نژادبهرام در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

یک نفر از معاونان شهردار باید از زنان باشد

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه نیمی از پارلمان ملی و محلی باید از زنان باشند، گفت: ما در جهت توسعه مدیریت زنان در همه عرصه‌ها هستیم.

خبرنگار: کاظمی/یک نفر از معاونین شهردار باید از زنان باشدزهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه پست‌های شهرداری در حوزه بانوان به دو دسته تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: یک دسته از آن‌ها عمومیت دارند،اما دسته دیگر به شکلی هستند که مخصوص زنان است، مثلا مشاور امور بانوان نمی‌تواند یک مرد باشد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تجربه مدیریت شهری، تصریح کرد: حضور زنان در عرصه مدیریت شهری به عنوان مدیر در پایه‌های 14 به بالا بسیار انگشت شمار بوده است.


بیشتر بخوانید: استفاده از زنان برای مدیریت شهر زُمخت و خشن تهران


وی با اشاره به اینکه در دوره قالیباف پستی به نام مشاور امور بانوان برای هر یک از مناطق که پست‌های 15 و 16 بودند ایجاد شد، تأکید کرد: ظرفیت لازم برای استفاده از نیروی مهارتی زنان در عرصه پست‌های مدیریتی تاکنون در شهرداری بسیار محدود بوده است، زیرا زنان به خاطر زن بودن امکان ارتقای شغلی نداشته و ظرفیت‌های اشتغال در پست‌های 15 و 16 برای زنان محدود بوده است.

نژادبهرام با بیان اینکه سال گذشته در راستای اصلاح ساختار این پست‌ها حذف شدند، گفت: در آن زمان ما معترض شدیم و گفتیم حذف پست‌های مدیریتی زنان باید به این شرط باشد که شرایط دیگری برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

وی افزود: بر این اساس دستورالعملی از سوی حسینی مکارم که در آن زمان سرپرست شهرداری بود، تهیه شد و همه سازمان‌ها را مؤظف کرد تا حتما یک عضو هیئت مدیره خود را از زنان انتخاب کنند و اگر در شرایط مشابه یک مرد و زن داشتند، اولویت با زن است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت ما زنان هستند، تأکید کرد: ما در جهت توسعه مدیریت زنان در همه عرصه‌ها هستیم و ظرفیت این موضوع را هم جامعه تعیین می‌کند و تاکنون جامعه از ظرفیت مدیریتی نیمی از افرادش دور بوده است و اکنون جامعه می‌خواهد این خلأ 50 درصدی را پر کند.

نژادبهرام خاطرنشان کرد: نمی‌توان در شهری که نیمی از آن زنان و نیمی دیگر مردان هستند، همه پست‌های مدیریتی را به مردان سپرد و ما تأکید داریم که حداقل یک نفر از معاونان شهردار باید زن باشد.

وی با اشاره به دستورالعملی که مکارم صادر کرده بود، گفت: این دستورالعمل تاکنون عملیاتی نشده و اگر نسبت به آن بی‌توجهی شود، ما آن را تبدیل به قانون خواهیم کرد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ما تلاش می‌کنیم تا در پارلمان شهری و محلی نیمی از زنان بر کرسی نشینند، گفت: ما معتقدیم کشور فقط برای مردان و فقط برای زنان نیست و چون نیمی از جامعه زنان هستند، ایده‌آل ما هم این است که نیمی از پارلمان محلی و ملی از زنان تشکیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
اگر خانم ها برای مدیریت اجتماعی ساخته شده بودند، حداقل یه پیامبر زن هم بین پیامبران بود.در آیه 228 سوره بقره به صراحت به برتری مردان نسبت به زنان اشاره شده که یکی از این برتری ها نسبت به امور اجتماعی است
آخرین اخبار