره کرد و گفت: تخفیف ۹۰ درصدی در واگذاری زمین و تقسیط ۴۸ ماهه و همچنین رفع مشکلات زیرساخت از عمده‌ترین امتیاز‌های در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاران است.

در پایان این مراسم از ۸۰ برگزیده بخش‌های مختلف با اهداء لوح تقدیر و جوایزی قدردانی شد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۵۱ کیلومتری شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

اشتغال زایی ۴ هزار نفری در فسا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.