دبیرکل جمعیت هلال احمر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

برنامه پایش سلامت روانی امدادگران نیاز به تقویت دارد

محمدی نسب گفت: امدادگران زیادی بطور روزانه و در همه ایام سال به هنگام امدادرسانی با صحنه هایی مواجه می شوند که تاثیرات روانی بسیاری بر آنان خواهد داشت.

پایش سلامت روانی امدادگران مسئله مهمی است

محمود محمدی نسب دبیرکل جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد پایش سلامت روانی امدادگران که ممکن است لحظه امدادرسانی با صحنه هایی دلخراشی مواجه شوند اظهار کرد: امدادگران زیادی بطور روزانه و در همه ایام سال با سوانح جاده ای و حوادث طبیعی همچون سیل، زلزله سر و کار دارند. این امدادگران با سوانح و حوادثی رو به رو می شوند که تاثیرات روانی بسیاری بر آنان خواهد داشت؛ بنابراین نیاز است تا جمعیت هلال احمر برنامه ای در خصوص پایش سلامت روانی امدادگران در نظر بگیرد.

وی افزود: در مورد پایش سلامت روانی امدادگران در جمعیت هلال احمر مشورت هایی صورت گرفته است و ما پیگیر این مسئله هستیم که حتما برای پایش سلامت امدادگران برنامه ای تهیه و برای این مسئله مهم هزینه شود، اما واقعیت این است که این برنامه به جایگاه خودش نرسیده است و نیاز به تقویت دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر عنوان کرد: رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص این مسئله تاکید بسیاری دارد و طبیعتا ما هم باید ساز و کار مشخصی را تعریف کنیم. همچنین در معاونت درمانی جمعیت هلال احمر کارهایی در این مورد انجام شده است که اکنون نیاز به جمع بندی دارد.


بیشتر بخوانید: افزایش مراکز دیالیز جمعیت هلال احمر نیازمند بودجه اختصاصی است 


وی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان جوان جمعیت هلال احمر برای تهیه تجهیزاتی چون کاور و غیره با کمبود بودجه مواجه است یا خیر، اظهار کرد: فردی که به صورت داوطلب در هلال احمر عضو می شود، به صورت داوطلبانه فعالیت خواهد داشت و این فعالیت می تواند در هر حوزه ای از جمعیت هلال احمر باشد. او باید  از روز ثبت نام تا کسب گواهینامه های دوره های طی شده یک مسیر مشخص را طی کند. هر مرحله بودجه خاص خودش را دارد و تجهیزات مورد نیازش تهیه شده است.

محمدی نسب افزود: تهیه کاور و مشابه آن مسائلی جزئی است و هلال احمر در تهیه این اقلام مشکلی ندارد؛ در این مسیر جمعیت هلال احمر سرمایه گذاری زیادی می کند و عموم داوطلبان وفادارانه کمک می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار