معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران خبر داد؛

اجرای طرح امین موقت در بهزیستی‌ برای کودکان دارای بیماری خاص/ اخذ تست‌ HIV برای پذیرش کودکان

موقر گفت: خانواده‌ها سرپرستی کودکان دارای بیماری خاص را به صورت امین موقت بر عهده گیرند تا خلأ‌ عاطفی آن‌ها جبران شود.

اجرای طرح امین موقت در بهزیستی‌ برای کودکان بدسرپرست/ انجام اجباری تست‌ HIV برای پذیرش کودکانبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهشید موقر‌ معاون‌ اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران با تأکید بر اینکه انجام تست‌ HIV برای پذیرش کودکان در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی‌ الزامی‌ است، گفت: 18 نفر از کودکان در مراکز بهزیستی HIV  مثبت‌ دارند؛ 7 نفر از این تعداد زیر 2 سال، دو نفر 4 تا 6 سال و 7 نفر بین 7 تا 12 سال هستند و مابقی آنها 12 تا 18 سال دارند. همچنین 8 مورد هپاتیتی‌ در مراکز داریم که 5 نفر آنها زیر 2 سال و 3 نفر آنها 2 تا 6 سال هستند.

موقر افزود: پس از انجام تست HIV از کودکان کار هیچ مورد HIV مثبت گزارش نشد.

معاون‌ اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران در خصوص آمار اعتیاد کودکان گفت: 51 پسر معتاد شناسایی شده اند که به ترتیب‌ فراوانی از موادمخدر گل، شیشه، تریاک، هروئین‌ و متادون‌ استفاده می‌کنند. 46 نفر از این تعداد دارای خانواده و 5 نفر فاقد خانواده هستند؛ همچنین 5 نفر از این تعداد مشغول تحصیل، 8 نفر بی سواد، 25 نفر سیکل‌ و 20 نفر دبیرستانی هستند.

وی با اشاره به اینکه هزار و 514 کودک در مراکز بهزیستی استان تهران نگهداری می‌شود، گفت: تاکنون 160 نفر از این تعداد به عنوان فرزند خوانده واگذار شده‌اند.

معاون‌ اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه تعدادی از کودکان بهزیستی دارای بیماری‌های خاص هستند، گفت: تعداد زیادی از این کودکان خانواده دارند و در مرکز بهزیستی پذیرش شده‌اند؛ این کودکان به صورت امین موقت به خانواده‌ها واگذار می‌شوند؛ به این ترتیب که در شناسنامه آنها نام مادر و پدر واقعی‌شان درج شده است و این افراد تا هنگامی که خودشان و یا سرپرست آنها بخواهد تحت سرپرستی این افراد قرار می‌گیرند.

موقر‌ با تأکید بر خلأ عاطفی موجود در کودکان دارای بیماری خاص، گفت: از خانواده‌ها خواهشمندیم‌ تا سرپرستی این افراد را به صورت امین موقت بر عهده گیرند تا خلأ‌‌های عاطفی آنها جبران شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار