ضرورت ارتقا سطح بهداشت کشتارگاه بروجرد

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: ارتقا سطح بهداشت، نصب پیش سرد کن و دفع اصولی و بهداشتی پسماند فاضلاب کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان ضروری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کامران سبزیان رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد اظهار داشت: شورای شهر و شهرداری به عنوان متولیان اصلی این واحد کشتارگاهی باید نسبت به ارتقا سطح بهداشت آن به منظور حفظ سلامت شهروندان اقدام جدی نمایند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بهداشتی کشتارگاه به صورت مستمر بازرسی می‌شود، افزود: در صورتی که این سه نقص عمده و پایه‌ای تا اوایل آذرماه امسال برطرف نشود کشتارگاه با هدف حفظ سلامت شهروندان از سوی شبکه بهداشت تعطیل خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد بیان کرد: عدم رعایت موارد بهداشتی کشتار و ارائه گوشت قرمز ناسالم به بازار موجب بروز بیماری‌های متنوع در بین مصرف کنندگان خواهد شد و این مسئله خسارت‌های زیادی به حوزه درمان شهرستان وارد می‌کند.

پس از کشتار دام باید لاشه‌ها حداقل بمدت ۲۴ تا ۷۲ ساعت در دستگاه پیش سرد کن نگهداری شوند، تا ضمن تغییرات پس از کشتار و طی مرحله صلابت نعشی در اثر تغییراتی که در ترکیب و ساختار گوشت حاصل می‌شود رنگ گوشت قرمز روشن و کمی متمایل به قهوه‌ای شده و علاوه بر آن گوشت دارای بو و طعم مطلوبی و موجب کاهش ph می‌شود.

انتهای پیام/م

ارتقا سطح بهداشت کشتارگاه بروجرد ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار