فلاحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

جایگاه ایران در تولید داخلی حیوانات آزمایشگاهی / تولید داخلی حیوانات آزمایشگاهی ۲۰ درصد افزایش یافت

رئیس بخش تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی رازی از موفقیت کشور در تولید سالیانه بیش از خروج ۵۰ هزار سر حیوانات آزمایشگاهی خبر داد.

روزبه فلاحی رئیس بخش تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه تحقیقات سرم و واکسن سازی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ارتباط با وضعیت تولید داخلی حیوانات آزمایشگاهی، بیان کرد: هم‌اکنون 5 گونه موش آزمایشگاهی، هامستر، خوکچه هندی و خرگوش در این مؤسسه تولید می‌شود که با توجه به نژاد‌های مختلف سویه‌های مقاومت هر یک از آنها متفاوت بوده است. در این میان از نظر تنوع زیستی 25 نوع حیوان آزمایشگاهی در مؤسسه تحقیقات سرم و واکسن سازی رازی کشور به تولید انبوه رسیده است.

خبرنگار: برزگری/جایگاه ایران در تولید داخلی حیوانات آزمایشگاهی / تولید داخلی حیوانات آزمایشگاهی 20 درصد افزایش یافت

وی گفت: در 6 ماهه نخست امسال، تولید حیوانات آزمایشگاهی بین 15 الی 20 درصد رشد داشته و این در حالی است که طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی حیوانات  ( OIE ) میزان تولید حیوانات آزمایشگاهی در هر کشور باید بر اساس اعلام نیاز قطعی آن انجام شود، زیرا این گروه از حیوانات نقش بسیار حیاتی در پیاده سازی تست‌های داروهای نوین و درمان‌های تازه کشف شده ایفا می‌کنند و از این رو میزان تولید آنها باید بر اساس نیازسنجی‌های هر کشور انجام گیرد.

خبرنگار: برزگری/جایگاه ایران در تولید داخلی حیوانات آزمایشگاهی / تولید داخلی حیوانات آزمایشگاهی 20 درصد افزایش یافت

رئیس بخش تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه تحقیقات سرم و واکسن سازی ایران با اشاره به اهمیت تولید حیوانات آزمایشگاهی، افزود: این حیوانات در بیشتر مراکز تحقیقاتی دانشگاهی، کارخانجات تولید محصولات خوراکی، آرایشی و بهداشتی به منظور انجام آزمایش‌های کنترل کیفی شکل می‌گیرند و این در حالی است که تمام مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و حتی کارخانه‌های تولید فرآورده‌های بهداشتی از حیوانات آزمایشگاهی تولید داخل برای انجام تست‌های بالینی و کیفی استفاده می‌کنند.

فلاحی همچنین یادآوری کرد: هم‌اکنون امکان تولید حیوانات آزمایشگاهی به طور سالیانه بین 30 الی 50 هزار سر ( واحد شمارش حیوانات آزمایشگاهی کوچک ) متغیر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار