علت بی خوابی در زنان چیست؟

تحقیقات جدید نشان می دهد زنانی که برای به خواب رفتن تلاش می‌کنند، به میزان قابل توجهی در معرض فشار خون و بیماری قلبی قرار دارند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد،زنان به نسبت مردان خواب ضعیف‌تری دارند و بیشتر از اختلالات ناشی از خواب رنج می‌برند.


بیشتربخوانید :چرا خواب از اهمیت بالایی برخوردار است؟ 


کارشناسان دانشگاه کلمبیا تأکید می‌کنند، حتی زنانی که ۷ ساعت تا ۹ ساعت می‌خوابند، در شب اگر برای به خواب رفتن مشکل داشته باشند، در معرض بیماری‌های قلبی هستند.

محققان در پژوهش‌های خود به این نتیجه رسیدند، زنان به نسبت مردان خواب ضعیف‌تری دارند و بیش از مردان از اختلالات ناشی از خواب رنج می‌برند.

براساس داده‌های موجود، کشور‌هایی با جمعیت بالا از جمله چین، هند، ایالات متحده، روسیه و اندونزی دارای بیشترین میزان ابتلا به فشار خون بالا بین سایر کشور‌ها هستند و بر اساس آمارها، بیش از سه و نیم میلیارد از جمعیت مردم جهان در آستانه فشار خون بالا قرار دارند و در حدود ۸۷۰ میلیون انسان در سراسر جهان دارای بیماری فشار خون بالا هستند.

کارشناسان افزایش فشار سیستولیک را یکی از عوامل جدی مرگ و میر در عصر حاضر می‌دانند که می‌توان با تنظیم رژیم غذایی، انجام ورزش منظم، خودداری از مصرف نمک به میزان زیاد، تنفس عمیق، تناسب اندام و نیز مصرف دارو تحت نظارت پزشک تا حد بالایی کنترل کرد.

افزایش نگران‌کننده فشار خون بالا بر اساس تجزیه و تحلیل از ۸ میلیون فرد بزرگسال از ۱۵۴ کشور مختلف جهان بدست آمده و این تحقیقات در مجله انجمن پزشکی آمریکا به چاپ رسیده است.محقق و سرپرست ارشد این مطالعه باور دارد، بی‌خوابی در زنان شایع‌تر است و اثرات بدتری بر سلامت آن‌ها دارد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

هشدار، خانم ها اگر بی خواب هستید بخوانید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۸
سلام من این چندساله نخوابیدم چکارکنم