آغاز تحقیقات دادستانی ترکیه درباره ربوده شدن روزنامه‌نگار عربستانی منتقد آل سعود

دادستانی ترکیه تحقیقات درباره ناپدید شدن روزنامه‌نگار مشهور عربستانی و منتقد رژیم آل سعود پس از ورودش به کنسولگری عربستان در استانبول، را آغاز کرد.

آغاز تحقیقات دادستانی ترکیه درباره ربوده شدن روزنامه‌نگار عربستانی منتقد آل سعودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، رسانه‌های ترکیه‌ای اعلام کردند دادستانی این کشور تحقیقات درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار مشهور عربستانی و از منتقدان سیاست‌های رژیم آل سعود را آغاز کرده است.

خاشقجی چند روز پیش پس از ورودش به کنسولگری عربستان سعودی در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، دستور ربوده شدن او را صادر کرده است.

همچنین، به نقل از رويترز، حزب حاکم ترکیه اعلام کرد حساسیت این کشور درباره پرونده جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در بالاترین سطح قرار دارد.

جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی، که از بیم بازداشت و محاکمه به دلیل افکارش مورد، از یک سال قبل به تبعید خودخواسته به آمریکا رفته بود، روز سه شنبه گذشته به کنسول گری عربستان سعودی در استانبول مراجعه نمود. بنا بر گزارش مقامات ترکیه، وی بعد از حضور در کنسول گری این مکان را ترک نکرده است. اما مقامات سعودی نظری غیر از این دارند. قاشقچی سپتامبر 2017 بعد از آنکه مقامات سعودی وی را برای اینکه در توئیتر مطلب ننویسد تحت فشار قرار دادند، عربستان را ترک کرد. در سال جاری وی مجموعه مقالاتی را در روزنامه واشنگتن پست منتشر کرد که در آنها به افشاگری و انتقاد درباره رفتار ریاض با قطر، جنگ در یمن، و سیاست سرکوب و سانسور نظام سعودی پرداخته بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار