گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بررسی CFT در مجلس؛

نقوی حسینی: رئیس‌جمهور تعهد بدهد با عضویت در CFT مشکلات حل می‌شود، به آن رای می‌دهیم/ ظریف: بنده و رئیس جمهور تضمین نمی دهیم با پیوستن به CFT مشکلات حل شود

منافع ملی ایجاب می‌کند به دست دشمن بهانه‌ای ندهیم/  رئیس‌جمهور تعهد بدهد با عضویت در CFT مشکلات پولی حل می‌شود، همه به آن رای می‌دهیم

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) به عنوان اولین دستور کار مجلس توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) به عنوان اولین دستور کار مجلس قرائت شد و بررسی آن توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

تجمع دانشجویان در اعتراض به تصویب CFT مقابل مجلس

جمعی از دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های مختلف تهران ( صبح یکشنبه 15 مهر 97) در اعتراض به تصویب لایحه کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم( CFT ) مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

دانشجویان با در دست داشتن دست نوشته‌هایی همچون " نگذارید سرنوشت تلخ برجام تکرار شود " و " نماینده ملت FATF خیانت " از نمایندگان مجلس خواستند تا با عدم رای به لوایح FATF، جلوی خطرات احتمالی را بگیرند.

منافع ملی ایجاب می‌کند به دست دشمن بهانه‌ای ندهیم

بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در موافقت با تصویب FATF و لوایح مرتبط با آن، اظهار کرد: منافع ملی کشور ایجاب می‌کند که به دست دشمن بهانه‌ای ندهیم، چرا که امروز دشمنان درصدد آنند که با یافتن یک بهانه از ما به ایران ضربه وارد کنند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: عدم حضور ما در CFT در واقع بهانه دادن به دست دشمن و آمریکایی‌هاست، ما سال‌های سال هزینه تروریسم را داده‌ایم و هنوز خون شهدای‌مان خشک نشده است.

نعمتی ادامه داد: همکاران محترم، امروز شرایط کشور را می‌بینید، ما در وضعیتی قرار داریم که حتی کشور‌هایی که در دوران تحریم به ما کمک می‌کردند امروز به رئیس بانک مرکزی و مسئولان عالی‌رتبه کشور اعلام کرده‌اند که اگر به عضویت CFT درنیاییم، حتی نمی‌توانند یک سنت با ما مبادله کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی می‌گویید با پیوستن به CFT اطلاعات ما فاش می‌شود، مگر ما تا به امروز یک دینار به تروریست‌ها کمک کرده‌ایم؟ آقای ظریف به خوبی این موضوع را مطرح کردند که چرا وقتی قرار است در آینده بمیریم، امروز خودکشی کنیم؟

وی افزود: ممکن است یک کشور برای ما حق تحفظ بگذارد، اما این حق تحفظ تنها باید بین دو کشور باشد و لاغیر.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: چرا باید با عدم پذیرش CFT برای دیگران حق مداخله ایجاد کنیم، بیش از ۱۸۰ کشور در CFT عضو می‌شوند و ۶۶ کشور دیگر نیز شروطی را قرار داده‌اند که این امر طبیعی است.

نعمتی افزود: آقای دهقان شما می‌گویید ما از پذیرفتن برجام ضرر کردیم، اما یکی از منافع برجام این بود که در گذشته هر کشوری علیه ما موضع می‌گرفت امروز در کنار ما قرار دارد، ۴ قطعنامه سنگین علیه ایران صادر شد، اما امروز بی‌اثر است.

وی ادامه داد: ما حتی با دوستان خود نمی‌توانستیم کوچکترین مذاکره‌ای داشته باشیم، اما در همین اجلاسی که اخیرا در نیویورک انجام شد دیدید که چه کشور‌هایی با رئیس جمهورمان همسویی کردند، ما مفاد این کنوانسیون را در سال ۲۰۰۱ از طریق قطعنامه ۱۳۷۱ پذیرفته شده و مفاد آن برای همه کشور‌ها لازم‌الاجرا است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: باید بدانیم که به جز ما تنها یک کشور در لیست سیاه سازمان ملل قرار دارد پس همه مکلفند که در CFT حضور پیدا کنند، چه کسی شنیده که دولت مجبور به ارائه اطلاعات برخلاف کنوانسیون باشد؟ ما قطعا این کار را انجام نخواهیم داد.

نعمتی افزود: قانون اساسی هر کشوری برای آن محترم است، لذا از دوست خواهش می‌کنم که نسبت به این موضوعات توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی افزود: یکی از مهمترین بخش‌های این کنوانسیون مربوط به حل و فصل اجباری اختلافات است. باید با دقت به موضوعات نگریسته شود، چرا که این کنوانسیون ابزاری برای مقابله با تروریسم بوده و ما هزینه این معضل را بار‌ها پرداخته‌ایم، پس چرا باید به گونه‌ای رفتار کنیم که گویا عامل تروریسم هستیم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: بنده به عنوان مقلد مقام معظم رهبری اعلام می‌کنم که اگر ایشان دستور بدهند به CFT رأی نخواهم داد و لازم به ذکر است که تنها ارتباط میان مجلس و رهبر انقلاب رئیس مجلس است.

نعمتی افزود: امروز ما در یک امتحان بزرگ قرار داریم و همه نمایندگان سختی‌ها و مشکلاتی که مردم متحمل آن شده‌اند را به خوبی لمس می‌کنند، قرار نیست که مردم در بدترین شرایط مالی و اقتصادی قرار بگیرند، آقای دهقان! شما که در شهر خودتان می‌بینید که مردم با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: امروز ما حتی نمی‌توانیم پول نفتی را که صادر می‌کنیم به کشور وارد کنیم، پس چرا حقیقت را درباره شرایط موجود کشور به مردم نمی‌گوییم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: آقای دهقان شما می‌توانید مخالفت کنید و به بنده تذکر بدهید، اما من به عنوان یک نماینده خود را در برابر مردم مسئول می‌دانم، بدانید القابی که به دولت دادید منصفانه نبود.

نعمتی در پایان خاطرنشان کرد: اگر CFT را نپذیریم، باید از طریق امثال بابک زنجانی‌ها پول را وارد کشور کنیم که با این کار اموال مردم به تاراج خواهد رفت.

رئیس‌جمهور تعهد بدهد با عضویت در CFT مشکلات پولی حل می‌شود، همه به آن رای می‌دهیم

 سید حسین نقوی حسینی نماینده ورامین در مخالفت با لایحه کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم( CFT) اظهار کرد: مجلس امروز در آستانه تصمیم مهمی قرار گرفته؛ بحث ما منافع کشور است و هیچ دعوای گروهی و جناحی نداریم و دوست داریم دولت موفق باشد، اما فریب کاری نباید در کار باشد.

وی ادامه داد: موسسات مالی و پولی غرب با ما کار نکرده و نمی کنند، راه های زیادی رفتیم اما حل نشد، چرا مردم را می ترسانید که اگر عضو نشویم مشکلات حل نمی‌شود، مگر مردم گرسنه می مانند؟ پرژه ها تکمیل نمی شود؟ چرا دروغ می گویید؟ مگر این مجلس در 20 دقیقه برجام را تصویب نکرد؟

نقوی حسینی افزود: رهبر انقلاب صریح و روشن فرمودند این کنوانسیون را که در اتاق استکبار جهانی تصویب می شود را تصویب نکنید. به آقای لاریجانی می گویم چرا بعد از مخالفت رهبر انقلاب یک جلسه برای آن تشکیل ندادیم، که بگویید مطالبه رهبر انقلاب از نمایندگان است. فکری کنید. فراکسیون نمایندگان ولایی در جلسه لاریجانی شرکت نکرد، چون می دانست نتیجه آن چیست.

نماینده مردم ورامین تصریح کرد: کشورهایی که از ما نفت نمی خرند مشکلشان FATF است؟ آقای رئیس جمهور تعهد دهید که اگر ما عضو کنوانسیون شویم همه مشکلات پولی و بانکی ما حل می شود و اگر نشد من را استیضاح کنید. نمایندگان محترم بنده منافع ملی کشور را می فهمم، اگر این موضوع خطر نداشت چرا دولت حق شرط گذاشته و اعلامیه تفسیری نوشته است؟ آن اعلامیه تفسیری قابل عمل نیست. ما جمهوری اسلامی هستیم، ما سوریه و عراق نیستیم.

نقوی حسینی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی 3 لایحه مدنظر دولت نظیر پالرمو، مبارزه با پول‌شویی و هم قانون مقابله با تروریست را تصویب کرد، اما هیچ منفعتی برای کشور از نظر همکاری پولی و مالی نداشت. آیا مشکلات کشور با تصویب این لوایح حل خواهند شد؟ آیا کشورهای دوست که از ما نفت نمی‌خرند، به این لوایح مربوط هستند؟ برادران عزیز ما برجام را پذیرفتیم، در FATF عضو شدیم اما مشکلات کشور حل نشد. وزیر خارجه ما شروط مربوط به FATF‌ را امضاء کرد و در قبال آنها تعهد داد. ما 40 توصیه FATF را انجام داد‌ه‌ایم اما چه ثمری برای کشور داشته است؟

نماینده مردم ورامین افزود: شما که دیپلمات هستید چرا در مقابل این سخنان غرب فریب می‌خورید؟ مگر به شما نگفته‌اند که برای حل مشکلات کشور باید ابتدا برجام تصویب شود، سپس باقی مسائل چون قدرت موشکی، FATF و مسائل حقوق بشر حل شود؟

وی ادامه داد: باید بررسی کرد که اعلامیه تفصیلی کدام بندهای FATF را مورد نظر قرار داده. با بررسی این اعلامیه و تطبیق آن با بندهای FATF کاملا مشهود است که این اعلامیه اصلا قابلیت اجرایی ندارد؛ بندهای 6، 36 و 20 باید دوباره و کامل توسط نمایندگان مطالعه و بررسی شود تا از صحت سخنان من در رابطه با این لوایح مطمئن شوید.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: برژینسکی یک جمله درباره حل مشکلات جمهوری اسلامی بیان کرد و آن این بود که اگر آنها خواستار حل مشکلات خود هستند، باید با قوانین بین‌المللی سازگار شوند و آنها را کامل اجرا کنند؛ این سخن برژینسکی به این معناست که ما باید به زمان پیش از انقلاب بازگردیم و با تصویب این لوایح دقیقا در حال طی همین مسیر هستیم؛ اگر این لوایح را تصویب کنیم، طبق سخن برژیسنکی باید از ادعای انقلابی و انقلابی‌گری خود دست بکشیم و به شرایط قبل بازگردیم تا مشکل ما با آمریکا حل شود.

وی تصریح کرد: نمایندگان محترم برای یکبار مدرس‌گونه رفتار کنیم تا مردم به حضور نمایندگان مجلس افتخار کرده و آنها را نماینده واقعی خود بدانند.

دشمنان می‌خواهند با حربه تروریسم، اقتصاد کشور ما را غارت کنند

محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در مخالفت با تصویب FATF و لوایح مربوط به آن اظهار کرد: از دوستانی که از صبح زود در مجلس حضور پیدا کرده و درباره FATF بحث و بررسی انجام دادند متشکرم.

وی افزود: ما در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم که در این امر تردیدی نیز وجود ندارد، به طوری که همه ملت و مسئولان نیز آن را می‌دانند.

دهقان تصریح کرد: آمریکا علی‌رغم همه وعده‌ها و خوشبینی‌هایی که در داخل کشور وجود داشت، تلاش کرد تا ملت ایران را به ستوه بیاورد و زمینه ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران را فراهم سازد، آیا در شرایط جنگی ما باید تلاش کنیم که به تمام خواسته‌های دشمنان‌مان عمل کنیم؟

وی بیان کرد: ما از ابتدای پیروزی جمهوری اسلامی ایران و ۸ سال جنگ دفاع مقدس نیز تحریم بودیم، به طوری که باید برای واردات اسلحه به صورت غیررسمی اقدام می‌کردیم، در سال ۹۰_ ۹۱ نیز تحریم آمریکا، اروپا و شورای امنیت را متحمل بودیم، اما بازهم به صورت غیررسمی کار خود را انجام می‌دادیم و به الزاماتی که گروه ویژه مالی برای ایران دیکته کرده بود پایبند نبودیم.

نماینده مردم طرقبه و چناران گفت: ده‌ها میلیارد دلار به این شیوه نفت فروختیم، اما از سال ۹۵ که دوستان‌مان رفتند و الزامات FATF را پذیرفته و قبل از تصویب الزامات آن را اجرایی کردند، در زمینه اقتصاد دچار چالشی اساسی شدیم.

دهقان گفت: به دلیل آنکه برخی از دوستان می‌خواستند پایبندی خود را به FATF نشان دهند، دلار به قیمت ۱۹ هزار تومان رسید.

وی اظهار کرد: مباحثی مانند حماس و حزب‌الله فرعی است و باید بدانیم که اصل موضوع جمهوری اسلامی ایران است، باید بدانیم که دشمنان می‌خواهند ما در تنگنای اقتصادی قرار بگیریم.

نماینده مردم طرقبه و چناران افزود: برخی می‌پرسند که چرا دلار به یکباره ۱۹ تومان شد، اما در عرض چند روز توانست سقوطی قابل توجه را تجربه کند، بنده در پاسخ این سوال می‌گویم که دولتی‌ها الزامات FATF را اجرایی کردند، اما علت کاهش قیمت دلار این بود که شورای هماهنگی اقتصادی تشکیل و واردات دلار آزاد شد.

دهقان تصریح کرد: عده‌ای از شرکت‌ها و افراد تحریم شده‌اند که ما برای آن‌ها جلسه برگزار خواهیم کرد، شرایط تحریم برای ما به گونه‌ای است که یکی از بانک‌ها دستورالعمل صادر کرده که کسانی که توسط آمریکا تحریم هستند نمی‌توانند در آن حساب باز کنند. نمایندگان! ما باید تحریم‌ها را دور بزنیم و نباید اینگونه باشد که هرچه دشمن گفت: به آن جامه عمل بپوشانیم

وی خاطرنشان کرد: یک زمان می‌گفتند که اگر برجام به تصویب برسد اوضاع کشور درست خواهد شد. اکنون نیز می‌خواهند دو سال دیگر کشور را معطل کنند، اما FATF تنها ۴۱ الزام را به ما تحمیل کرد.

نماینده مردم طرقبه و چناران افزود: از ۴۱ الزامی که در جریان FATF به ایران تحمیل شده ما ۴۰ تای آن را قبول کردیم که ۳ تای آن توسط مجلس تصویب و ۳۷ تای دیگر آن را دولت اجرایی کرد.

دهقان ادامه داد: بنده بار‌ها به آقای عراقچی گفته‌ام که مذاکره این نیست که هرچه آن‌ها گفتند ما نیز اجرایی کنیم، می‌گویند تمام کشور‌ها به FATF پیوسته‌اند، چرا مردم را فریب می‌دهید، پیوستنی در کار نیست، مذاکره این است که بگویید آقای مارشال ما به ۴۰ عدد از تعهدات عمل کرده‌ایم، اما آیا اگر به تنها تعهد باقیمانده نیز عمل کنیم از لیست سیاه در می‌آییم؟ قطعا از این لیست خارج نخواهیم شد.

وی ادامه داد: در FATF ذکر شده که اگر الزامات را نیز انجام دهیم تازه الزامات جدیدی شروع می‌شود و سوال من این است چرا افراد دسته چندم را برای مذاکره می‌فرستید این کار را نکنید تا بلایی مانند برجام بر سرمان نیاید. ما باید سطح مذاکرات را بالا ببریم.

نماینده مردم طرقبه و چناران تصریح کرد: روشن است که یکی از الزامات ۴۰ گانه FATF این بود که تبصره تأمین مالی تروریسم حذف شود. طبق این تبصره سازمان‌های آزادیبخش و آن‌هایی که علیه نژادپرستی مبارزه می‌کنند از دایره واژه تروریسم مستثنی هستند، اما FATF به ما تحمیل کرده که این تبصره باید حذف شود.

نماینده مردم طرقبه و چناران ادامه داد: هدف آن‌ها این است که واژه تروریسم را برای ما تعریف کنند، کدامیک از شما شک دارید که عربستان حامی اصلی تروریسم است؟ همه عقلا می‌دانند که عربستان داعش را حمایت می‌کند، اما کسی سوال نمی‌پرسد که چرا این کشور عضو ناظر FATF است که نه تنها هیچ بیانیه‌ای علیه آن صادر نمی‌شود بلکه در لیست سیاه هم قرار نگرفته و حق نظارت دارد!

دهقان در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواهند با حربه تروریسم اقتصاد ما را غارت کنند و ما را در چارچوب خود نگهدارند، اما ما معتقدیم که در شرایط کنونی شفافیت تا این اندازه ساده‌لوحی است.

درخواست 80 نماینده از لاریجانی برای اعلام شفاهی آرای وکلای ملت درباره CFT

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در صحن علنی در جریان بررسی لایحه CFT، نامه‌ای را برای درخواست از رئیس مجلس جهت اعلان شفاهی آرای نمایندگان داوطلب درباره این لایحه تدوین کرد.

تاکنون 80 نفر از نمایندگان مجلس این درخواست را امضا کرده‌اند تا لاریجانی رئیس مجلس آرای وکلای ملت را درباره این لایحه به صورت شفاهی از پشت تریبون اعلام کند.

نامه مقام معظم رهبری درباره بررسی لوایح 4 گانه و کنوانسیون ها در مجلس

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار سیدحسین نقوی‌حسینی نامه مقام معظم رهبری درباره لایحه CFT را به شرح زیر اعلام کرد:

جناب آقای دکتر لاریجانی رئیس محترم مجلس

با سلام و تحیت

در پی استفسار تلفنی جنابعالی نسبت به مخالفت و عدم مخالفت مقام معظم رهبری(مدظله عالی) با بررسی لوایح 4 گانه و کنوانسیون ها در مجلس شورای اسلامی به دنبال فرمایشات معظم له در دیدار نمایندگان، مقام معظم رهبری فرمودند آنچه که من در دیدار با نمایندگان راجع به لوایح 4 گانه و کنوانسیون ها گفتم مربوط به اصل کنوانسیون ها بود، نه کنوانسیون خاص؛ لذا با بررسی این لوایح در مجلس مخالفتی ندارم تا مسیر قانونی خود را طی کند، موارد استفسار نیز به طور شفاهی به جنابعالی ابلاغ شده و آقای حجازی این نامه را ابلاغ کردند.

بنده و رئیس جمهور تضمین نمی دهیم با پیوستن به CFT مشکلات حل شود

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: ما بارها با مقاومت مردم و با تدبیر، توانستیم آمریکایی ها را شکست دهیم این بار هم با درایت، آمریکا را شکست می‌دهیم و تحریم های آمریکا علیه ایران شکست خواهد خورد .

وی ادامه داد: تحریم‌های آمریکایی علیه ایران شکست خواهد خورد که این امر نیازمند همراهی مردم و رعایت مصالح ملی خارج از مخالفت‌های جناحی است.

ظریف خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا نه تنها در سازمان ملل نتوانست جامعه جهانی را علیه ایران بسیج کند، بلکه جلسه شورای امنیت تبدیل به جلسه محاکمه آمریکا شد.

وی خاطرشنان کرد: برجام توانست سیاست های آمریکا را در جهان منزوی کند و حقانیت مردم ایران را به دنیا نشان دهد و رژیم صهیونیستی را رسوا کند.

وزیر امورخارجه افزود:امروز مجلس در برابر یک تصمیم تاریخی فرار گرفته است.اگر برجام به نفع ایران نبود، آمریکا از آن خارج نمی‌شد و نتانیاهو اعلام نمی‌کرد که من یک تنه در مقابل آن ایستاده ام، پس توفیق ملت را تبدیل به ضعف نکنیم.

ظریف تاکید کرد:لوایح ۴ گانه لولایحی است که آمریکا تاکنون با بهانه آن مانع از تبادلات بانکی ما شده است.

وی عنوان کرد: نه بنده و نه رئیس جمهور نمی توانیم تضمین دهیم که با پیوستن به لایحه CFT مشکلات ما حل شود، اما می توانیم تضمین دهیم که با نپیوستن به این لایحه آمریکا بهانه جدید خواهد داشت.

مجلس شورای اسلامی با الحاق ایران به CFT موافقت کردند

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه 15 مهرماه با  143 رای موافق، 120 رای مخالف، 5 رای ممتنع از مجموع 268 ماخوذه با الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) موافقت کردند.

گفتنی است، پس از به رای‌ گذاشتن لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT)، 271 نماینده در جلسه حضور داشتند و بر این اساس سه نماینده به این لایحه رای ندادند!

حاجی دلیگانی: لایحه مبارزه با قاچاق برای اولویت یافتن یک لایحه خارجی کنار گذاشته شد/ لاریجانی: لایحه مبارزه با قاچاق ربطی به CFT نداشت

 حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر و میمه در صحن علنی امروز با استناد به اصل 10 قانون اساسی طی اخطاری خطاب به لاریجانی رئیس مجلس، گفت: لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از مصادیق مبارزه با پولشویی بود که ابتدا توسط شما رای گیری شد و بعد از آن مطهری بر خلاف رویه و قانون آن را به رای گذاشته و از دستور کار خارج کرد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان فرمودند قانون داخلی بگذارید و خیلی توجهی به کنوانسیون‌های خارجی نکنید، اما مجلس روز چهارشنبه گذشته قانون داخلی کنار گذاشته و یک لایحه خارجی را با اولویت در دستور کار قرار داد.

حاجی دلیگانی با اشاره به تعهد وزیر اقتصاد دولت یازدهم درباره FATF گفت: وی 25 خرداد 95 تعهدی را خلاف اصل 125 قانون اساسی داد و باید مجوز آن را از مجلس می‌گرفت، اما طیب‌نیا 41 تعهد داده و از سوی مجلس هم اعلام کرده که چهار مصوبه را از مجلس گرفته و می‌آوریم.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه با تاکید بر اینکه کاهش قیمت ارز به دلیل تصمیمات داخلی بوده است، افزود: چرا مردم را فریب می‌دهید و به آنها دروغ می‌گویید این همان کاری است که در برجام اتفاق افتاد.

لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این نماینده گفت: لایحه مبارزه با قاچاق ارتباطی به این موضوع ندارد، زیرا مشکل این بود که قوه قضاییه اعلام کرده لایحه مبارزه با قاچاق ماهیتی قضایی داشته و به دلیل آنکه روال قانونی آن طی نشده بود اگر در مجلس تصویب می‌شد شورای نگهبان با آن مخالفت می‌کرد.

وی ادامه داد: اخطاری هم که مطهری به رای گذاشت وارد بود، زیرا اگر بنده هم بودم آن را به رای می‌گذاشتم لذا سوءظن نداشته باشید و از آقای کدخدایی و قوه قضاییه هم بپرسید اگرحتی بررسی این لایحه ادامه می‌یافت دو جلسه دیگر تمام می‌شد.

رئیس مجلس بیان کرد:‌اگر وزیری چیزی را امضا کرده تا زمانی که در مجلس تصویب نشود، قابل اجرا نیست همان زمان هم وزیر وقت اعلام کرد که این امضا اولیه است، مجلس سه مورد را تصویب کرده که یکی از آنها قانون منابع مالی تروریسم و دیگری کنوانسیون‌ها بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
نصر من الله و فاتح قریب و بشر المومنین.
بی تفاوت نباشین ولی نا امیدم نباشین. ایران کشور امام زمانه
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین
۰۹:۵۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
کجایند آن نمایندگان که عشق به وطن داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
باید به داد این جوانان رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۷
ای کاش یک خمینی دیگری ظهور میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
ما رهبرمونو داریم و اساتید و روحانیانموت رو . فقط باید به حرفاشون گوش بدیم. باید اول سرباز صفری کنیم و بدون چون و چرا به حرف فرمانده گوش بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۷
کشمکش های سیاسی به نفع کشور نیست باید همه به فکر ایران و آرامش و آباد کردن این کشور باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر برجام
مرگ بر fatf
Saudi Arabia
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
ایران در این 40 سال به کدام گروه تروریستی کمک مالی کرده که عضو آن شود ؟! نهادی که آمریکا و اسراییل ایجاد کردند و خودشان تروریست و تروریست پرور هستند .
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
اونایی که رای مخالف دادن اسامی شونو اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۳:۰۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
بی فایده بودن تصویب fatf کاملا مشهوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۷
فایده نداره ولی پر از ضرره.
Germany
سعید
۲۱:۵۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
روح ات شاد ای معلم عزیز من شریعتی که چقدر درست میدیدی و می فهمیدی و فریاد میزدی
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۱:۳۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
به نظر من کسانی که به لایحه رای ندادن اسمشان را اعلام کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۷
اونایی که رای دادن چی؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
دقیقا. پس اونایی که رای دادن چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
رای ونظر با اکثریت نمایندگان و وکلای مردم می باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
خیلی نگران نباشید امروز آخر دنیا نیست فردای هم می‌رسد
Iran (Islamic Republic of)
قاسم خانزاده
۲۰:۲۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
درود بر مدرس .درود بر شیخ فضل ا.. نوری والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
شورای نگهبان باید این لایحه را رد کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
متاسفم برای کسانی که این لایحه را طرح کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
سلام
من یک زن ایرانی هستم یک مادر تحصیل کرده،یک همسر باوفا ،یک فرزند دلسوز برای پدر جانبازم یک دختر مهربان برای پدر آزاده ام ،یک وطن پرست برای کشورم،کشوری مسلمان با تاریخ هزاران ساله از نسل آریایی هستم از نسل مردان شجاع ومادران شیر زن. من محکوم میکنم این طرح را
واز شورای نگهبان درخواست رد این طرح را دارم بعنوان یک ایرانی.
Iran (Islamic Republic of)
Али
۱۹:۲۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
اونی که این وسط قربانی میشه مردم هستن.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
دو تا سوال راحت یکیش اگه ما قبول نکنیم چی میشه و بعدش ما که با تروریسم اعلام کرده ایم مخالفیم پس چرا باید مخالفتی باشه ، اگه ناراحت حزب الله و حماس هستیم جالبه که خود کشورهاشون لایحه رو تصویب کردن پس ما چرا باید ناراحت باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
شما حامی هستی باید دلیل بیاوری نه ما
دوم
انعقاد برجام چه سودی داشته؟
شما بیشتر مطالعه کنید
France
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
به یه ایرانی نمیاد انقدر کوته دید باشه چه ربطی داره ایران که تروریست نیست اما در لیست تروریست آمریکا واروپا قرار داره ،صهیونیست کودک کش در لیست تروریست آمریکا واروپا قرار نداره وتروریست نیست ،داعش که تروریست هست خودشون بوجود آوردند وکمک نظامی ومالی میکنند بهشون.

آنها ما را در لیست تروریست قرار دادند و قبول این طرح یعنی تحریم علیه امنیت خودمان از نظر آنها....

کمی تفکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
من کاملا با فرد سومی که نظر دادن موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
دو تا سوال راحت یکیش اگه ما قبول نکنیم چی میشه و بعدش ما که با تروریسم اعلام کرده ایم مخالفیم پس چرا باید مخالفتی باشه ، اگه ناراحت حزب الله و حماس هستیم جالبه که خود کشورهاشون لایحه رو تصویب کردن پس ما چرا باید ناراحت باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
تبریک به نمایندگانی که شجاعانه موافقت کردند و باز هم تبریک ویژه تر به نمایندگانی که با مخالفت خود بر نظر خود باقی ماندند و نقطه ضعف های آن را جدی گرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
اینجا مهد دموکراسی است
ایرانی نه میترسد و نه پا پس میکشد
همیشه نطر اکثریت حاکم است
و مردم هم مزد انتخاب خود را میگیرند نه کمتر و نه بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
امیدوارم وقتی شورای نگهبان ردش کرد، نظرت رو تغییر ندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
دوباره مثل برجام شد.... . اينم مثل برجام يه چند روزي قيمّت دلار رو پايين ميارن و بعد دوباره روز أر نو و روزي از نو ، ملت بيچاره هم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
دوباره مثل برجام شد.... . اينم مثل برجام يه چند روزي قيمّت دلار رو پايين ميارن و بعد دوباره روز أر نو و روزي از نو ، ملت بيچاره هم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
درود بر ظریف که شجاعانه گفت ضمانتی در کار نیست خود دانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
پس چرا امضا کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۷
درود بر خادمان مردمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۷
درود بر دکتر ظریف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
رای نمایندگان بهتره شفاف سازی شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
مشکلات ما کی رفع میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۷
بخدا توکل کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۷
هر وقت مردیم و ازاین دنیا راحت شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
خدا خودش دشمنان ما را نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
با اون ۱۴۳نماینده موافق هستم.
بد جور به ملت خیانت کردید، منتظر عواقبش باشید.
دشمن میخواهد ملت ایران را بجایی برساند که بگویند ما به بن بست رسیده ایم،مگر با زانو زدن در مقابل آمریکا و رفتن زیر ذلت بیگانگان و دشمنان خائن و دروغگوو.
ای ۱۴۳نفر شما نماینده ما نیستید بلکه نماینده آمریکا و بیگانگان هستید پس لطفا از جمهوری اسلامی حقوق نگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
اینها نمایندگان مردم هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
لطفا رای نماینده ها رو اعلام کنید تا ما بدونیم داریم به چه ادمایی رای میدیم ، ما نباید بدونیم این اقای نماینده چگونه عمل میکنه توی مجلس ؟ نباید بدونیم در این موارد نظر و رایش چی بوده ؟ پس بر چه اساسی انتخاب کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شفاف سازی ارا............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
در حقیقت نتیجه رای به این لایحه نتیجه رای خودمون هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۷
تا جایی که میدونم بقیه ی کشور ها اعلام میکنن ، فقط اینجا اینطوریه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۵:۴۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
خدارو شکر والحمدالله که تصویب شد نشان دادن که نماینده مردم هستن :و امروز تاثیرش را درخیابان فردوسی دیدم که بلافاصله دلار ارزانتر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
کلا ایران را یکی ایالات آمریکا اعلام کنید تا دلار حسابی ارزان شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
17:28 جان . قربانت برم من . آهن را باید با آهن از کوره در بیاوریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
به یاد روزی که بعد از برجام بی فرجام، دلار رو کنار هزاری قرار دادن!
من نمی فهم کی قراره یه عده درس بگیرن از تاریخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
چه ربطی بهم دارن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۷
مثل برجام دیگه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۷
یکم زوده واسه خوشحالی کردنتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
اگر انها اعتقاد به رای شان داشتن علنی رای می دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
دلیل تصویب این لایحه چیه ؟ مفادش چیه ؟
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
این مجلس و این دولت نتیجه رای همین مردم هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
تبریک به دیپلماسی ایران زمین
تبریک به تمام ملت ایران
تبریک به تمام مردمی که شایسته بهترینها بودند و هستند و خواهند بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
من فکر می کنم با شعار چیزی حل نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۰۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
ما ملت به رای نمایندگان احترام می گذاریم ولازم است شورای نگهبان دراین برهه از زمان این لایحه را تصویب کند یک دیپلمات بهتراز من وتو می داند چراکه برجام واقعا دوسالی ایران را تکانی داد داشتیم خوب می شدیم ولی چشم دیدن نداشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
آره. در همان برجام دلار 3000 تومانی به 6000 تومان رسید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
fatf هم مثل برجامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۷
میشه یک نمونه فقط یک نمونه ازتکان!!!!!برجام رابفرمایید؟؟!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۰۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
ما ملت به رای نمایندگان احترام می گذاریم ولازم است شورای نگهبان دراین برهه از زمان این لایحه را تصویب کند یک دیپلمات بهتراز من وتو می داند چراکه برجام واقعا دوسالی ایران را تکانی داد داشتیم خوب می شدیم ولی چشم دیدن نداشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
احترام بذار هموطن ، ولی اونایی هم که مخالف بودن نماینده های همین ملتن و حتما دلایلی برای مخالفت داشتن ، ۱۲۰ مخالف ۵ ممتنع و ۳ نفری که رای ندادن ۱۲۸ نفر میشن که میشه گفت تقریبا نیمی از نماینده ها مخالف بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
مطمئن باشید FATF مساوی با دادن موشک هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۷
نه عزیز!!!موشک به کسی نمیدیم باموشک جواب میدیم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۳۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
همانطور که الان نمیدانیم در مجلس چه کسانی به برجام رای موافق دادن... الان هم به دلیلی مخفی بودن رای نمی دانیم چه کسانی به این لایحه رای موافق دادن...؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
وقتی لیستی به بعضی از نماینده ها رای داده میشه نتیجه همین میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید رد کنن ، به نفع اقتصاد کشور نیست ، تروریسم مد نظر اونا همین دولتهای آزاده و گروههای آزادیخواه مثل حزب الله و فتح و حماس هستند و البته سپاه پاسداران عزیز ما ، برجام دیگری رو به این ملت تحمیل نکنین ، چیزی که دو سال دیگه آثارش معلوم بشه که چی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید رد کنن ، به نفع اقتصاد کشور نیست ، تروریسم مد نظر اونا همین دولتهای آزاده و گروههای آزادیخواه مثل حزب الله و فتح و حماس هستند و البته سپاه پاسداران عزیز ما ، برجام دیگری رو به این ملت تحمیل نکنین ، چیزی که دو سال دیگه آثارش معلوم بشه که چی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
اتفاقا تصویب شدنش بهتر از نشدنش بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
برای چه کسانی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
لیست کن که تصویب بشه چرا بهتره؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
بیداد
۱۴:۱۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
اگر رای مجلس ، رای مردم است پس به آن احترام بذارید. نمیشود که هر چیزی به مراقبت یک عده خوش نیامد، نپذیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
اگه شورای نگهبان هم رد کرد نظرت همینی که هست خواهد بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۷
باید به نظر همه احترام بگذاریم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
بیداد
۱۴:۱۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
اگر رای مجلس ، رای مردم است پس به آن احترام بذارید. نمیشود که هر چیزی به مراقبت یک عده خوش نیامد، نپذیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
احترام میزاریم تا وقتی با رای شون استقلال و ازادی مملکتمون رو زیر سوال نبرن....خودمون داریم خودمون رو تحریم میکنیم...سپاه پاسداران و اشخاصی مثل سردار سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
خدایا به داد ما برس
Poland
آرش
۱۴:۰۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
با تشکر از باشگاه خبرنگاران جوان از بابت گزارش مفصل و بدون جانب گرایی شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
عضویت در کنوانسیون مشکل دار نیست اینکه عده ای همینطوری بگویند این ها بد است و دشمن نفوظ می کند و عده ای بگویند مشکلی نیست بد است. اگر مغز دیپلاماسی باشد می توان از این کنوانسیون برای رفع تحریم ها و ارتقا وضع دیپلاماسی کشور استفاده کرد. ما می توانیم بگوییم که این لایحه این مشکلات را دارد و اینگونه حل می کنیم، اگر واقعا راهکاری ندارید رد کنید.چرا همینطوری یک عده می کویند بد است ، کشور به فنا رفت و عده ای می گویند برای کشور خوب است بدون ادله قابل قبول؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
آره منافع برجام رو هم دیدیم!
Germany
مهدی
۱۳:۵۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
یعنی واقعا برجام درس عبرت نشددددد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
خدانگنه که بعدازبرجام مشگلات بیشتربشه آیه یاس نامیدی سرندین لطفا بگین ایشالله گشورمون پیشرفته تر شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
اف ای تی اف رو امضا کردید انتظار کدوم پیشرفت رو دارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
دوست عزیزم چشم هرکی نمیتونه پیشرفت کشور مارو ببینه کور شه انشالله اما ما با دعای خالی که پیشرفت نمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
خدا خودش کمکمون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۷
از تو حرکت از خدا برکت . خدا سرنوشت هر قومی رو به وسیله خودشون تعیین می کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
بعد از برجام مشکلات بیشتر شد بعد از FATF شدید تر میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
Fatf در شورای نگهبان و مجمع باید به طور کامل رد شود یعنی fatf به هیچ عنوان مورد قبول ملت ایران نیست و نخواهد بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
این نظر شماست و لظفا از جانب همه صحبت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
شما همه ی ملت ایرانی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
fatf یه خیانت بزرگ اکه تصویب بشه تمام اطلاعات اقتصاد کشور از کوچک تابزرگ فاش به دست دشمنای ما میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ملت ایران
۱۵:۱۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
اره تو اصلا ایرانی حساب نمیشی که قبول میکنی کسی که fatf رو قبول کنه ایزانی نیس پس کل ملت ایران fatf رو قبول نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۷
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
با تصویب CET.خوش به حال انهایی که توان رفتن به خارج برای گردشگری و فرستادن فرزندانشان برای تحصیل به خارج دادرند.
Iran (Islamic Republic of)
Farhad
۱۳:۴۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
البته CFT
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
شعار شعار شعار
Iran (Islamic Republic of)
bm
۱۲:۵۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
اگر این سازمان کارش را درست انجام میداد چرا عربستان الان ناظر این سازمان است عربستانی که دنیا می‌داند حامی مالی داعش هست و البته آمریکا و اسرائیل هم .. حامی داعش هستند .. چرا خودتان را گول می‌زنید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
خخخخ خدایشش خوب اومدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
اسرائیل هم ناظر است خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
حالا همه کارشناس شدن برا ما
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی 1
۱۲:۴۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
کسانی که از ترسشان به این کنوانسیون رای داده اند وفکر می کنند که با تصویب این پیمان مشکلات حل می شود سخت در اشتباهند و بعد هم که آمریکا وعربستان ودیگر دشمنانمان از این لایحه علیه خودمان استفاده کنند همین رای دهندگان نمی کنید وشاید هم رهبری را خطاب قرار دهند که شما چرا جلوی این قانون را نگرفتید .خدا ختم به خیر کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
برای مردم چه فرقی میکنه؟؟؟؟؟؟ همیشه تاوان همه چیز رو باید بدن...کی به فکر ما هستش؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
اگر حزب الله از نظر آمريكا و عربستان تروريست هستند. بله ما حامي تروريسميم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۷
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
اول بايد مشخص شود تروريسم مد نظر عرسبتان و آمريكا چه كسي است بعد بيائيم اين كنوانسيون را تائيد كنيم يا نكنيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
اینکه معلوم هر نیروی انقلابی که جلوی حکومت کفاری مانند امریکا عریستان اسرائیل و... بایسته مثل خود ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
چرا این لایحه تصویب شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
تحریمها نه به برجام نه با fatf نه با خلع سلاح موشکی ونه. با......
لغو نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
آدم عاقل چرا باید دوباره یه اشتباه رو تکرار کنه مقام معظم رهبری مخالفتشون رو با این لایحه اعلام کردن...
Iran (Islamic Republic of)
Farhad
۱۲:۲۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
بنظرم باتصویب CFTحداقل پولهایی که بابک زنجانی ها و...البته با حمایت برخی عزیزان به جیب میزدند ازبین رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
فعلا که نجومی بگیران از جمله حامیان fatf بودند...
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۲۰:۱۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
استاد چه ربطی داره؟؟؟؟؟ما داریم درمورد کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) بحث میکنیم .مجید دلبندم این یه چیز دیگه است
-
ناشناس
۰۱:۳۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۷
به نظرم تنهايي به اين نتيجه رسيديد
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۲:۱۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
۱۴۳صرافی که از طریق دوبی تحریمهارو رو دور میزدن رو سلاخی کردن با تصویب این لایحه
بنشینید و ببینید چه بلایی سر مملکت و نظام اوردن این نماینده ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
جناب بهروز نعمتی!
هیچوقت فکر نمی کردیم برخی از نمایندگانمان اینقدر «سطحی نگر » باشند!
این چه استدلالی است که شما می کنید؟!میگویید با تصویب CTF بهانه را از دشمن میگیریم!
این را بدانید که خواسته های دشمن تمام نشدنی است!!!
با این استدلالی که شما دارید و در قلبتان می دانید که خواسته های دشمن نا حق است و به دلیل بهانه ندادن به دست دشمنتان زیر بار آن میروید، اگر در آینده همین دشمن مکّار ، یک تقاضای دیگر! از شما کرد ، میگویید آنرا برآورده کنیم ؟! و بهانه به دست دشمن ندهیم؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
نه به f t à f
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
امیدواریم مثل برجام نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
از برجام بدتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
بدتر از برجامه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
بدتر از برجامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
امیدواریم مثل برجام نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
بدتر از برجامه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
CFT و FATF یعنی بردگی آمریکا و انگلیس و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
واقعا جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
من هم زمان دانشجویی تحت تأثیر جو انگیزشی از این کارها می کردم متاسفانه بعضیها از جوانی و خامی دانشجوها سوء استفاده می کنند. یادش بخیر دوران دانشجویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
من نه جوان بودم و نه خام ولی آنجا بودم.شما خامید که نسبت به سرنوشتتون منفعل شدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
هر کی مسلمان باشه باید از سیاست و کارهایی حاکمان انجام میدن اگاه باشه وبصیرت داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
با سلام . با تصویب CETمنبعد به خروج ارز چمدانی به خارج پایان داد می شود . و گردش مالی در کشور به شفافیت کامل می رسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
آره مثل برجام که قرار بود فتح الفتوح صورت بگیرد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
اره مث دفعه قبل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
خیلی عالی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
امیدوارم راههای دزدی بسته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
ساده نباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
فعلا نجومی بگیران حامی این معاعده هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
ميشه؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
Pakistan
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
ملت انتخابات مجلس نزدیکه ببینید و بشناسید و درست انتخاب کنید فرصت شناخت مدرسهای محلس هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
به شرط اینکه بدانی موافق و مخالف کی هست
Iran (Islamic Republic of)
مهاجر
۱۱:۱۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا
مرگ بر مزدوران آمریکا
مرگ بر خائنین به نظام و مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
چقدرخائن ومنافق داریم!!!!(اینایی که منفی دادن)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
آقای نقوی حسینی هم تضمین بدهدکه بانپیوستن به cft مشکلات حل شده یاحداقل بیشترنشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
شما اصلا میدونی این چی هست ؟برو مطالعه کن که این لایحه بدبختمون میکنه و راههای دور زدن تحریمهارو برومون میبنده و از این که هستیم بدتر میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
تحریمها با برجام لغو نشد با fatf لعو میشه ؟ساده انگارانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
شما به برجام پیوستید چه سودی داشته؟
شما مدعی هستی باید دلیل بیاری نه اقای نقوی
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی 1
۱۲:۴۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
مطمئن باش با این لایحه مشکلات بیشتر می شود..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
من تضمین میدم. اگه به جای پناه بردن به دشمن به داخل نگاه میکردن همه ی مشکلات حل می شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
هر چی هست مطمئن باش به نفع ملت نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
نه به تصویب این لایحه انقدر سخته؟ خوبه همه دانش این رو دارند که از یه سوراخ نباید دوبار گزیده شد، به مشکلات کشور چیزی اضافه نکتید لطفا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
نه به تصویب این لایحه انقدر سخته؟ خوبه همه دانش این رو دارند که از یه سوراخ نباید دوبار گزیده شد، به مشکلات کشور چیزی اضافه نکتید لطفا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
آقای نقوی حسینی اگر درد شما یکی بود حتما دوا میشد درد شما جای دیگری است و دوا نمی شود!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
چرا فقط آقازاده ها از اف ای تی اف دفاع می کنن،؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
خدا کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
اون از برجام اینم از fatf
Germany
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
تا 1400 با **********
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
CFT تصویب شد
آخرین اخبار