خودرو واقعا ارزان می‌شود؟/ نظر کارشناسان و فعالان بازار درباره کاهش قیمت خودرو

در این گزارش می توانید از دیدگاه‌ها و نظریات کارشناسان و فعالان بازار درباره کاهش قیمت خودرو باخبر شوید.

خودرو واقعا ارزان می‌شود؟/ نظر کارشناسان و فعالان بازار درباره کاهش قیمت خودروبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز گذشته سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو از کاهش یک‌سوم قیمت خودرو در صورت ادامه دلار ١٢‌هزار تومانی خبر داد و گفت قیمت دلار تاثیر مستقیمی روی خودروهای تولید داخل و خارج دارد و از زمانی که دلار شروع به ارزان‌شدن کرد، ما شاهد افزایش فروشنده‌ها بودیم.

همچنین افزایش فروشندگان سبب شده قیمت‌ خودروهای داخلی و خارجی کاهش پیدا کند. بازار خودرو از طریق دو خودروساز عمده داخلی تامین می‌شود، پس نحوه کارکرد آنها تاثیر مستقیمی بر بازار دارد، اما در چند ماه اخیر با کاهش ارزش پول ملی برخی از افراد برای حفظ ارزش پول خود اقدام به خرید خودرو کردند که متاسفانه نوسانات ارز بیشترین تاثیر را بر همین قشر از افراد می‌گذارد. شاید برای همین است که بسیاری خودروهای خود را از پارکینگ‌ها درآورده‌اند تا با قیمت فعلی خودرویشان را به فروش برسانند و بیش از این ضرر نکنند.

این موضوع درحالی رخ می‌دهد که خودروسازان از کاهش تولید خودرو می‌گویند و واردات خودرو هم که مدت‌هاست ممنوع شده است. با این حساب آیا انتظار کاهش قیمت در بازار خودرو، انتظار معقولی است؟

کاظم محمدی‌نیکخواه، کارشناس خودرو در این زمینه می‌گوید: «کاهش تولید خودرو و قیمت دو مقوله جداگانه است، زیرا در حال حاضر خودرو در کف بازار نگهداری شده و از نظر عرضه مشکلی وجود ندارد، اما مشکل نقدینگی سرگردان مردم بود که می‌خواستند با استفاده از آن در بازار خودرو سرمایه‌گذاری کنند و قیمت‌ها به صورت کاذب بالا رفت.

کاهش تولید خودرو، در ٥ ماه نخست سال

طبق آمار وزارت صنعت و معدن، تولید خودرو در شرکت‌های بزرگ خودروسازی داخلی شامل ایران‌‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو، ۱۲.۶‌درصد کاهش یافته است. بنابر آمار اعلام شده از سوی ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو به‌عنوان سه خودروساز اصلی کشور، در مجموع ۴۳۴‌هزار و ۷۰۷ دستگاه انواع محصولات سواری طی ٥ ماه ابتدایی امسال تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه‌ سال گذشته نشان از کاهش ۱۲.۶‌درصدی دارد.

در این بین ایران‌خودرو به‌عنوان بزرگترین خودروساز داخلی با تولید ۲۲۲‌هزار و ۷۷۹ دستگاه انواع خودروی سواری، کاهش تیراژ ۱۸.۵‌درصدی نسبت به مدت مشابه‌ سال گذشته داشته است. سایپا نیز که ۱۳۳‌هزار و ۵۴۳ دستگاه انواع محصولات سواری در ٥ماه نخست امسال به تولید رسانده، کاهشی ۱.۲‌درصدی را در سبد تولید خود می‌بیند. همچنین از پارس‌خودرو نیز خبر می‌رسد که این شرکت با تولید ۷۸‌هزار و ۳۸۵ دستگاه انواع خودرو‌های سواری تا پایان مرداد امسال، ۱۱.۶‌درصد کاهش تولید نسبت به ٥ ماه ابتدایی‌ سال گذشته تجربه کرده است.

کارخانه‌ها در تولید مشکل قطعه داشتند

حالا در شرایطی زمزمه‌های کاهش قیمت خودرو به گوش می‌رسد که مدت‌هاست خودروسازان از کاهش تولیدشان خبر داده‌اند. محمدی نیکخواه این موضوع را مورد واکاوی قرار می‌دهد و می‌گوید: «کاهش تولید براساس سیاست‌های از پیش اعمال شده بود، زیرا با افزایش نرخ دلار و تحریم‌ها قطعات در گمرک می‌ماند و برای ترخیص آن باید مابه‌التفاوتی پرداخت می‌شد. این موضوع را می‌توان عمده‌ترین دلیل کاهش تولید خودرو دانست.»

البته نباید از یاد برد که برای رسیدن قطعه به دست خودرو ساز پروسه طولانی پیش‌رو بود، چراکه ابتدا قطعه‌سازان درخواست قطعه می‌دادند و سپس به دست خودروسازان میرسید، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت این شرایط با شرایط اقتصادی دست‌به‌دست هم داده و باعث کاهش تولید خودرو شده‌اند.

منتظر ثبات بازار باشید

برخی از کارشناسان بر این باورند که فروشنده‌های خودرو بشدت افزایش پیدا کرده، درحالی‌که تقاضایی برای خرید وجود ندارد. این کارشناس خودرو با تایید این موضوع در این زمینه معتقد است: «بدون‌شک عرضه بشدت افزایش پیدا کرده و تقاضا هم کاهش پیدا کرده است، زیرا کسانی که برای سرمایه‌گذاری، خودرو خریداری کرده بودند، از ترس ارزان‌شدن، خودرو‌های خود را برای فروش گذاشته‌اند.

همچنین با کاهش نرخ ارز کسی ریسک نمی‌کند اکنون خودروخریداری کند، زیرا در هفته گذشته با کاهش ١٥-١٠‌درصدی قیمت خودرو مواجه بوده‌ایم.» اینطور که به نظر می‌رسد کاهش نرخ ارز بر قیمت خودرو هم تاثیر گذاشته و باعث افزایش عرضه در بازار شده. اما موضوع مهمتر آن‌ است که آیا قیمت‌ها از این ارزان‌تر هم می‌شود یا نه! نیکخواه در این زمینه می‌گوید: «تاکنون خودروسازان قیمتی را افزایش نداده‌اند و بازاریان تعیین‌کننده قیمت‌ها بوده‌اند. البته باید در نظر داشت که باید منتظر ماند تا بازار به ثبات برسد، چراکه هنوز که هنوز است نه بازار به ثبات رسیده و نه حباب قیمت خودرو تمام شده است.»

خودروهای خارجی ارزان نمی‌شود

«دلار سامانه سنا و نیما تغییر قیمت خاصی نداشته‌اند که خودروی خارجی ارزان شود و از آن سمت ثبت سفارش خودروهای وارداتی هنوز که هنوز است باز نشده است.» این موضوع را فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو به «شهروند» می‌گوید و توضیح می‌دهد: درحال حاضر به جهت کاهش نرخ دلار بحث ارزان‌شدن همه اجناس به میان آمده، در صورتی که چنین رویکردی، رویکرد صحیحی نیست، چراکه برای رسیدن به دلار ٧‌هزار تومانی راه زیادی پیش‌رو داریم. همچنین باید در نظر داشت که واردکنندگان از سامانه‌های سنا و نیما استفاده می‌کنند که تاکنون سقوط قیمتی را پیش‌رو نداشته است.»

روز گذشته سعید موتمنی از افزایش عرضه و کاهش تقاضا و درنتیجه کاهش قیمت خودرو سخن به میان آورد، اما زاوه در این زمینه معتقد است: «با وجود بسته‌بودن ثبت سفارش خودرو، وارداتی وجود ندارد، برای همین انگیزه فروش هم از بین می‌رود، چراکه جایگزینی وجود ندارد، به همین جهت نمی‌توان به ارزان‌شدن خودرو‌های وارداتی امید داشت.» البته نباید از یاد برد برخی از قیمت‌ها برای خودرو‌های وارداتی از سوی بازار تعیین می‌شد که به صورت نجومی بود.


بیشتر بخوانید:کاهش قیمت خودرو در بازار تا یک ماه آینده 


این کارشناس خودرو می‌گوید تا زمانی که سامانه ثبت خودرو باز نشود، نمی‌توان به کاهش قیمت خودرو امید داشت، چرا که در گذشته خودروی سانتافه با دلار کمتر از ٤‌هزار تومان نزدیک به ٣٠٠‌میلیون تمام می‌شد و اکنون با دلار ١٠‌هزار تومانی بیش از ٦٠٠‌میلیون تومان تمام می‌شود.»

منبع: شهروند

انتهای پیام/

خودرو واقعا ارزان می‌شود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
سلام ببخشیدثبت نام ماشین ایران خودرو.کردم واسم دراومده .پول اولش روجورکردم روزبه روزم ماشین گرون میشه خواهشن یه کاری کنید.ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
این بازیا تموم شدنی نی هرکس جیبش پره برنده اس هرکیم که مثه ما جیبش خالیه به هر دری میزنه بمبسته.
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۰۰:۳۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
برین خداروشکر کنید که بحثتون خریدماشینه من دارم به این فکرمیکنم فردا چطوری شکم بچه هامو سیرکنم
Iran (Islamic Republic of)
منیره
۱۹:۰۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
شوهرم ماهی دو تومن حقوق میگیره ،اگه طلاهامو بفروشم ی پراید کهنه بخریم باید همراه خرجش کنیم ،با این همه گرونی فتوسنتز هم کنیم یک و نیم حقوق میره ،اگه تورم نباشه با ماهی پونصد پس انداز چند سال دیگه میتونیم ی پراید صفر بخریم ؟خخخ من دیگه رد دادم ،این روزا دیگه گریه نمیکنم ،با درد میخندم و میخندم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۷:۵۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
پارسال مجبور شدم برای رهن خونه ماشینم رو بفروشم همون موقع گفتم میرم یه وامی میگیرم یه ماشینی میخرم،یه وامی گرفتم ماشین دوباره رفت بالا و الان نزدیک به هشت ماه ماشین ندارم و بی ماشینی واقعا سخته.
حالا گیرم این قیمت ها که شورای رقابت اعلام کرده درسته لا اقل در این شرایط جدید ثبت نام خودرو میخواستین یه شرط خیلی اساسی بزارید و اولویت رو بزارید برای کسانی که در یک خانواده حتی یه ماشین هم ندارند.
من هر کاری کردم توی این مدت هیچ ماشینی نتونستم ثبت نام کنم. چطوره که از یه خانواده چند نفر ثبت نام میکنن.
مگه میشه ؟؟!
آخه مگه میشه توی این مملکت یکی بشه سلطان ماشین و یکی هم بشه بی ماشین.
ترو خدا شما که از دستتون بر میاد این پیام رو به دست مسئول برسونید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
ارزان بشود خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۵۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام فکری هم برای ماشین های سنگین بکنید که قیمت های اونها فضای رفته بالا ممنونم ازپیگیریهای اخیرتون بخدا مردم گناه دارن بااین درامد کمشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
تواین راه موهام سفید شده یک عمره نمایشگاه دارم هرکی نخره امروز باید آینده گرونتربخره .مثل ماجرای سکه گفتن نخرید حبابه چیشد سکه شدش امروز 7ملیون
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
تاستاس
۱۷:۴۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
من پس اندازم سه تا صفر بیشتر نداره اینابخوان صفرارو بردارن چیزی برام نمیمونه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۵۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
توروخدا ارزون کنیدبه بچه هامون هم ظلم میکنیم چرااینکارومیکنین ۲سال دارم ماشین بخرم نمیتونم هرچقدرپول جمع میکنم نمیشه هرروز یع قیمت هرروزکم میارم نمیتونم بس دیگه ازاین اعدا بازیاتون خسته شدیم ای خدا خودت جواب بده خودت کمکمون کن شرمنده شدیم پیش خانوادمون توروخدا ارزون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
گرون تر کنید چون مردم وقتی ارزان بود نمی خریدن الان که گرون شد همه میخرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
متاسفم بر کسی که این کار با بازار خدرو کرده ما دیگه قرار نیس بخریم مگه دیونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
مگه میتونیم
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۹:۰۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
خدا لعنتتون کنه هی من ۵ تومن جور میکنم شما ۱۰ تومن میکشین روش ای به زمین گرم بشینین خدا ازتون نگزره که این قد مارو هرس میدید اقا نخاستم
Iran (Islamic Republic of)
V
۱۴:۴۷ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
باسلام
اگرهمه وهمه فقط یکماه فقط یکماه ماشین نخرن مجبورن بیارن پایین یه مدت همینجورشدنمیمرن بدون ماشین مردم ماشین گرون بخریدبنزین گرون بزنیدوسایل گرون بخریداین فایده اش چیه توروخدا دست به دست به بدهیم ماشین نخریم فقط مامیتونیم
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۳:۳۷ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
با سلام، باور کنید هیچکس ماشین نمیخوره فقط دلال ها شلوغش میکنن
موج دادن که مصرف کننده اصلی تبرئه زودتر اقدام کنه واسه خرید فقط در مقابل این بی وجدانها باید صبوری کرد بهتون قول میدم اگه نخرید مجبور میشن قیمت رو بیارن پایین اینا قلق مردم خوب اومده دستشان تو رو خدا نخرید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
منم بیشتر از یکساله میخوام ماشین بخرم ولی نخریدم چون فکر میکردم بقیه هم مثل من نمیخرن ولی ظاهرا این من بودم که باختم.الانشم میتونم بخرم ولی دیگه قید ماشینو زدم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۳:۴۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
پراید را به ۹۰ هم می رسانند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
90 نه اشتب نکن 30
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۷:۲۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام خدمت دوستان عزیز بقران من شغلم پخش مواد غذایی هست الان نزدیک به 3ماه هست ماشینم فروختم دیگه نتونستم ماشین بخرم الانم بیکار هستم با اینکه میتونم ماشین صفرشم بخرم ولی با این قیمت بازار نمیخرم الان 3ماه بیکار هستم جان مادرم از جیبم دارم میخورم ولی نمیخرم چرا نیسان 30ملیون بشه 100میلیون اونم چی با کیفیت اشغال توروخدا نخرین بقران کسی از بی ماشینی نمیمیره که باهم باشیم اتحاد اتحاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۷ دی ۱۳۹۸
ارزون کنید جون هرکی دوست دارین
Iran (Islamic Republic of)
نگین
۲۳:۰۸ ۰۷ دی ۱۳۹۸
تورو خدا نخرید ارزان بشه.. ما الان ۲ساله میخایم ماشین بخریم چون گرونه نمیخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۶ دی ۱۳۹۸
سلام کی قیمت پراید میاد پایین که ما کارگرها بتوانیم واسه خوده مان بخریم مدل ۸۵قناعت داریم اگر بیاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
ضرغام
۱۴:۲۸ ۰۳ دی ۱۳۹۸
دوستان همه ما این نظر رو میدیم که کسی خودرو نخره تا قیمتها درست بشه ولی کسی به اون عمل نمیکنه.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
همه گوش میکنن الانم یماهه هیچ خریدو فوشی نیست اینا دارن فیلم بازی میکنن اینی که میگن دسته دلاله کدوم دلال میتونه خودرو گرون ارزون کنه اخه
ساده ایم ماهم دولت بخاد تو یک روز میاره رو20 تومن
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۰:۴۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
سلام دوستان عزیز بخدا پول به هیچ ماشین ندید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۳۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
دوستان عزیز،هموطن من والا بلا به هرکی می‌پرستی توهمه جای دنیا این مردم اون کشور هستن که تعیین کننده سرنوشت خودشون هستن.به پیغمبر قسم اگر فقط یک ماه کسی خودرو نخره میان زنگ در خونه هارو میزنن میگن تروخدا یکی بخر ۳ تاببر!!!! بالاترازسیاهی که رنگی نیست! یک ماه امتحان کنید نخرید درست میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ک
۲۰:۱۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
تو عراق ۲ تومان بود نمیخریدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
الانم نمیخرن
Italy
امید
۲۲:۱۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
تقصیر دولت نیست این گرونی تقصیر خود ماست ما مردم فقط دوست داریم سر همدیگرو کولا بزاریم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۲:۴۱ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
ای جونشون در بیاد. ماشینا روز ب روز دارن گرون تر میکنن
France
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
از دولت انتظار دارم که توروخدا به فکر ملت هم باشید
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۸:۵۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
داداش ماایرانهاازلج بازی خوشمان میادچیزی که بخوادگران بشه همه ازاون استقبال مکنیم
Iran (Islamic Republic of)
شهروز
۲۳:۱۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
سلام به همه دوستان عزیز اقا وقتی شما این ماشین هارو به قیمت خدات تومان میخرید معلومه ازان نمیشود عزیزان من نخرید این هارو وقتی پراید که ارزش یه فورغون رو نداره چرا ۵۰. ۶۰_ملیون بهش پول میدی پرایدی که ن عیمنی دارع ن هیچی شده ۶۰ملیون باعثش کیه ماخودمون ما خودمون میخریم روز به روزهم گران میشه
پرایدی که ادم عتمینان نمیکنه از شهری به شهره دیگه بره اقا عزیز، دایی،عمو نخرید نخرید خرید
Iran (Islamic Republic of)
هیژا مرادی
۱۲:۳۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
انشالله ماشین خودرو ارزان میشه بعد دلار بره بالا
Iran (Islamic Republic of)
صیام
۱۷:۱۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام اینهای که میگن خودروارزون نمیشه اینها دلالن حرفشونو گوش نکنین ماشین نخرین اگه ملت نخره به کی میخوان بفروشن مسبب گرونیها خودمون هستیم نخریم میاد پایین بخریم میره بالا دو سه ماه فقط نخرین...اتحاد اتحاد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۲۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
# نمی خرم
من 50 ملیون پول دارم ولی نمیخرم مگراینکه واقعا مجبور شم.
اهمیت هم نمیدم که بخواد گرون شه یا نه ولی اگه ارزون بشه اون موقع ماشین دلخواهم رو میخرم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۱:۱۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
مگه میشه ی ایرانی ماشین نداشته باشه ما هر بلایی سرمون میاد تقصیره خودی‌مونه اگه نخریم اگه زیاد نخوریم همه چی درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد مسلم
۲۲:۴۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
آقا نخرین قیمت بیاد پایین من ی آریسان بگیرم قسطی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
هرکی یه ذره خون اریایی تو رگاشه اینارو نخره...
جالب اینه از اول سال این همه گرونیای ۳۰۰ ۴۰۰ درصدی تو همه جنسا داشتیم مسعولام عین خیالشون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
حقوقاشونم زیاد شده خب مرض دارن بیارن پایین
Iran (Islamic Republic of)
محسن از مشهد
۱۲:۳۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
یعنی تورو قرآن یک نفر نیست جلوی اینا رو بگیره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
خودت میگی اینا ینفر نیستن که ینفر بیاد جلوشونو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
زینب از ته
۲۳:۲۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام ترخدا من چند سال هست ماشین میخوام بخرم ولی با این که گرون کردید هیچکس نمیتونه بخره ترخدا رسیدگی کنید که بیاد قیمتهاش پایین
Iran (Islamic Republic of)
سید علی
۲۰:۵۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
مردم خیلی نمک نشناس شدین توی خیلی کشورا امنیت نیست از این خوشحال باشید ایران الان دست ناعب امام زمان هست یکم به خودتون فشار بیارید تا خدا ازتون راضی باشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
M
۰۰:۵۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
چقدر ماادمای بدبختیم به خدا نزدیک عروسیمه خرج عروسی به کنار که خیلیاشو حذف کردم اخه من شب عروسی تو شهرستان منت کیو بکشم ماشینشو به ام بده هرکسی وسیلشو لازم داره خوب اخه این چه بلاییه سرملت میدین
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۴۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
آقا جان مادرتون نخرید کسی از ماشین نخریدن نمرده بخدا.فقط ۳ ماه نخرید عین چندسال پیش التماس میکنن خودروسازان تا سایت بازمیشه ظرف ۲ دقیقه تکمیل ظرفیت میشه!!!آخه چطور انتظار داریم ارزون بشه؟!! خودتون بودید جنس بنجلتون اینجوری فروش می‌رفت ارزون میکردیم!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
سرکاریم داداش تکمیل نمیشه... گفته میشه تکمیل شد... خیالت تخت
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۲۳:۴۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
سلام پارسال همین موقع با ۱۰۰ملیون می‌تونستی یک ماشین وارداتی باب سلیقه خودت بخری ولی الان نه امکان ندارد ماشین وارداتی بگیری این چه جوری میشه زمینم و ماشینم رو فروختم دنبال یک ماشین بودم که سر یک هفته چندبرابر شده هنوز هم نگرفتم منتظر ارزان شدن ماشین ها هستم یکی میگه پایین میاد یکی میگه نه چندسال دیگه باید صبر کنم مثل منم خیلی ها هستن یعنی ۱ملیارد بابت ماشینی که زیر ۲۰۰ملیون بود یک ذره فکر ما هم باشید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
تورو خدا ارزون کنین چرا پس رسیدگی نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام خواهشن ی رسیدکی بکنن این نمیشکاها ماشین۷۰تومنی رو۸۷قیمت کذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
سلام میدونی از نمایشکاها گفتی هرکسی شغلی داشته وبازنشست شده رفتن نمایشگاه زدن من کسانی رو دیدم که یا از بندر عباس ماشین میارند میفروشند وخیلی ها هم با پولی وپارتی که دارند ثبت نام میکنند ودر نمایشگاه به قیمت خدا تومان میفروشند من یک سوال دارم ایا کار خانه تولید خودرو قیمت رو یکسان میکنه یا این نمایشگاها یکم با خودتون فکر کنید این یک سیاست هست برادر من ..
Iran (Islamic Republic of)
سکووت
۱۹:۲۶ ۲۸ تير ۱۳۹۸
نخرید عزیزانم رو دستشون باد کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۵ تير ۱۳۹۸
بابا ارزون کنید تورا خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشنلس
۱۲:۵۴ ۲۲ تير ۱۳۹۸
خيلي بد الان موتور نزديك 11ميليون قبلا 3بيشتر نبود
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۴:۲۳ ۰۹ تير ۱۳۹۸
من ی ماشین ماکسیما داشتم قبل گرونی ها فروختمش ی مدل بالاتر بخرم یهو قیمتا رفتن بالا حالا با همون پول میتونم ی پراید بخرم عایا انصافع
Iran (Islamic Republic of)
مبین
۱۷:۱۱ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
چرا ماشین هایی مثل سمند که 2 سال پیش 4 تومن اختلاف قیمت داشت الان 25 تومن گرون تره
Iran (Islamic Republic of)
Hossein
۱۴:۲۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
سلام تو رو خدا به فکر مردم باشین.با حقوق ماهیانه یک میلیون و دویست کجای زندگی رو میشه درست کرد.اجاره خونه ها گرون
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۳۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
خدا کنه ماشین ارزان بشه میخوام پژو پارس بخرم با این پول الان نمیتونم بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
نه بابا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علی
۰۰:۴۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
من که باقیمت۳۰ملیون ۲۰۶ده سال حسرت کشیدم ی مدل ۸۰بخرم حالا که نه زن نه خانه زندگی سن۳۵سال والاه با چه امید زندگی کنیم کاش زودتر بمیریم راحت بشیم
Iran (Islamic Republic of)
بي نام
۱۰:۵۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
اكثر كسائي كه در صنعت خودرو دست دارند فقط به منفعت خودشان فكر ميكنند در واقع فرصت طلبب هستند تا خودرو ي كه با دلار سه هزار تومتني خريدند به قيمت سرسام آور بفروشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
کسی به فکر مردم نیست سپاه کارخانه سازی رو دست بگیره شاید ارزون بشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی اقا
۱۳:۲۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
واقعا توی خواب باید ببینیم ماشین داریم تا کی باید بدویم د نرسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
اصلا ثبت نام که نمیکنند شرکتای سایپا ایران خودرو همش شده اینترنتی اونم از هزار نفر یکی اونم نمیدن بازارم که وضعش خیلی خرابه 111 شده 58میلیون تومن منی که پارسال با همین پول میتونستم دوتا 111بگیرم الان یدونشم نمیتونم بگیرم اخه یه ماشین چقدر میتونه گرون بشه گرون شدنم حدی داره
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۰۱:۵۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
ای خدا با هزار بدبختی پول جمع کردم یدونه دنا پلاس بخرم اونم اینجوری شد
واقعا کی میتونه با قاطعیت جواب بده در همین نزدیکی آیا خودرو ارزان میشه یا نه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
با این وضع گرونی میخواین مردم رو بکجا ببرین فقط خدا میدونه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
من که اميدي ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
پراید ۵۰ میلیون اینو مردم چطور تحمل کنه پس مسئولین به چی مسعولند
Iran (Islamic Republic of)
ردیاب خودرو
۱۲:۱۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
ممنون از سایت خوب و مفیدتون
United States of America
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرا ارزون نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۳:۵۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
چقدر باید بدیم بریم بمیریم از دست این بی کفایت ها
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
یعنی اون دسته ادمایی ک میخوان ماشین الان برا زیر پایی بخرن نخرن ک خودرو میخواد بیاد پایین پس کی میخواد بیادددددد من الان چندین ماهه بخاطره این حرف دس نگهداشتم
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۱۲:۴۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
بدبخت شدیم
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۲:۴۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
من خودرو فقط بنز دوست دارم
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۲:۴۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
چیکار کنیم گرونی هارو
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۲:۴۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
چکار کنیم بدبخت شدیم رفت
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۴۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
بابا نخریم سایپا و ایران خودرو سالانه ۳۰۰۰هزار کشته داریم پراید و پژو ساخت دوره سیندرلا هستش ما دلمون خوشه شیشه هاش برقیها این ماشین نیست خوبیه که یه خارجي ۲وتا ۳ ملیون می خره بعد به ما میدن ۴۰ ملیون بابا انصاف داشته باشین
Iran (Islamic Republic of)
رحمن
۲۲:۳۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
علت گرانی علاوه بر تحریم های دشمنان خود تحریمی نفوذی ها در دولت است
مملکتی که از بیرون تحریم است نباید تعرفه واردات داشته باشد که خود بنوعی باعث گرانی خودرو ودیگر کالاها می شود
Netherlands
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
واقعن قیمت هاخیلی بالاست معسولین فکری برای این امر انجام بدهی لطفا
Germany
اکبر
۱۷:۴۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
من چه گرون بشه یا ارزون نمیخرم آخه حیف پولی که با این سختی بدست میاد نیست بدی یه ماشین بعد عذاب جریمه . ترافیک . تصادف وهزار مشکل دیگه رو به جون بخری از عقلانیت بدور نیست واقعا فکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۲:۱۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
اميدوارم نه تنها خودرو بلکه هرچيزي که تو بازار هست ارزون بشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۲۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
من ن ماشین میخرم ن دوچرخه یه اسب میخرم اونو سوار میشم هزینه هم نداره قیمت پراید ب نظرمن 7میلیون براش کافیه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۲۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
حالا که ميخواستم ماشين بخرم حسابي گرون شدحالا چه کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۲۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
سلام چند ساله مثل بلدزر کار میکنم یه ماشین بخرم اونم گرون شد دنیا داره توسرم خراب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
پتولید کننده ای که هنوز نتونسته مستقل باشه کلیه اقلامشو خودش تولید کنه بعد سی سال باید جمع کنه بره گمرکی ماشین هایه خارجی ازاد کنن وارد بشه ماشین بازم هزینه هاش از داخلی کمتره
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۴۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
تا ملت اتحاد نداشته باشند .همین آش و همین کاسه.
تمام مردم باید برای چند ماه همه چی را بجز اقلام
ضروری را تحریم کنند تا موفق بشوند.لطفا به فکر
خود و هم وطنانمان باشیم. و برای سود بیشتر
چاه برای خودمان نکنیم..
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۳:۳۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
چهارتاازاین دلالان خودرو روبگیرند تابیینند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۱۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
واقعا مردم خودشان کمک به خودروساز و دلال های بازار میکنند. دلخوری و اجناس بازار گران بشود.تا مردم اتحاد نداشته باشن .همین است و بس . مردم باید خودرو را تحریم کنند . ببین چطور میاد پایین . فریب شایعات نخورید. که اینا یه عده سود جو ویا دلال هستن .یک بار ...برای همیشه.
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۱۵:۲۱ ۲۶ دی ۱۳۹۷
واقعا مردم باید بمیرن که بتونن یه خودرو بخرن
United States of America
وحید
۰۸:۳۰ ۱۱ دی ۱۳۹۷
حالا ماشین وسایلش خارجی هست چرا چیز های دیگه گران میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
سعی کنیم از بقیه کشورها جلو باشیم
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۱:۲۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
با سلام من فکر ميکنم تموم اين گرونيا از مسولاي دولته
Iran (Islamic Republic of)
م-ش
۱۸:۳۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
تو زیاد فکر نکن حیفه واقعا
Iran (Islamic Republic of)
م.ح.ر
۰۰:۱۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
قیمت خودروهارا بالا میبرن بخدا کار درستی نمیکنن دولت هم هیچکاری نمیکنه اخه هیچکس پیدا نمیشه که جلو اینارو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۳۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۷
من‌نمی‌دانم‌چرا‌بعضی‌‌ ها قیمت‌تخم‌مرغ‌ومرغ‌‌‌گوشت‌را‌با‌خودرو‌مقایسه‌می‌کنن‌‌‌مطمنا‌یه‌مشت‌دلال‌
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۲۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۷
وجدانا‌پراید‌بزارین‌رو‌ترازو‌ببینید‌۲۰تومان‌می‌ارزد
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۰۹:۴۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۷
به نظر من اگر قصد خرید خودرو داریم باید سریعا اقدام کنیم چون ماشین ها روزبه روز گرونتر میشن و ارزونی در کار نیست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۱۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۷
نه بابا کی گفته ارزون میشه گرون تر هم میشه
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۰۹:۴۲ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
بنظر بنده در اینده ای نزدیک شاهد افزایش قیمت مجدد خودروها خواهیم بود.
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۰۹:۳۴ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
با توجه به افزایش قیت دلار احتمالا قیت خودرو هم باز گرون میشه که این نه به نفع خودرو سازها ست که مشتریاشون ریزش میکنن نه به نفع مردمه که بودجه و سرمایه ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۰۹:۲۷ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
تو این مملکت چیزی که گرون شده مگه دوباره ارزون میشه؟!!!همه در مورد خودرو و افزایش قیمتش تعجب میکنن ولی چرا کسی در مورد بقیه کالاهای مصرفی که تقریبا دو برابر شده تعجب نمیکنه!وقتی دلار پایین نیومده چه انتظاری داریم که خودروساز قیمتشو بیاره پایین!!
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۰۹:۰۷ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
چه کسی گفته خودرو ارزان شده هرروز خودرو ها داره گرونتر میشه.من شنیدم که خودروهای چینی با دلار 6 هزارتومن قیمت گذاری شده اگه اینطوری باشه با توجه به دلار سایت نیما احتمال افزایش قیمت هاوجود داره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۰۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
به هیچ عنوان افزایش قیمت رو قبول ندارم. مثلا شرکت ام وی ام که یک ماه پیش افزایش 60 درصدی قیمت بدون مجوز داشت با این کارش هم باعث شد قیمت بازار ماشیناش از کارخونه کمتر بشه و در ضمن به جز اینکه کلی از مشتریهاش رو متضرر کرد و باعث انصراف کلی از مشتری هاش در طرح پیش فروش شد ، ارزش و اعتبار خودش رو هم زیر سوال برد . پس بدونید همیشه افزایش قیمت نتیجه خوبی نداره . الان به نظر شما این شرکت نسبت به زمان قبل از افزایش قیمت بیشتر ضرر نکرد؟ باز حداقل قبلا فروش بهتری داشت
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۸:۱۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
بیشتر مردم فک میکنن قیمت ها پایین بیاد ولی فکر نکنم کسی یادش باشه قیمت خودرو بالا رفته و بعدش پایین امده باشه
Iran (Islamic Republic of)
وحید از مشهد
۱۷:۰۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
چون کیفیت خودروهای جدید ام وی ام و چری به نسبت قبلا خییلیی بهتر شده توقعی برای ارزون شدن نیست تازه افزایش قیمت هم پیدا میکنه با وضعیتی که دلار مملکت ما داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
باید دلار ارزون شه تا ماشین ارزون شه
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۶:۳۶ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
مطمئنا خودرو ارزون نمیشه برای همین اگر قصد خرید خودرو و داریم باید سریعتر اقدام کنیم این آرامش قبل طوفانه
Iran (Islamic Republic of)
بسکابادی
۱۶:۳۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
من از یکی از نمایندگی های ام وی ام شنیدم که قیمت خودرو های اونها با ارز 6000 تومن اعلام شده اگه به این ترتیب باشه که باید هنوز منتظر افزایش قیمت باشیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۴۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
ارزون؟ خودرو؟ کی گفته؟ کجا قیمت خودروها ارزون شده ما هم بریم بخریم؟
میدونید الان خودرو با چه ارزی داره تولید میشه که حرف از ارزونی میزنید؟ میدونید الان ارز دولتی که خود دولت به خودروسازها داده چنده؟ مطمئن باشید باز هم افزایش قیمت در پیش خواهیم داشت متأسفانه
۱۲
آخرین اخبار