معاون تحقیقات و فن آوری وزیر بهداشت:

شیراز میزبان کنگره بین المللی سلامت برای صلح/ مردم ایران از نظر تاریخی در صلح پیشقدم هستند/۳۰ درصد ایرانیان از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند

شیراز میزبان کنگره بین المللی سلامت برای صلحمعاون تحقیقات و فن آوری وزیر بهداشت گفت: کنگره بین المللی سلامت برای صلح ۲۳ تا ۲۵ آبان در شیراز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فن آوری وزیر بهداشت و رئیس کمیته علمی کنگره بین المللی سلامت برای صلح در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: کنگره بین المللی سلامت برای صلح، ۲۳ تا ۲۵ آبان در شیراز برگزار می شود و  پیام آور صلح و دوستی در جهان، منطقه و داخل کشور است.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: در این کنگره علاوه بر مسئولان و اندیشمندان داخلی ۲۴ نفر از دانشمندان اروپا،  آمریکا و آسیا حضور دارند.

وی تصریح کرد: از رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و همچنین بسیاری از نمایندگان بین المللی برای حضور در این کنگره دعوت شده است.

رئیس کمیته علمی سلامت برای صلح با اشاره به اینکه خاورمیانه و جهان از نبود صلح رنج می برد، اظهار کرد: تلاش می کنیم با تمرین صلح و دوستی، آرامش بیشتری برای نسل بشر به ارمغان آوریم.

ملک زاده رئیس کمیته علمی سلامت برای صلح گفت: در سلامت، اصل را بر پیشگیری بگذاریم و هر بیماری باید پیشگیری شود تا رخ ندهد.

وی در خصوص مشکلاتی که جنگ برای کشورها ایجاد می کند، اظهار کرد: باید برای پیشگیری از خشونت و جنگ تلاش کنیم.

ملک زاده با اشاره به بالا بودن مشکلات روحی و روانی در کشور، تصریح کرد: ۳۰ درصد از ایرانیان از نوعی ناراحتی های روحی و روانی رنج می برند، البته این آمار مربوط به قبل از حوادث اخیر است.

در پایان این نشست، از کتاب صلح از راه سلامت رونمایی شد.

این کتاب نوشته نیل آریا و جوانا سانتا باربارا است که به چگونگی فعالیت متخصصین برای رسیدن به دنیایی با خشونت کمتر می پردازد.

 مقدمه‌ این کتاب  از دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت، درمان و آوزش پزشکی است.
انتهای پیام/ر

برگزاری کنگره بین المللی سلامت برای صلح در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار