رییس سازمان امداد و نجات مطرح کرد؛

امداد رسانی هلال احمر به ۶۹۹۰ نفر در ۳۹ شهرستان درگیر سیل/ جان باختن ۸ تن بر اثر سیلاب

سلیمی گفت: در روز‌های گذشته امدادگران در ۶ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی به ۶۹۹۰ نفر امداد رسانی کردند.

امداد رسانی هلال احمر به ۶۹۹۰ نفر در ۳۹ شهرستان درگیر سیلمرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار  حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در سیل و طوفان در استان‌های شمالی کشور اظهار کرد:  به دلیل سیل و آب گرفتگی ۶ استان کشور شامل اصفهان، خراسان شمالی، گلستان ،گیلان، مازندران و یزد درگیر سیلاب شدند و عملیات امداد رسانی در این استان‌ها ادامه دارد .

وی با اعلام اینکه ۳۹ شهرستان در استان‌های درگیر سیل خدمات امدادی و نجات را دریافت کرده اند، افزود: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۶۹۹۰ نفر خدمات امدادی دریافت کرده‌اند و همچنین ۸ تن نیز در جریان سیلاب فوت کرده اند که ۵ تن به دلیل گرفتار شدن در سیلاب و ۳ نفر دیگر به دلیل برخورد صاعقه جان خود را از دست داده اند .

سلیمی با اشاره به اینکه امداد رسانی در ۱۵۴ روستا و بخش نیز همچنان ادامه دارد، افزود: تا ساعت ۶ صبح بامداد امروز ۳۲۷ نفر در مساجد و پایگاه‌های امدادی اسکان اضطراری پیدا کرده اند، همچنین ۱۲ مصدوم بعد از طی مراحل درمانی به بیمارستان منتقل شده اند و ۹ شهروند دیگر هم خدمات سرپایی درمانی را دریافت کرده و از بیمارستان مرخص شده اند.

رییس سازمان امداد و نجات تصریح کرد: ۱۰۶ دستگاه خودروی سواری که در جریان سیلاب گرفتار شده بودند رهاسازی شدند و ۲۳۱ تیم شامل ۱۰۷۷ نفر امداد گر وظیفه امداد رسانی به شهروندان درگیر در ماجرای سیل را بر عهده دارند. عملیات امداد رسانی به سیل زدگان و همچنین تخلیه منازل دچار آبگرفتگی با استفاده از پمپ‌های لجن‌کش در استان‌های گیلان و مازندران ادامه دارد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار