اساس تربیت فرزندان در مدارس، شکل می‌گیرد// جذب 210 نیروی انسانی جدید در آموزش و پرورش استان زنجان

استاندار زنجان با اشاره به آغاز سال تحصیلی و ورود حدود 194 هزار دانش‌آموز به 2 هزار و 444 مدرسه در استان زنجان، گفت: تعلیم و تربیت، امری بسیار مهم بوده و پایه و اساس تربیت فرزندان در مدارس، شکل می‌گیرد.

اساس تربیت فرزندان در مدارس، شکل می‌گیرد// جذب 210 نیروی انسانی جدید در آموزش و پرورش استان زنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان؛ اسداله درویش‌امیری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان این که تربیت فرزندان تنها بر عهده آموزش و پرورش نبوده و والدین و جامعه هم در این امر مسئولیت دارند، خاظرنشان کرد: نقش آموزش و پرورش به مراتب بیشتر از والدین بوده و معلم نقش اساسی و کلیدی‌تری در تربیت نسل‌های آینده دارد.

وی با اشاره به این که آموزش و پرورش نیز مانند سایر حوزه‌ها دارای مشکلاتی است، افزود: انتظارات عمومی از حوزه آموزش و پرورش بیش از سایر حوزه‌هاست، لذا بجای پرداختن به مشکلات باید با نگاه عشق و علاقه به این شغل پرداخته شود.

مقام عالی اجرایی استان ادامه داد: فرهیختگان و دانشمندان همگی دست‌پرورده معلمان هستند و این امر لذت‌بخش و زیباست که آثار وجودی معلم، تربیت یک نخبه، دانشمند و فرهیخته باشد.

درویش‌امیری با تاکید بر این که جامعه معلمان باید با این رویکرد به تعلیم و تربیت بپردازند که تمام مسائل دنیا و جامعه منحصر به موضوعات اقتصادی نیست، تصریح کرد: مشکلات فراوانی در حوزه تربیتی در کشور وجود دارد اما اگر بر مبنای مشکلات اخلاقی، فرهنگی، معیشتی و آسیب‌های اجتماعی به تعلیم و تربیت نگاه شود نتیجه‌ای در پی نداشته و روزبه‌روز بر مشکلات، افزوده می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به جذب 210 نیروی انسانی جدید در آموزش و پرورش استان طی سال جاری، گفت: باید در کنار افزایش نیروی انسانی به استفاده مطلوب و شایسته از نیروهای موجود در دستگاه تعلیم و تربیت نیز توجه شود زیرا وجود نیروی مازاد در آموزش و پرورش، بیانگر این است که در توزیع نیرو، عملکرد موفقی صورت نگرفته است.

وی درخصوص اضافه‌کاری معلمان اظهار کرد: باید اجازه داده شود تا معیشت فرهنگیان به جای اشتغال در مشاغلی که شأن و شخصیت آن‌ها را خدشه‌دار می‌کند از طریق تعلیم و تربیت، تأمین شود و باید تلاش برای استفاده بهینه از نیروهای موجود باشد.

درویش‌امیری همچنین با اشاره به خروج 692 نیرو از آموزش و پرورش طی سال جاری که به افتخار بازنشستگی نائل آمده‌اند، ابراز کرد: باید حرمت تمام افرادی که صادقانه در حوزه‌های مختلف خدمت کرده‌اند حفظ شود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به افتتاح مراکز آموزشی و تربیتی خیّرساز، گفت: تکریم و پاسداشت انسان‌های پاک‌سرشتی که در نهایت صداقت و اخلاص، مدرسه می‌سازند و صادقانه در تقویت نظام تعلیم و تربیت خدمت می‌کنند ضروری است.

وی افزود: باید با تهیه طرحی، بنای فاخری به نام خیرین مدرسه‌ساز در زنجان ساخته شود تا به عنوان اثر تاریخی و ماندگار در آینده، ثبت و شناخته شود.

درویش‌امیری در خصوص پرداخت سهم آموزش و پرورش توسط شهرداری‌ها نیز، یادآور شد: هرچند این سهم، مبلغ محدودی است اما با توجه به مشکلات مالی موجود در آموزش و پرورش، پرداخت منظم این مبالغ به رفع برخی مشکلات کمک می‌کند و شهرداری‌ها هم طبق قانون با پرداخت این مبلغ، مشکلی ندارند و در صورت وجود مغایرت در پرداختی‌ها، باید این امر در دستور کار نشست آتی شهرداران قرار گرفته و نقاط مغایر تعارض بین آموزش و پرورش و شهرداری‌ها احصا و مرتفع شود.

انتهای پیام/ن

معلم نقش اساسی و کلیدی‌در تربیت نسل‌های آینده دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.