باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

کمبود پارکینگ عامل تشدید کننده بارترافیک در گنبد کاووس

با گسترش شهرنشینی و افزایش تعداد خودروها میزان ترددها در سطح شهرها افزایش یافته و در بسیاری موارد موجب ایجاد ترافیک و مزاحمت برای دیگران است که در این بین وجود پارکینگ ها و تعداد مناسب جای پارک میتواند به ساماندهی این معضل شهری کمک کند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازگرگان؛ شهر گنبدکاووس مرکز شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان واقع و حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که این شهر نیز با افزایش جمعیت با معضل کمبود پارکینگ و  در نتیجه افزایش ترافیک مواجه است که برای پیگیری این موضوع به این شهرستان رفته تا موضوع را پیگیری کنیم.

در سطح شهر به سراغ شهروندان رفتیم تا دراین خصوص با آن‌ها گفتگو کنیم که یکی از آن‌ها به خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازگرگان؛ گفت: رفت و آمد در شهرستان گنبد هرروز زیادتر میشود و خیابان‌ها کشش این همه وسیله نقلیه را ندارد.
 
 
کمبود پارکینگ عامل تشدید کننده بارترافیک در گنبد کاووس
 
یکی دیگر از شهروندان گفت: جای پارک کافی در خیابان‌ها نیست و تعداد پارکینگ‌ها هم کم است و در نتیجه خیلی از رانندگان دوبله پارک کرده که موجب ترافیک میشود.


مشکلات ترافیک

برای پیگیری موضوع با بیگی معاون شهردار گنبدکاووس گفتگو کردیم که وی به خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازگرگان؛ گفت: در شهر گنبد ۸ پارکینگ در بخش خصوصی و ۳ پارکینگ مربوط به شهرداری در مرکزیت شهر فعال هستند و یک پارکینگ رایگان نیز به مساحت حدود ۱۰۰۰ متر در اختیار شهروندان قرار دارد.
 
کمبود پارکینگ عامل تشدید کننده بارترافیک در گنبد کاووس

وی ادامه داد: در جهت ساماندهی معضلات ترافیک شهری حاشیه ۱۴ خیابان خط کشی و ۷۰۰ جای پارک ایجاد و اداره آن به یک شرکت خصوصی واگذار شد.

در صف تاکسی‌های درون شهری هم برخی دوبله پارک کرده بودند، زمانی که علت را جویا شدیم در پاسخ به ما گفتند: برای پارک تاکسی خط کشی انجام شده، اما ایستگاه پر است از ماشین‌های شخصی و جایی برای پارک ماشین‌های ما نیست و ماموران نیروی انتظامی هم مدام به ما میگویند حرکت کنید.

کافی نبودن تعداد پارکینگ‌ها و ظرفیت آن‌ها

به سراغ دیگر شهروندان رفتیم که مرد جوانی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازگرگان؛ گفت: تعداد پارکینگ‌ها نه تنها کافی نیست بلکه ظرفیت همین چند پارکینگ هم بسیار کم است و ظرفیتش سریع تکمیل میشود.
 
مردی که به دنبال جای پارک میگشت گفت: جای پارک پیدا نمیکنم، خیابان طالقانی و سرابی هم که پارکینگ ندارد و اینجا هم که یک پارکینگ در مجاورت بانک قرار دارد از اول صبح تابلو ظرفیت تکمیل را جلو آن قرار داده تا تنها کارمندان بانک از آن استفاده کنند.
 
کمبود پارکینگ عامل تشدید کننده بارترافیک در گنبد کاووس

وحیدی فر رییس پلیس راه و رانندگی شهرستان گنبد کاووس در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازگرگان؛ گفت: با توجه به وضعیت فعلی حضور پلیس در برخی تقاطع‌های فاقد چراغ پررنگ‌تر شده و اعمال قانون انجام میشود.
 
کمبود پارکینگ عامل تشدید کننده بارترافیک در گنبد کاووس

وی ادامه داد: اعمال قانون در خصوص پارک دوبل و توفق بیجا نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

لزوم ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی

وحیدی در ادامه گفت: وجود تعداد بیشتر پارکینگ بویژه در هسته مرکز شهر ضروریست و این در حالی است که مجتمع‌های چند طبقه بدون پارکینگ احداث و موجب ایجاد ترافیک در خیابان‌های مجاور میشود.

مردی که در خیابان بصورت دوبله پارک و در خودرو خود نشسته بود گفت: مغازه من همینجا است و منتظر خالی شدن جای پارکم، اطراف ما چند پاساژ بدون پارکینگاحداث شده و هروز ما معضل داریم.

شهروند دیگری گفت: گنبد پارکینگ طبقاتی ندارد و یکی هم قرار بود سال ۹۵ به بهره برداری برسد که تا حالا نیمه تمام ماند.

بیگی معاون شهردار گنبدکاووس در پاسخ به این موضوع به  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازگرگان؛ گفت: پارکینگ طبقاتی خیابان خیام با ظرفیت حدود ۱۸۰ جای پارک آماده بهره برداری است و با افتتاح آن به کاهش بار ترافیک کمک میشود.

وی افزود: طرح پارکینگ طبقاتی خیابان حافظ هم آماده و فراخوان ساخت آن بزودی اعلام میشود.

 
کمبود پارکینگ عامل تشدید کننده بارترافیک در گنبد کاووس

یک طرفه کردن برخی مسیر‌ها

مرد میانسالی گفت: به خاطر گیر نکردن در ترافیک بیشتر مسیر‌ها را با دوچرخه میروم.
 
کمبود پارکینگ عامل تشدید کننده بارترافیک در گنبد کاووس

مردی که پشت ترافیک مانده بود دو طرفه بودن خیابان‌های پرتردد را یکی از علت‌های ترافیک بیان کرد و گفت: اگر برخی خیابان‌ها یک طرفه بشوند شاید بار ترافیک کم شود.
 
وحیدی فر رییس پلیس راه و رانندگی شهرستان گنبد کاووس در این خصوص گفت: یکی از مقوله‌ای سامان دهی و کاهش حجم ترافیک یک طرفه کردن برخی خیابان‌ها مانند خیابان امام و طالقانی است که بار ترافیک به خیابان سراوی و حافظ انتقال پیدا کند.

بیگی معاون شهردار گنبدکاووس در پاسخ به این موضوع به خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازگرگان؛ گفت: بیشتر مشکل ترافیک این شهر به دلیل ساختار شطرنجی خیابان‌ها و منتهی شدن شدن آن‌ها به مرکزیت شهر است و پیشنهاد یک طرفه کردن خیابان را به شورای ترافیک داده ایم و در حال بررسی و کارشناسی است که در صورت تصویب اجرا و بواسطه آن برخی معضلات ترافیک حل خواهد شد.

گزارش از فاطمه حمزه
 
انتهای پیام/فا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.