امیری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بسته‌های حمایتی دولت نیازی به مصوبه مجلس ندارند

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره اظهارات نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه بسته‌های حمایتی دولت نیاز به مصوبه مجلس دارد, توضیح داد.

تصویب لایحه چهارم FATF در هفته های آینده/حضور وزرا در صحن علنی مجلس به معنای استیضاح نیست

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اظهارات برخی نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه بسته‌های حمایتی دولت نیاز به مصوبه مجلس دارند, اظهار کرد: کارهایی که ویژگی اجرایی دارند از نظر قانون اساسی در اختیار دولت هستند و نیاز به مجوز مجلس ندارند.
 
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت در مواردی نیاز به احکام قانونی دارد که موضوع کار جنبه تقنینی به خود بگیرد؛ افزود: دولت قطعا اجازه مداخله در این موارد را ندارد و اگر موضوعاتی نیاز به مجوز قانونی داشته باشند حتما از مجلس مجوز می‌گیرد.
 
وی با اشاره به بررسی لوایح FATF در مجلس گفت: ما در نظام بین المللی حضور داریم و کشور بزرگی هم به حساب می‌آییم؛ از طرفی خواستار تعامل با دنیا هستیم. در همین رابطه مقام معظم رهبری تاکید به توسعه همکاری و تعامل با همه کشورها به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی داشتند.
 
معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: این مروادات نیاز به بسترهایی دارند که کنوانسیون‌های مرتبط با  استانداردسازی نظام بانکی  و موسسات مالی هم می‌تواند در تسریع روابط با موسسات و بانکهای دنیا برای ما مهم باشد.
 
امیری با اشاره به اینکه لوایحی که از سوی دولت به مجلس ارسال می‌شود در بخش‌های مختلف مورد ارزیابی و کارشناسی قرار می‌گیرد؛ گفت: مصالح و منافع کشور در همه این موارد در نظر گرفته می شود.
 
انتهای پیام/
 
برچسب ها: اخبار سیاسی ، fatf
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار