جنگ صدرنشینی لیورپول و سیتی در آنفیلد/اینتر و میلان در پی تداوم روند پیروزی

رقابت های فوتبال باشگاهی در اروپا، یکشنبه (15مهر) پیگیری می شود که مهمترین این بازیها را بررسی می کنیم.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رقابت های فوتبال باشگاهی در اروپا، یکشنبه (15مهر) پیگیری می شود که مهمترین این بازیها را بررسی می کنیم.

لیگ برتر انگلیس

لیورپول - منچسترسیتی (ساعت 19)

حساس ترین دیدار این هفته فوتبال اروپا امشب در ورزشگاه آنفیلد بین دو تیم لیورپول و منچسترسیتی برگزار می شود. دو تیم 19 امتیازی جدول لیگ جزیره و صدرنشینان این لیگ هستند که سیتی به دلیل تفاضل گل بهتر در رتبه نخست قرار دارد.

شاگردان کلوپ هفته های دشواری را سپری می کنند و در این رزوها بازیهای سختی را داشتند که باعث شده مدتی از روند برهایشان فاصله بگیرند.آنها پس از پیروزیهای متوالی ابتدا مقابل چلسی در جام اتحادیه شکست خوردند، سپس مقابل همین تیم در لیگ برتر به تساوی دست یافتند و پس از آن هفته گذشته مقابل ناپولی در لیگ قهرمانان شکست خوردند و حالا باید به مصاف شاگردان پپ بروند تا در این چند هفته بازیهای دشواری را بزگزار کرده باشند. شاگردان مرد آلمانی می خواهند با شکست سیتی علاوه بر شکست دادن یکی از رقبای اصلیشان در راه قهرمانی، دوباره به مسیر پیروزی بازگردند.

در طرف مقابل سیتیزن ها این روزها شرایط بسیار خوبی دارند و چهار بازی پیاپی را در مسابقات مختلف پیروز شده اند. آنها به جز یک شکست مقابل لیون در لیگ قهرمانان و یک تساوی مقابل وولورهمپتون در لیگ برتر، تمام بازیهای فصل خود را تاکنون برده اند. خبر خوش برای سیتی ، بازگشت کوین دی بروینه ستاره بلژیکی و مصدوم این تیم به تمرینات است که برای این مسابقه آماده شده است.

 

  • لیورپول در 18 دیدار اخیر خانگی خود مقابل منچسترسیتی در تمامی رقابت ها شکست نخورده است. آخرین برد سیتیزن ها در آنفیلد به سال 2003 برمی گردد.
  • قرمزها در 24 بازی اخیر خانگی خود در لیگ برتر شکست نخورده اند.
  • منچسترسیتی 8 دیدار از 9 دیدار اخیر خارج از خانه خود در لیگ برتر را با پیروزی پشت سر گذاشته است.
  • لیورپول در 8 دیدار اخیر خود در لیگ برتر در آنفیلد کلین شیت کرده است.
  • سیتیزن ها در 3 دیدار اخیر خود در لیگ برتر کلین شیت کرده اند.

در حال تکمیل

فولام - آرسنال (ساعت 14 و 30 دقیقه)

ساوتهمپتون - چلسی (ساعت 16 و 45 دقیقه)

سری آ ایتالیا

میلان - کیه وو (ساعت 16 و 30 دقیقه)

میلانی ها در این فصل نتایج پر فراز و نشیبی گرفته اند، اتفاقی که فصل قبل هم با گتوزو افتاد و در مقطعی نتایج بسیار خوبی گرفتند و در مقطعی دیگر بسیار ضغیف عمل کردند به همین دلیل نتایج نسبتا خوب این روزهای روسونری ، کمتر هوادار میلانی را امیدوار می کند.شاگردان گتوزو در این فصل تنها در بازی نخست خود مقابل ناپولی شکست خوردند و در هیچ مسابقه دیگری چه در لیگ اروپا و چه در سری آ شکست نخوردند.البته نتایج آنها خوب هم نبوده و مساوی های زیادی داشتند به طوری که اکنون در رتبه دوازدهم جدول قرار دارند. شاگردان گتوزو دو بازی آخر خود را که در سری آ و لیگ اروپا برگزار کردند را برده اند و می خواهند به سومین پیروزی متوالی خود دست یابند.

 

  • در طرف مقابل تیم نگون بخت کیه وو قرار دارد که به دلیل پولشویی سه امتیاز از آنها در این فصل کم شد و اکنون به منفی یک امتیاز در قعر جدول سری آ قرار دارند.
  • میلان از 23 بازی قبلی خود برابر کیه وو، در 20 بازی پیروز از زمین بیرون آمده است.
  • میلان در 4 بازی قبلی خود برابر کیه وو، حداقل 3 گل به ثمر رسانده است.
  • کیه وو در 17 بازی از 18 بازی خارج از خانه اخیر خود، پیروز نشده است
  • سه بازی می شود که کیه وو هرگز گلزنی نکرده است.

در حال تکمیل

اسپال - اینتر (ساعت 22)

شاگردان اسپالتی با وجود آنکه فصل را خوب آغاز نکرده بودند اما از دقیقه 86 به بعد بازیشان با تاتنهام در اولین دیدارشان در لیگ قهرمانان این فصل، تیم دیگری شدند . آنها در آن بازی توانستند از دقیقه 86 به بعد دو گل بزنند و بازی را دو بر یک پیروز شوند. پس از آن، نراتزوری چهار بازی دیگر در سری آ و لیگ قهرمانان برگزار کرد که همگی آنها را برد و اکنون در شرایط آرمانی به سر می برند. افعی ها اکنون در رتبه پنجم جدول قرار دارند و اگر به این روندشان ادامه دهند، بعید نیست در این هفته یا هفته آینده به رتبه دوم جدول هم برسند. وجود بازیکنانی چون بروزویچ، پرشیچ، ناینگولان و ایکاردی که در هفته های اخیر درخشش فوق العاده ای داشتند، تیم اسپالتی را به تیمی مدعی و قدرتمند تبدیل کرده است.

در طرف مقابل اسپال که فصل گذشته با خوش شانسی در سری آ ماندنی شد، با 9 امتیاز در رتبه سیزدهم قرار دارد و همین که در اوایل فصل بین تیم های انتهای جدولی نیست یعنی نتایج بدی نگرفته اند. البته آنها سه بازی آخر خود در سری آ را باخته اند که باعث شده رتبشان پایین بیاید.

  • اینتر تاکنون 23 بار اسپال را در سری آ شکست داده است که بیش از هر تیم دیگری است.
  • آخرین باری که اسپال در سری آ موفق با شکست اینتر شد، به سال 1962 برمیگردد.

در حال تکمیل

ناپولی - ساسولو (ساعت 19 و 30 دقیقه)

لاتزیو - فیورنتینا (ساعت 16 و 30 دقیقه)

آتالانتا - سمپدوریا (ساعت 16 و 30 دقیقه)

جنوا - پارما (ساعت 14)

لالیگای اسپانیا

والنسیا - بارسلونا (ساعت 22 و 15 دقیقه)

شاگردان والورده که در سه بازی اخیر عملکرد خوبی نداشته اند، در شبی سخت و در مستایا باید به مصاف خفاش ها بروند. آبی اناری پوشان مقابل رئال سوسیداد به سختی توانست به پیروزی برسد، سپس در خانه مقابل خیرونا متوقف شد و مقابل لگانس قعر جدولی متحمل شکست شد و در دیگر دیدار خانگی خود، مقابل اتلتیک بیلبائو به تساوی رسید تا شرایطش چندان مساعد به نظر نرسد با وجودی که آنها صدرنشین هستند ولی کوچکترین لغزشی ممکن است سبب از دست رفتن صدر جدول شود. شاگردان ارنستو تا به اینجا 4 پیروزی،2 تساوی و 1 شکست به ثبت رسانده اند و روند پر فراز نشیبی را پشت سر گذاشته اند، گر چه توانستند هفته گذشته در ویمبلی در لیگ قهرمانان اروپا تاتنهام را با شکست روبرو کنند اعاده حیثیت کنند و قطعا در بازی امشب هم با توپی پر وارد زمین میشوند تا بتوانند با پیروزی بر خفاش ها همچنان به صدرنشینی ادامه دهند و هم نتایج چندان هفته اخیر را جبران مافات کنند. ساموئل اومیتی و سرخی روبروتو غایبند . حضور سرجی سمپر و سوارز هم مشخص نیست.

در طرف مقابل والنسیا هم مانند بارسا روزهای چندان آرامی را سپری نمی کند با 8 امتیاز، در رده شانزدهم جدول قرار گرفته است. سه تساوی، یک پیروزی و یک شکست حاصل کار پنج هفته اخیر خفاش ها یوده است و از فرم همیشگی خود دور هستند. پیروزی خانگی شاگردان مارسلینیو منجر به این می شود تا خفاش ها هم وضعیت شان را در جدول بهبود ببخشند و هم روزهای تیره تار گذشته را با شکست صدرنشین لالیگا به فراموشی بسپارند چند پله ای در جدول صعود کنند، شکست هم موجب خواهد شد تا به انتهای جدول نزدیک نزدیک تر شوند. سانتی مینا تنها غایب والنسیا برای این بازی است.

در 22 دیدار اخیر دو تیم، چهارده پیروزی از آن بارسا شده، 6 بازی مساوی شده و دو برد هم نصیب والنسیا شده است و به نوعی کفه ترازو به نفع یاران مسی سنگینی می کند روی کاغذ هم شانس برد از آن بارسا است اما با این حال ممکن است خفاش ها در خانه زهردار ظاهر شوند و معادلات را بر هم بزنند.

 

  • والنسیا تنها یک بازی از هشت بازی اخیرش در لالیگا مقابل بارسلونا را برده؛ 2 بار مساوی کرده و 5 بار هم شکست خورده است. این برد در سال 2016 در نیوکمپ حاصل شد.
  • والنسیا از فوریه 2007 تاکنون در لالیگا در مستایا بارسلونا را شکست نداده است. در آن زمان کیکه سانچز فلورس سرمربی والنسیا بود.بارسلونا در تاریخ لالیگا تیمی است که بیشترین گل را به والنسیا زده است. 313 گل.
  • والنسیا در این فصل بیشتر از هر تیم دیگری در پنج لیگ معتبر اروپایی با حریفانش مساوی کرده است. 5 بار.
  • بارسا هیچ یک از سه بازی اخیرش در لالیگا را نبرده است. آخرین باری که آنها چهار بازی متوالی نتوانستند در لالیگا پیروز شوند به سال 2016 برمی‌گردد که تیم انریکه سه بار باخت و یکی را مساوی کرد.
  • والنسیا در 3 بازی قبلی خانگی خود در لالیگا مساوی کرده است.
  • بارسلونا در 13 بازی قبلی خارج از خانه خود مقابل والنسیا شکست نخورده است.
  • در 6 بازی از 7 بازی قبلی والنسیا در لالیگا کمتر از 2.5 گل زده شده است.
  • در 6 بازی از 7 بازی قبلی خارج از خانه بارسلونا در لالیگا بیش از 2.5 گل زده شده است.
  • در 5 بازی از 6 بازی قبلی خانگی والنسیا مقابل بارسلونا کمتر از 2.5 گل زده شده است.

ترکیب احتمالی:
والنسیا:نتو، گارای، گایا، پائولیستا، پیچینی، گونسالو گجس، جفری کوندوگبیا، پارخو، سولر، گامیرو و رودریگو
بارسلونا:تراشتگن، سمدو، پیکه ، لنگلت، البا، راکیتیچ، دمبله، بوسکتس، کوتینیو، سوارز و مسی

در حال تکمیل

اتلتیکو مادرید - رئال بتیس (ساعت 17 و 45 دقیقه)

وایادولید - هوئسکا (ساعت 13 و 30 دقیقه)

اسپانیول - ویارئال (ساعت 20)

سویا - سلتاویگو (ساعت 20)

بوندس لیگای آلمان

فرایبورگ - لورکوزن (ساعت 15)

هوفنهایم - اینتراخت فرانکفورت (ساعت 17)

لایپزیش - نورنبرگ (ساعت 19 و 30 دقیقه)

لوشامپیونه فرانسه

پاری سن ژرمن - لیون (ساعت 22 و 30 دقیقه)

بوردو - نانت (ساعت 16 و 30 دقیقه)

مارسی - کان (ساعت 18 و 30 دقیقه)

موناکو - رن (ساعت 18 و 30 دقیقه)


بیشتر بخوانید:

مهم‌ترین بازی‌های امشب لیگ‌های معتبر اروپایی

بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان انتخاب شد+عکس

بارسلونا خرید جدید رُم را روی هوا گرفت


انتهای پیام/

پیش بازی فوتبال اروپا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار