چگونه کودک را به سرعت از شیر بگیریم؟

یکی از مراحل سخت بزرگ کردن فرزندان از شیر گرفتن نوزاد می‌باشد اغلب مادر‌ها و نوزادان در این مرحله اذیت می‌شوند.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  از شیر گرفتن سریع کودک با چند حرکت در این قسمت جمع آوری شده است و توصیه می شود بانوان حتما این مقاله را مطالعه کنند تا روزهای راحتی را داشته باشند.


بیشتربخوانید  : فواید طلایی خون بند ناف نوزاد که نمی دانستید


 سوالی که برای هر مادری پیش می آید این است که چگونه کودک را از شیر بگیریم؟ پاسخ این سوال در دل این مقاله می باشد و در این مطلب جذاب و مفیداز شیر گرفتن سریع کودک با چند حرکت را آموزش می بینید.

1. پیش از آن که کودک را از شیر بگیرید، او را به غذا خوردن و نوشیدن مایعات با لیوان عادت دهید.

این موضوع باعث می‌شود که برایاز شیر گرفتن نوزاد و برای ترک خوردن شیر مادر مجبور به تحمل سختی‌های غذا خوردن با قاشق و چنگال نشود. برای او سرویس غذاخوری جداگانه‌ای، با طرح‌های کودکانه و رنگ‌های شاد و تند بخرید.
به جای لیوان‌های شیشه‌ای هم که برای بچه‌ها خطرناک است، می‌توانید از قمقمه‌های رنگی پلاستیکی استفاده کنید. این وسایل حواس بچه‌ها را پرت و به دلیل جذابیت‌هایی که دارد، آن‌ها را به خوردن غذا و نوشیدن مایعات تشویق می‌کند.
2.به تدریج فاصله زمانی شیر دادن‌ها را بیشتر کنید

صبح‌ها وقتی کودک از خواب بیدار شد به او شیر دهید و نوبت بعدی را تا جایی که امکان دارد به تأخیر بیندازید. در این حالت خود به خود، تعدادی از دفعات شیردهی حذف می‌شود. البته باید این زمان را با خوراکی‌های مقوی و میوه‌ها پُر کنید. اگر گرسنه بماند حتماً باز هم به سراغ شما می‌آید.
3. در برنامه‌های روزانه‌ی او تغییرهایی به وجود آورید

او را زمان بیشتری خارج از خانه نگه دارید تا در عادت‌های او تغییر ایجاد شود. کودک را بیشتر به خانه پدر و مادربزرگش یا به پارک ببرید. بچه‌ها در این سنین به راحتی با جایگزین‌ها کنار می‌یند پس سعی کنید روش‌ها و کارهای مناسبی را برایش در نظر بگیرید.
4. از همسرتان کمک بگیرید

از او بخواهید وقت بیشتری را با فرزندتان بگذراند. در دورانی که قصد دارید او را از شیر بگیرید، از پدر خانواده بخواهید به او غذا بدهد یا وقت‌هایی که شیر می‌خواهد، او را در آغوش بگیرد و بیرون از خانه ببرد. پدر می‌تواند شب‌ها فرزندتان را بخواباند و در کنار او باشد زیرا بسیاری از بچه‌ها عادت دارند با مکیدن سینه مادر خود به خواب بروند.
5. اگر امکان دارد، او را با پدر و مادربزرگش یا یکی از اعضای خانواده که با او صمیمیت بیشتری دارد، به مسافرت بفرستید

دور بودن او از فضای خانواده ممکن است خیلی از عادت‌های او را از سرش بیندازد. قبل از انجام این کار مطمئن شوید که او می‌تواند چند روز بدون شما و در محیطی غریب به راحتی زندگی کند. این امر در مورد برخی از بچه‌ها قابل اجرا نیست زیرا جدایی‌شان از پدر و مادر، حس بی اعتمادی را در آن‌ها به وجود می‌ورد.

منبع: الو دکتر

انتهای پیام/

از شیر گرفتن سریع کودک با چند حرکت!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.